• Anonym1Ha

Vi som startar ivf behandling 2021

Amelia84 skrev 2021-09-12 15:10:55 följande:

Hej och välkommen :) jag gjorde också min första ET med en blastocyst för en vecka sen. Jag var också svullen och hade rätt ont fortfarande efter äggplocket. Men återföringen gick enligt plan. Sen är det ju såklart väldigt individuellt. Jag var också väldigt nervös, ända fram tills att jag kom till kliniken. Men försökte att släppa på kontrollen. Det fanns ju inget mer jag kunde göra för att påverka situationen. Hela IVF processen är en känslomässig bergochdalbana. Nu när jag ruvar så är det bara att vänta och vänta, mer kan jag inte göra. Så frustrerande och tankarna pendlar mellan hopp och förtvivlan! Så mitt tips är att försöka göra något du tycker om ikväll. Ät din favoriträtt, kolla på någon bra film gör något annat du tycker om. Så håller vi alla här inne tummarna för att återföringen går enligt plan imorgon <3

Tack för peppen! Det låter lovande.

Vi ska försöka ha en mysig kväll!

Det är verkligen en berg och dalbana! Och väntan.. det är peppande att få dela er andras resor också.

Lycka till med ruvningen!! Håller tummarna!! När tror du att du ska testa?
  • Anonym1Ha
    Inalina skrev 2021-09-13 08:18:36 följande:

Hej! Hehe roligare för oss andra om du är med o skriver att tråden ;) välkommen!! :) jag tror risken är rätt liten att demontera skulle sätta tillbaka och bestämma sig IDAG för det, är du på gränsen för att bli överstimulerad på riktigt brukar de säga till i förväg då de kan se det vid ÄP redan. Det är vanligt att vara svullen men låter ju bra att du inte har ont, stort lycka till idag skriv när du varit på kliniken!!

Haha det var du helt rätt i att det är för er och få följa också ;)

Nu är vårt första embryo på plats och jag ruvar!! Vi känner oss bara nöjda och glada! Ingen större undersökning om ev överstimulering, inget ultraljud bara prat och sen in med embryot! Ett fint sådan! Och 2st till frysen <3

Heja heja!
    Amelia84 skrev 2021-09-13 10:33:34 följande:

Hej alla fina!

Här kommer en liten uppdatering från mig. Idag är jag på RD8 och även min BIM. Så jag kunde inte hålla mig från att ta ett test. Jag fick för första gången i mitt liv två rosa streck! Teststrecket är svagt, men det är definitivt där! Blev typ chockad, då jag imorse hade en stark magkänsla av att det inte gått vägen denna gång. Men det kom ett streck! Jag är fortfarande försiktigt positiv, då strecket är väldigt svagt och jag har ju en vecka kvar till officiell testdag. Jag ska ta ett nytt test på onsdag för att se om det blir starkare. Men just nu, oavsett vad som händer, är jag så jäkla glad att jag för första gången någonsin fått se ett två streck!

Men Wow va roligt!!! Håller tummarna att det faktiskt är er tur nu!! Och alla andras så klart! Vilken känsla! Jag har aldrig fått se två streck, men vem vet, idag är jag hoppfull!

Grattis <3
  • Anonym1Ha
    Frida123123 skrev 2021-09-13 17:50:12 följande:

Men vilket bra resultat jämfört med första gången! Härligt. Är det en liten blastocyst du har i magen nu då? Och två till frysen. Ni måste vara jätteglada!

Haha ja just det, de byter ju namn! En blastocyst till mig och 2 blastocyster till frysen!

Verkligen betydligt bättre. Vi är supernöjda och det är så skönt att få känna sig nöjd just idag! Så får vi se vart de leder oss!! Snart snurrar väl tankar igång igen men inte idag!
  • Anonym1Ha
    Frida123123 skrev 2021-09-13 17:55:18 följande:

Nu har jag fått tid för vul efter konstaterad graviditet vilket blir den 6 oktober, som vanligt känns det ju som en evighet. Har ni andra fått någon tid? Symptom? Själv är jag grymt trött bara.

Och förresten Stooort grattis till plus! Hoppas det går bra på VUL nu i oktober!! <3
  • Anonym1Ha
    Inalina skrev 2021-09-13 19:09:17 följande:

[quote=81375397][quote-nick]Anonym1Ha skrev 2021-09-13 14:38:36 följande:[/quote-nick]Haha det var du helt rätt i att det är för er och få följa också ;)

Nu är vårt första embryo på plats och jag ruvar!! Vi känner oss bara nöjda och glada! Ingen större undersökning om ev överstimulering, inget ultraljud bara prat och sen in med embryot! Ett fint sådan! Och 2st till frysen <3

Wow! Låter ju toppen med 2 till frysen också, skönt att allt gick enligt plan idag! Välkommen till ruvarklubben :) nu håller vi tummarna hårt för de små liven! Jag är på RD5 idag med en liten 2 dagars, känner ingenting alls än så länge men jag hoppas den jobbar på och fastnar ordentligt där inne nu?

Ja jag har följt din resa. Jag håller tummarna för dig och ägget!!

Känns så skönt att vi kommit så långt denna gången att vi fick tillbaka nu iaf. Att bli helt utan första gången var hemskt jobbigt, kommer våra ägg och spermier aldrig trivas ihop!? Denna gången gjorde de icsi. Trodde ju det var 17ägg men det visade sig att det var 9ägg som var mogna och som injicerades med spermie, 5 lyckades och 3 som kan användas. Det gör ju att det känns mycket bättre! Då är ju befruktninggraden inte så låg heller. Vill ändå tro att jag hittat mannen i mitt liv och att vi ska få bli föräldrar en dag!! <3

Så blev glad när du fick tillbaka en iaf! Då lever hoppet!! Det kan vara ägget ändå!! <3
  • Anonym1Ha
    Frida123123 skrev 2021-09-15 19:57:12 följande:

6/10 är tiden för vul. Jo du, dom känns :(. Det enda är väl om det på vul skulle visa sig att allt inte är som det ska, då har jag tagit sprutorna lite i onödan känns det som i 6,5 v. Det är rätt lång tid att pinas.

Det är de verkligen men jag hoppas det inte är i onödan för er denna gången <3

Själv har snart ruvardag 2 passerat och jag undrar hur det går där inne ;P
  • Anonym1Ha
    Smilla93 skrev 2021-09-17 17:27:16 följande:

Jag tror inte du ska ge upp hoppet ännu! Jag plussade förra helgen på RD 11 med en 5 dagars blasto, alltså 16 dagar efter befruktning och då var strecken extremt svaga.. Jag hade inga symptom och har fortfarande inga symptom förutom att jag kissar mer.. ;) var helt säker att det inte hade tagit sig men nu har testen bara blivit starkare, så jag tror verkligen inte att man ska ge upp hoppet och vänta tills att ta ut något förrän test dagen! Håller mina tummar! <3

Grattis till ditt pluss!! Du ger mig hopp!!

Jag är på RD 4 efter ET med 5dagars. De ömma brösten efter hormonstimuleringen och lutinus (som jag fortfarande tar) är borta och jag känner ingenting. Hoppet som infunnit sig de första dagarna börjar dala. Men ditt inlägg ger ju lite hopp, det är helt enkelt att bara fortsätta vänta och hålla tummarna!!!

Ha en trevlig helg allihop!
  • Anonym1Ha
    Inalina skrev 2021-09-20 09:28:30 följande:

Hejsan, ja det känns tråkigt men på något sätt har jag hållit mig över ytan hittills får se hur det blir framöver, hjärnan och kroppen kanske tar det där sedan helt enkelt.

Jag kände själv att mitt meddelande kändes lite självupptaget att jag hade drömt om att gå och vara gravid med min bästa vän här när vi fått vara gravida tillsammans innan, och så finns det ju så himla många här i tråden som aldrig fått vara gravida eller fått barn så jag kände mig lite dum efter att ha skrivit det. Folk verkar dock vara så förstående här i tråden att man verkligen vill ha ett syskon också när man kämpar så mkt, så det är nog lugnt ändå.

Hur känner du dig? RD 6 idag, spännande!!!!

Säger som alla andra Inalina du är verkligen inte självupptagen! Du har så fina kommentarer och delar med dig så mycket. Ledsen att det inte känns som det gick denna gången men hejar på och hoppas ni får tid och energi till nästa försök i höst <3
  • Anonym1Ha
    Annna84 skrev 2021-09-20 15:07:47 följande:

Följer er och hejar på från sidan här, även om jag inte skriver så ofta. Ville bara säga att du har rätt att vara ledsen <3 Förstår precis hur du menar, och ibland fick jag också dåligt samvete för att jag tyckte det var så tufft när jag ju hade så mycket annat att vara tacksam för, familj, vänner, hälsan, jobb osv osv.

Det tuffa gör också att vi uppskattar det vi har.

Det kommer att gå tillslut för dig och du är stark <3

Kramar

Hej Annna84, läste din historia. Så underbart peppande att de tog sig vid ivf 4. Grattis <3 jag tänkte på synarelan du tog då, hur länge tog du den? Inte hört någon som gjort det men det verkade ju fungera för dig, bland annat.. man vet ju inte vad som är vad så klart men ibland tänds ju hoppet av att få pröva något nytt iaf!
  • Anonym1Ha
    Annna84 skrev 2021-09-20 17:26:18 följande:

Hej! Tack! Glad att det peppar dig och andra, jag trodde inte att det skulle gå för mig, men tillslut på 6e återföringen gick det. Vet så väl hur det känns att vara i det, och vi alla är så galet starka som går igenom det. Jag känner mig stolt över att ha gjort det.

Jag fick börja med synarelan (varannan dag) i kombination med lutinus, 3 dagar innan återföring av en blastocyst. Jag fortsatte sedan med både synarela och lutinus i sammanlagt 8 veckor och slutade då tvärt. Två dagar innan och fram till återföringen så tog jag även bisolvon på inrådan av kliniken.

Jag vet inte vad som gav vad, men det kändes bra att få testa något nytt. Och det kanske var det som fungerade för mig.

Hur ser din historia ut?

Min historia ser ut så här, Började försöka skaffa barn 2019, hände ingenting

Började utredning feb -20 som visade att jag hade PCOS. Började med letrozol enkel dos, metformin för bättre och lättare ägglossning samt levaxin för lätt förhöjt TSH. Mannens sperimieprov var perfekt.. Höll på med detta i 8månader med ägglossning varje månad (gick på VUL och tog ovitrelle) tog bort en polyp i livmodern augusti -20. Inget efter det heller. Remiss för IVF i dec -20 och vårt första IVF blev i maj -21. Efter En lång jobbig stimulering med gonal-f blev det äggplock dag 23, resulterade i 6 mogna ägg men bara 1 befruktat. Det slutade dela sig och blev ingen återföring. Fick vänta och göra hyseroskopi i juni för att utesluta ny polyp då de sätt vätska i livmodern vid äggplock. Blev nekad start i juli och fick göra IVF 2

Nu i augusti då med menopur, högre dos och äggplock blev istället dag 16. 9 mogna ägg av 17ägg vid plock. Med hjälp av ICSI denna gången så blev 5 av 9 befruktade. Vi fick tillbaka en blastocyst dag 5 och fick 2st till frysen. Som sagt vilka kämpar vi är! Så mycket minnen det framkallade att sammanfatta allt. Som vi kämpar allihop!! I med och motgångar!!

Nu är jag på ruvardag 7. Massa mensvärk och inga andra känningar eller symtom. Efter förra IVF:en fick jag mens som idag, en vanlig cykel skulle jag säga BIM på torsdag och testdagens är satt till lördag.

Det blir en lång vecka denna veckan känner jag. Men fortsätter hålla tummarna att det gått vägen <3 annars får vi kämpa lite till, och denna gången fick vi ju faktiskt nått till frysen vilket känns nästan overkligt efter resultatet av ivf 1. Men oj vad det tär på en det här <3 hela processen..
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021