• Frida123123

Vi som startar ivf behandling 2021

Steeph skrev 2021-12-18 11:18:00 följande:

Det blir den 10/1. Håller med att det känns som år snarare än veckor.

Åh, då känner vi ganska lika. Mina bröst är inte så spända eller ömma men har lite molvärk, mer hungrig och trött. Ja tankarna går verkligen upp och ned hela tiden. Jag försöker verkligen hålla mig så lugn jag kan, men det är svårt. Hur var det nu, tar du progesteron? Jag tar Utrogestan så jag har börjat bli ganska svullen och spänd om magen, allra helst kvällstid.

Jamen du, då säger vi två fortsatta graviditeter efter den 10:e eller hur! Jag tar cyklogest 3 ggr om dagen, Fragmin injektion på kvällen och Trombyl på morgonen och sedan typ 100 vitaminer. Har aldrig hört talas om Utrogestan men det finns ju lite olika progesteron preparat. Förut har jag tagit Lutinus, fy. Och Fragmin sprutorna, inte kul, hat ett blå märke lika stort som en halv handflata på magen. Ja stackars mage, min är med svullen. Tänk vad vi får kämpa, på alla möjliga vis.
  • Frida123123
    Always choklad skrev 2021-12-19 23:05:15 följande:

Hej ja ungefär så. Försiktigt försiktigt positiv. Har barnmorskan nu nästa tors dan innan julafton! Suttit på buss idag många timmar då jag ska på kurs. Riskerade ej att köra långt och på vinterunderlag. Sträckte mig långt och sidan för att ta en skräpåse på sidan om stolsraden. Då hög det till i sidan där bältet skärde in. Blev halvnojjig över det men det är väl att det är uppblåst en konstig rörelse + förstoppad..men man har svårt att slappna av. Imorgon går jag in i v9.

Heja dig och ditt embryo. Visst är det så att från vecka 10 är det ett foster :). Så underbart! Så roligt att höra att du mår bra och att allt flyter på bra. Kan tänka mig att man vill att tiden ska passera lite till då man kan slappna av och verkligen njuta och ställa in sig på att få ett barn!! Mår du bra fysiskt förutom förstoppningen då vill säga? Kram
  • Frida123123
    AndraSladdis skrev 2021-12-20 13:25:26 följande:

Hej!

Testdag i dag ruvardag 10 med blasto, ganska tidigt den här gången. Och visst är jag gravid, men det ser inte riktigt så ljust ut som man kan tro. Mina test slutade öka under helgen nämligen, och det rosa sjönk tydligt till och med, även om det digitala ökade sen i fredags. Ibland önskar jag att man inte hade så mycket erfarenhet av detta och så mycket att jämföra med så jag noterar sånt. Men just idag är jag fortfarande gravid.

Jamen där ser man :). Stort stort GRATTIS! Underbara nyheter såhär innan jul! Visst är detta ditt tredje pluss på raken! Så kul att höra. När blir det vul för dig? Kommer du göra ett tidigt?
  • Frida123123

Vilken skitdag. Får man lov att säga så. Mått illa från morgon till kväll, har en ännu mer blå-märkt mage. Jag blir typ ledsen när jag ser mig själv i spegeln. Det är alla sprutornas fel. Jobbig dag på jobbet, ledsen av allt när jag cyklar hem, ja vad händer, ja kedjan hoppar av :(. Jättetrött. Ingen hemma som kan pyssla om mig. Ingen vet att jag är gravid ( utom sambon då), om jag nu ens är gravid, så där kan man inte hämta stöd heller.

• Frida123123

Hej alla! Vill önska er alla här i tråden en god jul.

Clemmentina: håller tummarna, givetvis, för ett eller flera guldägg.

Till: Ivf2021: stort grattis!

Tilll: Andrasladdis. Stort grattis till dig med. Låter ju finfint med bra stegringar.

• Frida123123
    Always choklad skrev 2021-12-27 15:24:19 följande:

Hej

Har varit på inskrivningsamtal hos Bm nu och om 2 v blir det Nipt test. Börjar kännas som jag kanske ska söka mig till en annan tråd..fanns en jag följde gravid efter IVF men dit kom ett troll som förstörde. Vilket gjorde att tråden dog. Försökt puffa lite för att den skall komma igång. Annars nån som har nått tips? Följer nån annan tråd. Nu V10, helt overkligt..

Hej, så kul att graviditeten fortlöper bra och att ni varit på inskrivning etc. Herregud vecka 10, börjar väl närma sig en period då du ändå kan känna dig väldigt säker på att du ska bli mamma. Vilken resa, så glad för din skull. Själv är jag i vecka 7+0 imorgon. Vet dock inte om det finns något levande därinne ännu då vi inte varit på vul. Har dålig känsla med tanke på missed abortion två gånger på raken men önskar så att det ska gå vägen denna gång. Börjar bli rätt sliten. Annars mår jag ok, jättetrött och illamående men ledig just nu så det är bra. Vul om 1,5 vecka så då vet vi. Kram och lycka till med allt!
  • Frida123123

Vaknar upp dagligen och mår som om jag vore jättebakis, dvs jättetrött, lite yr och illamående. På Eftermiddagen fortsätter illamåendet lite från och till samtidigt som förstoppningen gör sig som värst till känna. Springer på toaletten ofta, ibland inget, ibland diarré och nu tror jag att jag fått hemorrojder med. Sen är ju brösten super spända. Känner mig lite halvdöd..idag vill jag nästan gråta för att det är så jobbigt. Är så slut av allt, psykiskt ( och fysiskt) av allt som man genomgått under året och nu mycket med fysiskt dåligt mående. känns som sista spiken i kistan.

Var tvungen att skriva av mig. Jag följer allas resa i avvaktan på min egen.

• Frida123123
    SilverDarling skrev 2021-12-30 21:49:52 följande:

Tack söta! Grattis till dig med, har nog missat att gratta dig för jag varit så orolig för min egen del. Hur långt gången är du nu och har du gjort/får du tidigt VUL?

Tack :). Jag förstår absolut, man är uppe i sitt eget, speciellt om man ruvar. Det är en hel del som plussat här i tråden vilket är så roligt att följa. Jag är i vecka 8 (7+3) idag, så det går sakta framåt. Har inte gjort vul ännu utan ska få göra mitt om en vecka. Är rätt orolig, då mina förra två vul gått åt skogen. Så vul den 7/1. När har du ditt?
  • Frida123123

Gott nytt år önskar jag alla i tråden! Fortsätter vi i samma tråd eller blir det med nytt år 2022?

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021