• Izza8511

Vi som startar ivf behandling 2021

Frida123123 skrev 2021-09-14 19:11:34 följande:

Hej och välkommen tillbaka. Tråkigt att du mått dåligt. Ja vad säger man, toppar och dalar som en riktig bergochdalbana. Så länge mensen inte kommer så försök att hålla dig borta från negativa tankar (skitsvårt jag vet). Dag 8 är hyfsat tidigt och som du ser i tråden är det inte alla som får symptom på att det fäst. Är detta ditt 3 ivf? Att du fick en blastocyst är med väldigt positivt!

Hej!

Tack snälla, ja du har rätt man ska inte va negativ än.

Ja precis 3 gången nu.

Detta är första gången med en blastocyst som inte vart i frysen.

Håller tummarna för oss alla här inne
  • Izza8511
    Inalina skrev 2021-09-14 14:12:55 följande:

hejsan! ja man pendlar mellan hopp och förtvivlan i ruvartider.. låter ju positivt att du ruvar på en blastis i alla fall, fick ni flera till frysen denna gången?  man kan ju tyvärr inte göra så mkt mer än att vänta och testa när man är redo, håller tummarna för dig!!

Nej precis, man kan tyvärr inte göra så mycket mer.

Denna gången lyckades jag få 6 st till frysen så jag är väldigt tacksam. Problemet är att min slemhinna inte blir så tjock =(
  • Izza8511
    Inalina skrev 2021-09-15 08:36:15 följande:

Oj, ja då är det inga problem med din äggkvalitet med så många till frysen i alla fall! får du något extra för slemhinnan eller har du byggt upp den på nåt sätt? Kram!

Nej han menar på att det inte finns inte så mycket o göra åt det.

Fått crinone bara men inget annat.

Kram
  • Izza8511

Hej alla kämpar!

Ruvar dag 9 med en 5 dagars blastocyst.

4.e ivf nu.

Tog ett test imorgon o jag tycker jag ser en svag skugga eller så TROR jag att jag ser något.

Är hoppet ute nu?

• Izza8511
    Mina pojkar 2 skrev 2021-11-14 11:03:02 följande:

Jag ser tyvärr inget, men kanske är det tidigt? Vilken ruvar dag kan man testa med en 5dagars blastcysta?

Kliniken säger dag 12 så jag snällt vänta
  • Izza8511
    Inalina skrev 2021-11-15 13:11:12 följande:

usch så tråkigt, man har ju haft sin beskärda del av negativa tester  var detta er första IVF? och har ni nåt i frysen? styrkekram!

Detta var 4.e ivfen.

Har 4 kvar i frysen så jag får väl va tacksam för det.

Smällen blir dock hårdare för varje gång det inte går bara, men men.
  • Izza8511
    Mina pojkar 2 skrev 2021-11-15 16:56:14 följande:

Hur många ägg fick ni ut på äggplock? Ska på mitt första på onsdag. Vad brukar vara ?normalt??

Första gången fick jag ut 3

Andra gången 11
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021