Vi som startar ivf behandling 2021
Fina ni, tack för grattisar!! Till alla oss som kämpar <3
Fina ni, tack för grattisar!! Till alla oss som kämpar <3
Snällt av dig!
Jag var på VUL igår och kontrollerade slemhinna efter att ha ätit progynon i 12 dagar och allt såg bra ut så nu blev det start med lutinus idag och FET på onsdag. Så spännande att kanske snart få vara ruvare igen :)
Har du kunnat berätta de goda nyheterna för mannen än?
Tyvärr blev det inget för oss den här gången. Testet är så negativt det bara kan vara på testdagen! :( Känns extra tomt och ledsamt eftersom detta var vårt sista embryo. Nu ska vi bryta ihop och fundera kring vad som blir nästa steg! Tänker att det blir en paus härifrån! Håller tummarna för er andra!
Idag är ruvardag 16 och testdagen.. det visade ett starkt + ? testade tidigare negativt på rd 9 och tänkte då att det kanske inte funkat men testade sedan positivt på rd 11. Har haft tydliga symtom som molvärk, stickningar, spänningar i brösten och illamående :) Detta är vår första ivf och vi fick tillbaka ett 3 dagars med 8-10 celler. Ett tips är att testa äta färsk annanas varje dag efter et. Jag håller mina tummar och tår för er andra! <3
Ikväll blir det gonal, menopur och den icke omtyckta fyremadelen. Känner mig inte så pepp som jag gjort de andra IVF cyklerna. Man bara kör sprutorna och väntar på plocket för att få det överstökat känns de som. Som att avverka försöken för att sen kunna gå vidare med sitt liv, tråkig känsla.
Har VUL på onsdag och får hoppas det växer något vettigt där inne.
Ja det va tufft, särkilt när vi hade fösökt i över ett år och lyckades bli gravida på egen hand. Började blöda här om dagen igen, vilket sätt fart på nojandet igen. Men jag ringde kliniken igen då och frågade om jag kunde komma tidigare på vul. Anledningen till att jag fick så sent är för att de ska flytta avdelningen och hade inte möjlighet att göra vul under vissa veckor, den enda tidigare tiden de hade var på måndag och den bokade sköterskan in mig på.. Men det känns också nästan lite väl tidigt.. Men jaja, de borde ju kunna se något förhoppningsvis..
Ja vad skönt att ni fick ny tid så snabbt, håller tummarna att det funkar nästa gång med ny behandlingsplan! Tycker att det är bra att du står på dig, du ska ju göra behandligen när det känns rätt för dig! Det är ju liksom redan jobbigt som det är att vara i den här sisten och då tycker jag att det är all rätt att få vara med och påverka din situation! Kram och trevlig helg!
Åh tack, vad fint av dig!! <3
Vi var helt inställda på ett tråkigt besked med tanke på blödningar och noll symptom men till vår stora glädje fanns det en liten ärta på knappt 5 mm med pickande hjärta på skärmen. Vet att det fortfarande är en osäker tid fram till vecka 12, men nu ska vi föröka att bara slappna av och glädjas åt att det just nu iallafall ser normalt ut och att det inte var några blödningar i livmodern!
Nu håller jag tummarna för oss och alla andra i denna här tråden! <3
Hej på er! Behöver hjälp att tänka! Blev helt förvirrad när jag skulle boka tid för tidigt ultraljud idag. Pratade med en som inte var så van som bara sa att hon snurrar på snurran och kom fram till att jag var i v.6 den 14/10. Men min app säger att jag är i v.6 (5+0) idag så jag trodde ju vi skulle boka lite tidigare än 22/10.
Sista mensens första dag var 24/8.
I vilken vecka brukar ni fått göra tidigt ultraljud?
Min ivfklinik håller som sagt på att flytta så de hade ingen tid att boka just nu så vet inte när de hade tänkt sig.
hejsan! vad roligt med VUL =) haha undrar vad hon använde för snurra du borde kunna se något i v 7 plus (hittar ej plustecknet på min dator...) dvs v 8.
Hallå tjejer, då var det fröken orolig här igen haha.. jag ska ju göra mitt ägguttag imorgon och jag undrar om det är någon här som fått göra en återföring trots att ni haft mellan 15-20 stora äggblåsor, eller trots att dom nämnt att det kanske blir totalfrys pga risk för överstimulering?
Vill så gärna få göra en återföring denna månad och det hade gett lite hopp att få höra om någon som fått höra samma sak men som ändå fick göra en återföring :)