• Frida123123

Vi som startar ivf behandling 2021

GlitterLina skrev 2021-08-12 20:58:02 följande:

Jag va på vul idag för att kolla om det kommit några ägg, började i söndags kväll med sprutorna

Det såg väldigt bra ut redan såhär tidigt i stimuleringen :) tillbaka för ultraljud på måndag & planering då vilken dag det blir ägguttag

Vilka goda nyheter!! Har du bra amh värde?
  • Frida123123

Märks att semester tiderna börjar gå mot sitt slut, för vilken ökning av aktivitet här i tråden- kul! Spännande att läsa alla inlägg då alla är i så olika skeden på sin resa mot en graviditet. Några väntar, några ruvar, några plussar ++ etc. Jag har försökt hålla mig ifrån allt det här med ivf under sommaren, men ack vad svårt det har varit att bara koppla ifrån. Jag ska börja ta ägglossningstest på torsdag, så nu inväntar jag ägglossning, tycker det är skit läskigt det där med upptining av embryo då alla inte klarar sig. . så hemskt.

• Frida123123
    endotjej92 skrev 2021-08-16 17:30:10 följande:

Tack!! Ja tänkte ta ett digitalt både ikväll och imorgon :)

Hoppas det håller i sig bara

Lycka till. Tycker med att det ser väldigt lovande ut..
  • Frida123123
    GlitterLina skrev 2021-08-16 19:47:51 följande:

På torsdag morgon blir det äggplock:)

Lycka till med äggplocket! Spännande.
  • Frida123123

Hej, är det någon här som gjort mens utredning i Aten? Jag har gjort det och mina nivåer av laktobaciller låg på 23 %, ska ligga på 90 %. Nu vill de behandla med en del mediciner/antibiotika. Jag orkar inte. Vad hände med att ?råka bli på smällen?

• Frida123123
    GlitterLina skrev 2021-08-19 21:14:47 följande:

Det va ett smärtsamt ägguttag idag, men av alla äggblåsor dem fick ut så va det 8 stycken det fanns ägg i :) jättebra ju. Så nu hoppas vi bara på att några blir befruktade. Dem ska ringa mig i morgon vid lunchtid & meddela!

Aj, bra jobbat! Lycka till nu med nästa steg och återkoppling idag. låter mycket lovande!
  • Frida123123

Nu är jag igång och testar ägglossning med Clearblue. Som många andra skrivit så blir jag rädd att stegringen ska komma på kvällen och att jag missar den då. Fick strikt nej till att testa både morgon och kväll. Varför vet jag inte. Vågar man göra det iaf? Är det någon som vet varför man inte ska göra det? Är det för att det ska gå 24 h mellan testerna för tillförlitlighets skull?

Vad hade ni gjort? Min mens har varit lite oregelbunden nu senaste två mensens pga utförd missfall i juni, rädd att cykeln är rubbad och att det påverkar ägglossningen. Förresten, vid FET, är det insättning embryots ålder, dagar efter ägglossning. Alltså, om det skulle varit positivt idag, mitt embryo är 6 dagars, skulle det vara återföring den 26/8? Dvs man räknar inte ägglossningsdagen som dag 1?

• Frida123123
    GlitterLina skrev 2021-08-20 14:10:35 följande:

Nu har kliniken ringt tillbaka! Inga direkt roliga besked

Men av dem 8 äggen så va tydligen 6 stycken mogna som fick träffa spermierna.

Men endast 1 blev befruktad :( så inga till frysen! Blir återförande av den i morgon kl 11.30..

Fan, tråkigt. Men du vet, ett är det som behövs, som alla säger, och som det är. Har du återföring på en helg alltså! Önskar dig lycka till
  • Frida123123
    GlitterLina skrev 2021-08-21 10:34:57 följande:

????ivf ringde precis

det såg inte bra ut idag inte utvecklats som det skulle så det hade garanterat inte lett till nån bra graviditet ????

Så inget återförande

Jag är ledsen för er skull. Jättetråkigt att höra..
  • Frida123123
    CarroAnd skrev 2021-08-21 19:35:50 följande:

Idag ska jag påbörja behandling med Gonal-f och menopur. Någon som har erfarenhet av den kombinationen? Mvh Carolin

Jag har kört på den kombinationen och den har fungerat jättebra gör mig. Viktigt att komma ihåg bara att alla mediciner fungerar olika bra/sämre beroende på. Jag körde först bara på Gonal, vilket för mig, inte var det bästa. Därefter Gonal och Menopur vilket var mycket bättre. Så man behöver testa sig fram.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021