• Emma1b

Vi som startar ivf behandling 2021

Tänker på dig aleays choklad! Men varför måste du vänta så länge?! Jag fock ma konstaterat 18 nov,fick cytotec blödde ut allt på en vecka, sen villekliniken vänta en mens, och nu är jag gravid igen. Så varför de ska vänta mer än en mens fattar jsg inte? Är själv 40 så förstår stressen!

Idag var min officiella testdag och det firade jag med att få 3+ på cb digital! Kändessuperbra eftersom jag aldrig fick det i okt/nov. Men så började jag blöda igen!! Grrr kan man aldrig få vara bara glad?! Fortfarande bara tunt brunt, och jag tror inte det är nån fara, men vore så skönt att slippa! Nu vrrkar det som om jag har en 3dagars cykel, där jag blöder vid ett tiabesök var tredje dag. Nån mer som haft nått liknande?

• Emma1b

Bilbo79, jo det går bra, hopjag! Blir lite orolig av att illamåendet blivit mindre,men idag känner jG mig istället komatrött, så nog finns det symptom alltid! Och har inte blött mer sen min testdag, så jag försöker ha tillförlit attdet kommer gå bättre denna gång. Däremot är brösten helt som vanligt, vid mitt MA så var de redan nu, v 5+2, jätteömma. Men jag hoppas det bara är normalvariation...

Tänkte du ta fler blodhcg, eller är du någerlunda nöjd nu? Så nöjd man nu kan vara innan vul...

• Emma1b

Jag övervägde att åka utomlands bara för att få göra pgd (kromosomtest på embryo) eftersom jag fyllt 40. Jag förstår inte varför de ska vara så otroligt stelbenta med det i Sverige! Ja jag fattar, det blir etiska dilemman eftersom man kan välja kön, men i de flestaländer som gör pgd är det olagligt med könsselektering, så varför kan inte vi också haden lösningen?! Nu landade jag i att göra min första ivf i Sverige, den gav 3 embryon och nuvarande plus är det 2 av dem. Men går detta inte vägen kommer jag göra en ivf med pgd utomlands. 

• Emma1b

Är så lycklig, idag fick jag se ett tickande litet hjärta, och storleken stämde också! Vilken helt annorlunda upplevelse än vul i november när mitt MA konstaterades! Vågar dock inte helt tro att deet ska gå vägen ändå...

• Emma1b

Bilbo79,  nej mitt vul på kliniken är inte förrän 18 , jag bokade ett eget privat på annat ställe. Ja vecka 6+2 igår. Först sa läkaren "ja det är ju så tidigt men det är nånting som pulserar där" men sen fick hon in en bättre bild och då var hjärtslagen supertydliga! När jag la mig i gynstolen var jag helt övertygad om att hon skulle beklaga att det tyvärr inte såg bra ut. 

Tänker på er som fortfarande känpar för ett plus! 

• Emma1b

Så tråkigt jill92 och snöoväder! Hoppas verkligen det blir er tur snart!
    Bilbo79: skönt med positiv känsla, då stämmer det säkert!
    Idag har varit en vedervärdig dag med illamåendet, knappt kunnat tänka på något annat. Jag tröstar mig med att om dettagår vägen kommer jag aldrig mer behöva gå igenom det. Har 2 barn från innan (mådde pest underr de grav också) och detta är en ååå så efterlängtad sladdis, men har fyllt 40 så mer än en till blir det inte! Tänk att man ska behöva må skit för att få till ett barn. Tröttheten köper jag, men varför mår vissa skit och andra toppen?! Förlåt, behövde bara gnälla av mig. En dag i taget...

• Emma1b

Glitterlina men de kan plocka äggen även pm du inte har en äggledare väl? Eller är jag ute och cyklar?

Jag gar testat ALLT, lergigan conp,akupunktur, armband ingefärste,postafen, att små äta, saltakex. Men ingenting verkar rå på detta illamående. Jag försöker trösta mig med att det är värt det, men när man ännu inte vågar hoppas att det ska gå vägen så är ju det svårt... jobbigast är att försöka dölja för dem jag inte vill berätta för än, hur dåligt jag mår. Bl a mina barn. 
    Förstår om ni som fortfarande kämpar för ett pluss tycker att det är ett lyxproblem, men när man är mitt i det är det ändå tufft...

• Emma1b

Grattis Frida, vilken fin historia! 

Jag kämpar på med vidrigt illamående, var nyss ute på toan och kräktes. De senaste dagarna har jag märkt att illamående blir sämre av lutinus, igår glömde jag lunchdosen och efter lunch mådde jag ovanligt bra. Kom på det kl 15 och tog den då pch strax därefter var illamåendet tillbaka på full styrka.

Ni andra som gjjort ostimulerad FET, skulle ni också ta liutinus och hur länge i så fall? Har läst att vissa kliniker inte ger det alls, så man undrar ju lite hur viktigt det är. Jag har vul på kliniken på fredag, v 7+5, och då skulle jag få ett nedtrappningsschema. Men blir ju sugen att sluta med lunchdosen redan nu, eftersom den gör att jag mår så mycket sänre...

• Emma1b

Idag hade jag min 8 veckors koll med vul på kliniken, och till skillnad mot förrs grav så såg allt bra ut denna gång! Foster i rätt storlek, gulesäck, hjärtslag fostervatten. Så skönt!

Men inte ens det kan jag riktigt glädja mig åt eftersom jag mår så fruktansvärt illa! Har fått en läkartid på mvc på måndag för att se om läkaren har någon idé vad vi kan hitta på. Primperan kunde jag inte få pga interaktion med en annan medicin jag äter...

• Emma1b

Andrasladdis, så himla tråkigt! Och som du skriver, aå relativt sent. Fy 17, jag tyckte det var vidrigt att få veta i v 8 att det stannat av.

I serien Var fan är storken intervjuades Charlotte Perelli och hon fick också mussfall gång på gång efter att de sett hjärtat slå  i hennes fall var det immunförsvaret som ställde till det och när hon fick medicin som dämpade immunförsvaret så klarade graviditen sig. Så om de inte redan gjort det,hoppas jag de kollar sådana prover på dig. 

Skickar hur som en varm styrkekram!

• Emma1b

Tack snälla Inaluna, don pepp värmde! Jag har redan lergigan comp, men tycker inte de gör någon skillnad. Men vanliga lergigan (de har 25 mg mot comps 10 mg) lindrar lite iaf. Visserligen blir jag som en sömngångare men hellre det än illamående. 

Glitterlina, så himla tråkigt att höra! Jag gör mitt livs första ivf, och var livrädd att det skulle bli så för mig (är 40 år). All möda och alla pengar och så inte ens få ut något av det! Nu blev det inte så för mig, fick ut 8 ägg, 5 befruktades, två blastisar till frysen och ett ET. Blev gravid på ET men konstaterat ma på vul v 8. Nu gravid med första FET och bara en kvar i frysen. Är i vecka 9 nu, så än är det för tidigt att säga att detta kommer gå vägen. Men vilka kämpar vi är, vi som tvingas till sprutor och äggplock och insättning och besvikelser och allt vad det är! Hoppas ni hittar en väg frammåt!Hjärta

Jag har en fråga till er som använt lutinus. Hur länge höll ni på och hur trappade ni ut? Jag har mörkt att mitt illamående blir sämre av dem och trodde jag skulle få börja trappa ut dem direkt efter vul, men nehe jag ska fortsätta 2 veckor till med 3 gr/dag.

• Emma1b

Det är så konstigt att allakliniker gör så olika med lutinus. Jag hatar dem  eftersom de gör illamåendet värre. Flytningarna har jag lärt mig leva med, jag tror inte längre det är början på missfall varje gång det rinner till...

Jag blir så handikappad av illamåendet, allt känns jättejobbigt. Något så enkelt som att ta en dusch måste jag ladda för i flera dagar...

• Emma1b

Min va 6 mm och jag blev gravid, går in i vecka 11 imorgon. Läkaren sa att det viktigaste var att den var 3skicktig,inte tjockleken i sig.

Jag hade vul i går, och allt såg bra ut! Och när den rörde sig blev rom läkaren rörd och utbrast "åhhh ser du, den rör sig!" Nästa Vecka är det dipt, och ser det bra ut ska jag båga börja tro på detta!

• Emma1b

Och jag var på kub UL idag och allt såg bara bra ut! Kändes så overkligt att få se händer fötter näsa mun mm. Det är verkligen en bebis där inne. Jag har ju haft ett vidrigt illamående men trots det, kanske beroende på mitt ma i november, har jsg haft så svårt att våga tro på att detta skulle gå vägen. Men nu skkajag verkligen försöka börja tro på det!

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021