• Frida123123

Vi som startar ivf behandling 2021

tedlin skrev 2021-12-08 08:20:19 följande:

Jättetråkigt att höra Dibella <3

Tyvärr är det samma för mig, det blev inget den här gången heller. Har haft som mensvärk i några dagar nu. I söndags rosa flytning. I måndags lite brun flytning och likadant igår. Tog ett testa tidigt imorse - helt blankt. En timme senare kom mensen. Jag hör vad ni säger kring all oro med mf men jag skulle så gärna ens vilja plussa en endaste gång. Jag är så ledsen och besviken.

Nä men så många tråkiga besked det var idag då, blä. Tänker på er!
  • Frida123123
    Dibella skrev 2021-12-08 12:32:47 följande:

RD6 idag, så ändå inte supertidigt för att testa. Har haft så konstiga hugg i nedre delen av magen så trodde verkligen det var något. Nu är jag mer nojjad över att något är fel, satt sig fel eller är något galet. Hoppas det går över..

Jo, sambon börjar bli uppgiven han med, han som innan verkat näst intill opåverkad är oerhört frustrerad, mest på sjukvården då han tycker att man borde kunna göra något mer... inte bara säga att allt ser bra ut och sen blir det inget.

Hoppas du mår bra och får se fortsatt fin utveckling på nästa UL 

Men ruvardag 6 tycker jag är för tidigt, så möjligheten finns fortfarande
  • Frida123123
    Inalina skrev 2021-12-08 09:00:19 följande:

hej vännen hur går det för dig i ruvandet? måste vara testdag ganska snart?

Hej, ja du. Ruvardag 10 idag. Testdag på lördag. Kanske testar på fredag, vi får se. Det går väl bra, svårt att veta om mensen är på g eller om det är annat. Men än så länge ingen mens iaf. Så snart vet jag. Testdag om 2-3 dagar..
  • Frida123123
    Znickers skrev 2021-12-09 08:16:48 följande:

Jahapp? lyckan krossad. Mensen kom, som brev på posten. Exakt samma dag som den var förväntad. Tog ett gravtest för att försäkra mig, tog RFSUs early detection, 6 dagar innan förväntad mens och hade jag varit gravid skulle den definitivt visat plus.

Så jävla trött på detta. Har haft 3 FET och 1 färskt på 1 år. Hur mkt mer ska man orka med?!

Ringt kliniken iaf, väntar på deras samtal. Vill nu bara köra på och hade hoppats på att kunna få en insättning innan de stänger för julen (har 3 blastisar kvar i frysen). Men tror det kan bli tight för de stänger 23 dec.

Och nu kommer hela julledigheten kännas så jävla tung att ta sig igenom.

Jag kommer nog hoppa ut från FL tillfälligt men jag hejar på er andra som SKA plussa nu i dagarna! Jag håller tummarna för er! Kramar

Fy, nej. Jättetråkigt att höra, verkligen! Är det någon som plussat av oss ruvare egentligen, känns deppigt. Jag vet själv hur svårt det är att ta sig igenom, orka, men du gör det. Ni har 4 blastocyster i frysen. Låt kroppen vila och kom nu istället tillbaka stark år 2022. Med så många fina embryon så har ni en jättefin chans till graviditet ändå. Kanske blir tajt som du skriver med återföring av ny FET innan jul, om man ska få ägglossning, sedan ska det återföras typ 5-6 dagar senare. Lider med dig verkligen. Hoppas du ändå tillslut kan njuta av julen och vara stolt över vilken kämpe du är. Kram
  • Frida123123
    Sanathalie skrev 2021-12-09 00:23:39 följande:

Hej!

Nykomling kliver in i tråden ????

Ruvardag 3 har just passerat här och jag gör allt jag kan för att försöka att inte tänka för mycket.

Blev överstimulerad av hormonerna vilket resulterade i ett fruktansvärt smärtsamt äggplock, men 6 st blastocyster till frysen!

Vi fick pausa till nästkommande cykel pga överstimuleringen och eftersom min ägglossning är oregelbunden (men mensen regelbunden) har jag fått äta progynon (2 morgon + 2 kväll) sedan tre veckor samt lutinus sedan en vecka tillbaka för att stimulera en ägglossning.

I måndags blev det alltså till sist dags för FET och nu är vi mitt i livets längsta vänteperiod ???? Testdag 21/12 (som att jag kommer kunna vänta så länge)

God natt allihop!

Kul att du vill följas åt. Mycket mycket fina resultat du har fått med 6 blastocyster till frysen, det är inte vanligt. Så det ser ju riktigt bra ut för dig. Önskar dig lycka till. Detta är ditt första ivf försök nu då, har jag förstått det rätt. En spännande tid för dig/er. Fick du tillbaka ett embryo som var odlat i 5-6 dagar då? Undrar hur många dagar efter återföring som du har testdag? Alla kör lite olika.
  • Frida123123
    Steeph skrev 2021-12-10 15:59:14 följande:

Jag plussade igår? trodde jag aldrig. Herregud. Jag hade ett totalt breakdown i onsdags kväll och hjärtat var helt itu.

Tog ett testa tidigt igår som blev positivt direkt, och idag står det gravid 1-2 på cb digital och så här på vanlig sticka (ej testa tidigt). Är så chockad, livrädd och lycklig. Jag kommer att försöka njuta av att jag just nu är gravid, oavsett hur det går.

Grattis Steeph :). Vilka goda nyheter. Så du firar in helgen som gravid alltså :). Har du ringt kliniken och meddelat de fantastiska nyheterna? Vi är med i lika olika trådar så jag svarar endast här haha. Grattis igen!
  • Frida123123
    Steeph skrev 2021-12-10 20:38:11 följande:

Hej! Tusen tusen tack. Ja, jag gör ju det. Trodde aldrig med den känslan jag hade i kroppen att det var implantation, utan biverkningar från Lutinus. Är galet tacksam.

Hur går det för dig? <3

Jag har haft samma stickningar när jag blev gravid. Trodde med första gången att det var kört. Kommer ihåg att vi var på ett hotell, jag ruvade och under middagen fick jag värsta menssmärtan och trodde helt säkert att det var kört. Jag tror att det jag kände då var kanske implantationen.

Men nu då, ja du, är inne på ruvardag 12 idag och har min officiella testdag imorgon. Så om några timmar vet jag. Killen ville vänta och inte testa ikväll så man får väl hålla sig några timmar till. Hoppas hoppas på att det visar något positivt!
  • Frida123123
    Steeph skrev 2021-12-11 21:22:04 följande:

Heja heja dig!!

Vad glad jag blir för din/er skull <3

Vilken ruvardag var du på idag?

Jag har testdag 11 dagar efter insättning, så alltså den 15e december.

Tack snälla! Jag testade idag på den officiella testdagen, dvs ruvardag 13 med en blastocyst. Såklart ditt pluss kommer hålla i sig!
  • Frida123123
    AndraSladdis skrev 2021-12-12 08:56:19 följande:

Grattis där! Nu hoppas vi att det håller hela vägen. Starkt av dig att kunna vänta till testdagen. Vad hade du för symptom under vägen, har det varit samma/lika tydligt varje gång? (Undrar den symptomlöse ruvaren här :) )

Tack! Det tydligaste symptomen jag haft alla tre gångerna när jag plussat är stickningar i sidan av magen samt lite molvärk. Inga av gångerna har jag har nidblödning. Det är nog egentligen alla konkreta symptom. Nu har jag ont i brösten men det beror nog på progesteronet. Jag har ju alla gånger även dagen efter blivit förkyld, och då pratar vi återföring i maj, augusti och nu november. Tillfällighet? Själv tror jag inte det. Kroppen är ju underlig. Det är svårt att läsa av symptom. Så egentligen så är det bara att hålla ut tills man vet. Hur går det för dig nu?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021