• Frida123123

Vi som startar ivf behandling 2021

tedlin skrev 2021-11-30 22:11:33 följande:

Frida123: Ok! Vad skönt att du ändå fått plus tidigare. Håller verkligen alla tummar att det ska gå den här gången.

Jag kände som något hugg typ som mensvärk förra gången redan på kvällen efter återföringen, det kom och gick under veckorna fram till testdagen. Den här gången känns det som att det är irriterat, typ lite molande. Kan man ha inflammation/känningar från endon som gör att det känns så? Usch, vad jag är nojig. Kan inte den här veckan bara vara över så att jag kan testa och få veta?

Har du fått att du ska testa 10/12? Jag har fått 11/12. Borde inte mensen komma 14 dagar efter ÄL om man inte är gravid efter FET?

Första gången jag blev gravid fick jag världens menssmärtor, trodde det var kört. Otroligt nog blev det inte så, jag tänker att alla typer av hugg, molande ändå skulle kunna vara positivt. Förutom det så känner jag av bröstspänning, trötthet men det är med all säkerhet pga cyklogesten och att det är mörkt ute 24 h :). Då har vi samma testdag: 11/12 har jag med fått!!
  • Frida123123
    Always choklad skrev 2021-12-01 06:54:13 följande:

//

Hej tog ett kontrolltest så här 1 v efter reguljär testdag, tickar på ftf. Står Gravid. Nu bara 2 v till Ultraljud!

Grattis grattis! Jätteroligt att se och höra! Mycket fint plus!
  • Frida123123
    Steeph skrev 2021-12-01 19:34:30 följande:

Någon som kan hjälpa mig?

Vi har FET inplanerad på lördag 4/12. I lördags fick jag stegring på sticka som var nästan helt positivt och i söndags glad gubbe och helt positiv sticka. Ringde kliniken i måndags för att meddela det.

I måndags fortfarande positiva test med glad gubbe och igår morse (tisdag) steg tempen från 36.43 till 36.64. Dock tog jag ett äl test igår bara för att kolla och då var det fortfarande positivt och blev glad gubbe med ganska utspätt urin. Imorse var tempen 36.68 och negativa test (rund ring). Min tempningar dagarna innan har legat på 36.52, 36.45, 36.47, 36.40.

Tror ni att jag kan lita på att jag hade ägglossning i måndags eller kan det vara så att ägget släppte igår eller idag?

Testet från i söndags

Åh, då var det äntligen dags för dig med då! Kul. Gällande det andra med stegringen så behöver du inte oroa dig, lita på den glada gubben :).
  • Frida123123
    Dibella skrev 2021-12-02 14:19:15 följande:

Tack Senapp och Kronärtskocka!

Nu ligger förhoppningsvis min 5 dagars gott inbäddad. Frågade läkaren en gång till angående UVIn men han sa att det inte gör något alls och inte ska försämra chanserna. Kändes skönt att höra för har varit så ambivalent ang om det är bra eller ej.

Fick ta en snabbkik på blaston den innan den åkte in och den hade börjat kläckas! Så coolt! Den hade gradering 501? 5 tror jag betyder att den börjat kläckas, men någon som vet vad de andra två numreringarna är? Embryologen förklarade inte närmare tror de var lite tidspress. 

Dibella skrev 2021-12-02 14:19:15 följande:

Tack Senapp och Kronärtskocka!

Nu ligger förhoppningsvis min 5 dagars gott inbäddad. Frågade läkaren en gång till angående UVIn men han sa att det inte gör något alls och inte ska försämra chanserna. Kändes skönt att höra för har varit så ambivalent ang om det är bra eller ej.

Fick ta en snabbkik på blaston den innan den åkte in och den hade börjat kläckas! Så coolt! Den hade gradering 501? 5 tror jag betyder att den börjat kläckas, men någon som vet vad de andra två numreringarna är? Embryologen förklarade inte närmare tror de var lite tidspress. 

Jamen där ser man :). Välkommen till ruvarstadiet! Skönt att det gick bra! Min hade med börja kläckas, gott tecken! Jag är på ruvardag 4 med en blastocyst. Som alla vet så sniglar tiden fram sakta sakta! Vilket datum har du testdag?
  • Frida123123

Alla: Ruvare och gravida:

Ruvare:

Frida123

Tedlin

Dibella

Gravida:

Inalina

Always choklad

Chislin

Är det fler här i tråden som är gravida eller ruvar?

• Frida123123
    Znickers skrev 2021-12-02 20:58:46 följande:

Hej allihopa ????????

Vore kul att veta när alla har testdag.

Kan vi alla som ruvar skriva när vår testdag är så kan vi följas och peppa varandra. Fyll bara på listan nedan med testdag och om det är färsk försök (FF) eller fryst (FET)

*Znickers: 13 dec (FET blastocyst)

*Frida123: 11 dec (FET blastocyst)
  • Frida123123
    Znickers skrev 2021-12-02 20:44:09 följande:

Hej Frida,

Jag är ruvare med nu, på RD 2 med en FET i naturlig cykel. Gick tillbaka en 5-dagars blastocyst i tisdags.

Jag var aktiv i chatten för 1,5 månad sedan men det försöket resulterade i inget annat än mens. Så jag tog paus från FL då livet allmänt sög! Nu är jag tillbaka och hoppas på att alla vi som ruvar ska få tidiga julklappar !! <3

Välkommen tillbaka! Tråkigt att höra att det inte gick förra gången. Hoppas det går bra för dig denna gång istället. Jag känner mig själv lite sliten efter ivf året 2021 efter två missfall. Så nu hoppas jag att året kan avslutas bättre. Vi får se. Idag ruvardag 5.
  • Frida123123
    Always choklad skrev 2021-12-07 18:26:13 följande:

Hej lycka till nä plock är aldrig kul. Personligen har det ibland gjort ont och ibland inte känts något alls typ. Beror lite på hur man har det i magen antar jag och hur blåsorna sitter + vilken läkare det är. Jag har själv plussat nu efter flera färska och frysna återföringar. Nästa tis har jag ultraljud, smått nervös. Har blivit besviken förut så försöker lite mentalt att ta det lite chill..

Lycka till Alwayschoklad på ultraljudet! Det ska nog gå fint ska du se! Hur mår du annars?
  • Frida123123
    Always choklad skrev 2021-12-07 21:32:29 följande:

Hej Jovars rätt bra. Svullna bröst som håller mig vaken om nätterna men annars skall jag inte klaga. Fick lite blod på aplikator när jag förde upp lutinus en mrg men det höll bara i sig en dag så verkar varit falskt alarm.

:), ja du, inte lätt att vara gravid haha. Så glad för din skull. Ta hand om dig själv och ärtan :). Vad kroppen kan lura en ändå! Kan bara tänka mig hur orolig du måste varit. Man tänker alltid det värsta.
  • Frida123123
    Dibella skrev 2021-12-08 07:16:31 följande:

Hej,

3 dagar till mens och jag kunde inte hålla mig utan köpte ett testa tidigt test! Den bör ju kunna plocka upp ganska tydligt redan nu, men det är kritvitt. Kommer testa igen när mensen kommer, men har redan sörjt och gått vidare mentalt. Så trött, så uppgiven

Nä, tråkigt. Men testa ändå i helgen så att du vet helt säkert. När jag har testat en dag innan och ändå varit gravid har det inte varit jättestarkt, därför kör jag numera med de digitala. Hade ni kvar embryo i frysen?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021