Vi som startar ivf behandling 2021
Jo, ÄP räknas som ÄL och man kan testa tidigare än klinikens testdag. Klinikerna tar till lite extra så att resultatet blir tydligare.
Jo, ÄP räknas som ÄL och man kan testa tidigare än klinikens testdag. Klinikerna tar till lite extra så att resultatet blir tydligare.
Är inne på Ruvardag 7(äl +9). Märker att min temp efter äl (äggplock)inte är lika hög som i vanliga cyklar(brukar ligga på 36.80 fram till mens) så blev orolig över att kroppen inte tar upp progesteronet som den ska? Ringde min barnmorska som sa att IVF-cyklar är helt annorlunda än de ?vanliga? att man inte kan jämföra. Blir ändå lite nojig över att tempen är så pass regelbundet låg( stadigt på 36:60 nu varje morgon). Känner mig mindre hoppfull:/ Någon som har några tankar om detta? Tempar ni under IVF-cyklerna?
Är på ruvardag 10 (äp +11). Hur tidigt vågar man testa?? Är det säkert att äggmognadssprutan är ute ur kroppen efter 13 dagar? Enormt svårt att hålla mig hehe. Fått testddag äp+17, känns som att de tar i lite väl mycket?:)
Jag testade nu senast på rd10 med en blastocyst i naturlig cykel. Hade alltså inga tillsatta hormoner som kunde stöka.
Hade nog kunnat testa tidigare men vågade inte. :)
Tror jag läst i tråden att otrivellen gått ur kroppen efter tio dagar men nån annan lär veta mer exakt.
När har du mens dag? Jag hade det på just rd10 , och fick den varje gång exakt då. Om jag har inte fått den, skulle jag ha testat efter, kanske på dag 12.
Det beror helt på dig. Dag 13 låter rimligt
//
Jag ska få mens på tisdag , alltså om två dagar. Men man kanske inte kan förvänta sig mens samma tid som ?vanlgt? i IVF cyklar? Min officiella testdagen är inte förrän nästa lördag.
När har du mens dag? Jag hade det på just rd10 , och fick den varje gång exakt då. Om jag har inte fått den, skulle jag ha testat efter, kanske på dag 12.
Det beror helt på dig. Dag 13 låter rimligt
//
Hej gruppen! Ville bara titta in och säga att jag fått minus på testdagen idag. Så tungt! Men hoppas att det blir mer lyckat i aug, och kanske några till frysen då också. Lycka till ni andra!! Vad starka vi är som går igenom detta..
Kram
Åh, vad tråkigt för dig. Är det första försöket?
Åh, vad tråkigt för dig. Är det första försöket?
Åh vad tråkigt! :( Starkt av dig att tänka framåt. Försök njuta av sommaren så håller vi tummarna för augusti! <3