• Steeph

Vi som startar ivf behandling 2021

Anonym1Ha skrev 2021-10-19 11:31:36 följande:

Idag var vi på tidigt ultraljud. De såg bra ut och hjärtat tickade på v 7+6 blev bestämt och det stämmer bra med återföring och allt.

En lång väg hit och fortfarande ganska ofattbart.

Jag håller tummarna stenhårt för alla oss kämpar här inne att väntan och vägen inte behöver vara mycket längre utan att det är nära för alla! <3

Wow vad glad jag blir!! Stort stort grattis <3
  • Steeph

Hej på er. Jag har mitt sista VUL imorgon innan det bestäms om det blir äggplock eller om det blir avbrutet.

Har fler av er haft blandade flytningar (både vita och äggvita) och ömma bröstvårtor under stimuleringen?

Fick dosökning i måndags till 400ie menopur som ett sista försök att få mina mindre blåsor att fatta grejen och haka på resterande blåsor haha.

Blir intressant och se om de fattade galoppen

• Steeph
    Dibella skrev 2021-10-21 20:31:10 följande:

Jag kände nästan att alla ägg släppt innan plock, ömheten i äggstockarna lade sig, brösten började ömma och flytningarna blev som de brukar vara efter ÄL. Mina ägg var kvar och jag fick plockat 4 st :) vart lite olika från IVF till IVF för mig. Men jag hoppas verkligen att dina småttingar piggnar till och vuxit så du får fortsätta till ÄP! Du får säga imon hur de går <3

Hör och häpna, äggplock på tisdag!

Har cirka 15-20 blåsor nu som fattat galoppen och har en stor på 25 mm på vänster, alla andra ligger runt 14-20 mm. Så två kvällar till med menopur sedan Ovitrelle och Suprefact på söndag
  • Steeph
    Inalina skrev 2021-10-23 09:38:14 följande:

men så skönt att ha det planerat! säger som dibella och hoppas du slipper överstimulering då du verkar ha en hel del äggblåsor. ska du ta både ovitrelle och suprefact? är det 2 sprutor inför äggplock då?

Ja det känns så skönt. Trodde verkligen inte att det skulle hoppa igång men jodå.

Ja, på Linné kör man dual trigger, så 2 olika samma tid. Ibland får man bara Suprefact om man riskerar överstimulering. Men läkaren tror inte att jag kommer få det, så därför får jag ovitrelle också. Dual trigger är till för att höja mognaden av äggen och öka chansen för att äggen får bra kvalité. Googla gärna på dual trigger finns bra och lovande forskning
  • Steeph

En nybörjarfråga.

Jag ska som sagt göra äggplock på tisdag och ska ta ovitrelle och Suprefact kl 21 imorgon och sen vara på kliniken kl 09 på tisdag. Nu nojar jag mig över att äggen kommer släppa innan?! Det blir ju precis 36 h tills vi kommer till kliniken och då ska jag hinna få port i armen, slungande och förberedas bla bla så då hinner det ju gå över 36 h tills äggen väl plockas. Vill verkligen inte att mina ägg ska släppa innan

• Steeph
    Längtartillvår skrev 2021-10-23 14:51:34 följande:

För mig var det exakt samma. Tog dual trigger klockan 20, och var på kliniken klockan 08. Väl där så satte de port I armen, prata med mig, och så innan jag Skövdes. Tror äggplocket var klockan 09 om jag inte minns fel, och det var absolut inga problem. Var också orolig att äggen skulle släppa innan, men det gick bra. De har bra koll på sådant så borde verkligen inte vara något problem.

Åh tack för att du svarade! Vad skönt att allt gick bra, det känns tryggt <3

Vilka läkemedel tog du som dual trigger?

Har inte hört så många som tar det.
  • Steeph
    Inalina skrev 2021-10-25 10:45:16 följande:

just det - jag tror i princip ALLA här inne vart oroliga för just det där, man får liksom inte ihop det att de inte kallar in en ett par timmar innan för att vara på den 'säkra' sidan.

men de har sån rutin på detta så kliniken kör på sin protokoll där man kan känna sig trygg.

jag tycker den där processen är värst, jag hade gärna velat att de gjorde ett ultraljud precis innan ÄP (jag blir sövd vid ÄP eftersom jag gör det utomlands) så att de är säkra på att äggen är kvar innan de söver mig! men det verkar inte vara rutin vare sig i Tjeckien eller Schweiz. Och när man ska ta Ovitrellen där på exakta tidpunkten känns det ju som att man har en tickande bomb i händerna, och jag är alltid skitnervös (har ju gjort detta typ 6 ggr..) att jag ska tappa sprutan i toan eller att den inte ska funka eller nåt men det har gått bra hittills...

Ja och man läser ju så mycket. Tyckte bara det var konstigt att jag skulle ta den 21 och vara på kliniken kl 09 när så många andra tar den 21 och är på kliniken kl 08. Skulle bli så förkrossad om de beräknat fel. Sköterskan jag pratade med lät lite stressad. Men jag får hoppas och be att de stannar kvar där inne.

Jaaaa så kände jag också hahah. Blev så nervös när jag skulle ta den. Men det gick fint tror jag
  • Steeph
    Inalina skrev 2021-10-26 08:27:46 följande:

stort lycka till idag :) skriv gärna sen när du är hemma från kliniken!

Tusen tack för all pepp! Äggplock avklarat. 16 ägg blev utplockade och nu ska jag hem och vila. Imorgon får vi veta om några blir befruktade eller inte <3
  • Steeph
    Dibella skrev 2021-10-22 17:16:41 följande:

Härligt! Låter som väldigt bra utgång för ett lyckat äggplock! Håller vi tummarna att plocket går smidigt och ingen överstimulering <3

Äggplock avklarat. 16 ägg blev utplockade och nu ska jag hem och vila. Allt gick bra och fick en del morfin. Imorgon får vi veta om några blir befruktade eller inte är så rädd att våga hoppas så jag tar allt som det kommer tänker jag!
  • Steeph

Uppdatering. 9 befruktade som nu odlas vidare. Insättning på söndag om det finns någon kvar vi hade 3 övermogna, 2 undermogna och 2 som inte befruktades (som var mogna). De övermogna är ifrån att läkaren ökade på dosen så mycket i slutet och några spurtade på. Min största låg på 30 mm. Känns ändå helt okej, eftersom tanken var att cykeln kanske skulle ställas in till en början. Blir det fler äggplock så ändras protokollet lite och förmodligen får vi lite högre antal befruktade då.

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021