Vi som startar ivf behandling 2021
Nu blev jag själv osäker och kollade på min en vecka gammal test för att se om en sträck har kommit senare
man inbillar sig mycket. Har även haft mens haha
Nu blev jag själv osäker och kollade på min en vecka gammal test för att se om en sträck har kommit senare
man inbillar sig mycket. Har även haft mens haha
Idag skulle egentligen vara testdag, men fick testa en vecka tidigare pga mens. Om jag inte fick mens, skulle jag absolut googla, testa varje dag 
Har i alla fall redan bokat nästa försök :) VUL på fredag. Bra att det kan gå fort.
Ja :) Två VUL strax innan ägglossning och sen FET. Har ett kvar i frysen - tredje gången gillt! 
Blev lite nyfiken på bilden som Jenzia postade från fertilitetsguiden (mest på texten vid slutet) och var tvungen att kolla. Vad tycker ny om det här:
Lev som vanligt..?
Hur ska man kunna leva som vanligt under den mest onaturliga behandling som kanske finns? Så klart ska man passa på att göra allt för att det ska lyckas. Här har vi listat de vanligaste rekommendationerna för leverne efter transer från ledande kliniker runt om i världen:
Angående råden att "leva som vanligt".. för mig är det svårt att förhålla mig till att inte göra massa saker. Vi har haft sex, jag utövar styrkelyft, så kan ju säga att lyfta saker över 5 kilo...? jag börjar värma upp på 50kg.. men hållt mig till att ta det lugnare, hålla mig på halva vikterna från vad jag vanligtvis lyfter.
Cyklar till och från jobbet varje dag..
Får se om det nu blir ett ordentligt plus för mig framöver, annars är jag levande bevis... Men klart, det kan ju vara olika för alla. Mår sämre psykiskt dock av att förhålla mig till massa olika "tänk om.." scenarion.
Dock har jag märkt under senaste 3 dagarna att jag börjat få typ som.. smärta? Sammandragningar? Molvärk? när jag cyklar för snabbt, lyfter för mkt osv. Så livmodern säger ifrån, men då lyssnar jag och tar det lugnare.
Har inte druckit kaffe (bara koffeinfritt), men har däremot druckit 1 colaburk då och då..
Svårt sånt här, men jag vill tro att om det blir, så kommer det bli även om man lyfter lite tungt eller råkar få i sig lite coca cola. Men i vår sits där man har svårigheter förstår jag också när man inte vågar chansa..
Det är jättebra! Lycka till 
Jag tog mod till mig och testade i morse på rd 15. Väldigt starkt positivt. Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle få se det. Känns helt sjukt faktiskt. Nu är det såklart en lång oviss väntan osv. Men vilken milstolpe, vi kan! Vi kan få befruktade embryon som kan fästa. Så stort <3
Hej alla fina kämpar, blir så glad att läsa att flera får plus nu här senaste dagarna, det förtjänar ni alla och det är så sjukt tufft med kämpandet efter första bebisen!
Idag blev det tyvärr lite jobbigt här då blodet började rinna igår och mina tester är vita som snön
Grät en skvätt med mannen nyss och det känns lite bättre i alla fall men man förstår ju inte varför det ska vara så otroligt svårt att få ett litet syskon (när det dessutom har lyckats en gång tidigare). Sorgen är inte lika stark som den är när man är barnlös men besvikelsen är ändå stor och man lägger ju ner all sin energi, tid, pengar, känslor och allt sitt hopp på dessa försök. Jag som alltid har en plan i vanliga fall känner mig lite förlamad och vet ärligt talat inte hur vi ska gå vidare denna gången efter 2 misslyckade försök denna våren.
Ni är så fina i den här tråden, kanske inte var det roligaste inlägget en fredag morgon, men jag hoppas innerligt på er som ska testa nu idag och i helgen att ni får plus, för den lyckan ska ALLA få uppleva. Stor kram
du sprider sån positiv energi här och peppar alla, tråkigt att det inte gick. Det skulle vara så mycket enklare om man kunde veta varför blev inte plus. Hej alla fina kämpar, blir så glad att läsa att flera får plus nu här senaste dagarna, det förtjänar ni alla och det är så sjukt tufft med kämpandet efter första bebisen!
Idag blev det tyvärr lite jobbigt här då blodet började rinna igår och mina tester är vita som snön
Grät en skvätt med mannen nyss och det känns lite bättre i alla fall men man förstår ju inte varför det ska vara så otroligt svårt att få ett litet syskon (när det dessutom har lyckats en gång tidigare). Sorgen är inte lika stark som den är när man är barnlös men besvikelsen är ändå stor och man lägger ju ner all sin energi, tid, pengar, känslor och allt sitt hopp på dessa försök. Jag som alltid har en plan i vanliga fall känner mig lite förlamad och vet ärligt talat inte hur vi ska gå vidare denna gången efter 2 misslyckade försök denna våren.
Ni är så fina i den här tråden, kanske inte var det roligaste inlägget en fredag morgon, men jag hoppas innerligt på er som ska testa nu idag och i helgen att ni får plus, för den lyckan ska ALLA få uppleva. Stor kram
du sprider sån positiv energi här och peppar alla, tråkigt att det inte gick. Det skulle vara så mycket enklare om man kunde veta varför blev inte plus.