Vi som startar ivf behandling 2021
Jag går bara promenader denna gången. Blir också förvirrad av alla rekommendationer. Man kan tolka ?ta det lugnt? på olika sätt.
Jag går bara promenader denna gången. Blir också förvirrad av alla rekommendationer. Man kan tolka ?ta det lugnt? på olika sätt.
Jag kan även rekommendera IVF podden för er som gillar att lyssna på sånt. En av dem som pratar er läkare på Sofiahemmet. Det är mer fakta och konkreta informationer.
Själv försöker jag mer att distrahera mig med annat. Orkar inte läsa, lyssna eller titta på IVF program under väntetiden. Kikar bara här då och då 
Jag tycker att det är jobbigare att få mens än negativt test så eftersom det är rd10 imorgon, och jag har fått mens båda gångerna då, testade jag idag och ser ingenting :(
Finns fortfarande chans men jag hoppas inte. Ser fram emot sommaren med mycket vin i solen och nya tag i höst :)
Upp till 10 dagar

inte omöjligt
Jag har fått mens igår kväll. Jag var jätteledsen, svårt att inte tänka - vad om det aldrig går. Sen imorse började jag tänka positivt igen, planera sommar och allt. Ringde kliniken för att berätta resultat och att höra vad är nästa steg i höst. De sa att jag kan börja direkt nytt försök. Börjar med sprutorna redan imorgon!
Vet inte om det är bra eller dåligt. Orkar kroppen alla hormoner och orkar hjärnan alla känslor utan paus?
är RD4 med blasto för tidigt att testa?
Nån som blivit gråtig av Lutinus? Bröt precis ihop på jobbet och fulgrät för mig själv. Kan vara stress också, så stressad att jag på allvar funderar på att vara sjuk nästa vecka.
Åh vännen, kom precis att tänka på att du skulle testa i morse så skyndade mig att logga in här.. gud jag lider verkligen med dig och förstår din oro!!
det är ju heller inga spökstreck uppenbarligen så det måste ju ha fäst denna gången vilket är en klen tröst i det stora hela såklart. Det är faktiskt inte kört än, du blöder inte och du har fortfarande ett streck till, men visst vill man se de där perfekta ökningarna. Låter ju tyvärr som att du måste fortsätta testa för att se vad som händer nu i veckan. Det är svårt att veta vilken reaktion man ska ha när det uppenbarligen är ett positivt test ändå. Låter som en bra plan att försöka samla sig så länge eller försöka hålla sig neutral men tja hur enkelt nu det är. Stor kram till dig, här inne hoppas jag du får all pepp och stöttning som är möjlig
Åh vilken jobbig situation! Man vill ju bara se en fin ökning när man väl har börjat att testa. Men det måste inte vara kört. Läst så mycket om test som varierar i styrka i början när det rör sig om små mängder hcg i kroppen. Du får fortsätta testa så håller vi andra tummar och tår för att det ska bli starkare test. Oavsett hur det går finns vi här. Stor kram till dig!