• Estelle011

Vi som startar ivf behandling 2021

Jag går bara promenader denna gången. Blir också förvirrad av alla rekommendationer. Man kan tolka ?ta det lugnt? på olika sätt.  

• Estelle011

Jag kan även rekommendera IVF podden för er som gillar att lyssna på sånt. En av dem som pratar er läkare på Sofiahemmet. Det är mer fakta och konkreta informationer. 
    Själv försöker jag mer att distrahera mig med annat. Orkar inte läsa, lyssna eller titta på IVF program under väntetiden. Kikar bara här då och då Glad

• Estelle011
    Annna84 skrev 2021-05-26 11:44:22 följande:
    Hej! Jag mår bra tack! Jag har testdag den 3e har jag för mig, så ganska snabbt efter beräknad mens. På förra kliniken hade de ytterligare en vecka. Jag har haft så mycket på jobbet, så som tur är har jag kunnat fokusera på lite annat och känner mig ganska lugn och hoppfull än så länge :) Jag tar både progesteron och en annan medicin den här gången, eftersom vi gjort så många insättningar. Hur mår du? Kramar
    Jag har också testdag den 3/6. Spännande. Tror jag ska testa på lördag Glad
  • Estelle011

Jag tycker att det är jobbigare att få mens än negativt test så eftersom det är rd10 imorgon, och jag har fått mens båda gångerna då, testade jag idag och ser ingenting :( 
    Finns fortfarande chans men jag hoppas inte. Ser fram emot sommaren med mycket vin i solen och nya tag i höst :)

• Estelle011
    Inalina skrev 2021-05-27 11:06:12 följande:
    hej! jag är som du, tar hellre ett neg test före blod under IVF, så jag förstår att du testar innan officiella testdagen.

man känner ju som sagt sin kropp ganska bra vid det här laget. tråkigt att det inte syntes något på testet, men tillåt dig att bryta ihop och vara ledsen också, så får man komma igen och ta nya starka tag i höst. stor kram till digHjärta
    Tack så mycket för all pepp Vi får följa varandra i höst. Men hoppas att båda får en sommar mirakel och det händer naturligt Glad inte omöjligt
  • Estelle011

Jag har fått mens igår kväll. Jag var jätteledsen, svårt att inte tänka - vad om det aldrig går. Sen imorse började jag tänka positivt igen, planera sommar och allt. Ringde kliniken för att berätta resultat och att höra vad är nästa steg i höst. De sa att jag kan börja direkt nytt försök. Börjar med sprutorna redan imorgon! 
    Vet inte om det är bra eller dåligt. Orkar kroppen alla hormoner och orkar hjärnan alla känslor utan paus? 

• Estelle011
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-28 16:54:48 följande:

är RD4 med blasto för tidigt att testa?  
    Nån som blivit gråtig av Lutinus? Bröt precis ihop på jobbet och fulgrät för mig själv. Kan vara stress också, så stressad att jag på allvar funderar på att vara sjuk nästa vecka.

Jag är gråtig av hela processen och alla hormoner jag fick i mig. 
    Skulle inte testa dag 4, känns lite för tidigt. Men kör om du vill. Det värsta som kan hända är att det blir ingen plus, men då är det bara att fortsätta testa Glad 
  • Estelle011
    Annna84 skrev 2021-06-01 11:20:31 följande:
    Inalina skrev 2021-06-01 08:54:37 följande:

Åh vännen, kom precis att tänka på att du skulle testa i morse så skyndade mig att logga in här..  gud jag lider verkligen med dig och förstår din oro!! 

det är ju heller inga spökstreck uppenbarligen så det måste ju ha fäst denna gången vilket är en klen tröst i det stora hela såklart. Det är faktiskt inte kört än, du blöder inte och du har fortfarande ett streck till, men visst vill man se de där perfekta ökningarna. Låter ju tyvärr som att du måste fortsätta testa för att se vad som händer nu i veckan. Det är svårt att veta vilken reaktion man ska ha när det uppenbarligen är ett positivt test ändå. Låter som en bra plan att försöka samla sig så länge eller försöka hålla sig neutral men tja hur enkelt nu det är. Stor kram till dig, här inne hoppas jag du får all pepp och stöttning som är möjlig  

Clemmentina skrev 2021-06-01 08:58:01 följande:

Åh vilken jobbig situation! Man vill ju bara se en fin ökning när man väl har börjat att testa. Men det måste inte vara kört. Läst så mycket om test som varierar i styrka i början när det rör sig om små mängder hcg i kroppen. Du får fortsätta testa så håller vi andra tummar och tår för att det ska bli starkare test. Oavsett hur det går finns vi här. Stor kram till dig!

Tack fantastiska ni för allt stöd!

Jag blir alldeles tårögd över hur ni stöttar i detta <3 Alla har sina egna bekymmer att tampas med, men vi vet alla hur det känns att gå igenom detta. Det är terror att vänta in testning och ev mens som kommer och det är lika jobbigt att få ett tidigt minus eller ett plus som sedan blir svagare. Inget är lätt innan det är supertydligt att det verkligen är ett starkt plus som ökar. Jag har tagit samma typ av test, RFSU-stickor. RD7 starkt, RD8 svagare och RD9 likvärdigt. De första två dagarna tog jag på kvällen och idag tog jag på morgonen. Ska se om jag kan bita ihop och strunta i att testa imorgon, orkar inte gråta imorgon också. På torsdag är det testdag, så jag väntar eventuellt in tills dess och ber till högre makter och hoppas på mirakel :)

Dibella, förstår din frustration i samtalen med kliniken. Känner så igen mig, man får liksom inte de svar man vill ha, dvs -Du kommer att få barn. Det finns så många frågetecken kring varför det inte fungerar och få konkreta svar.

Inalina, läste att din mens kom den här månaden också. Men kämpa vidare <3 Det låter bra att du sammanfattar allt till Prag och så hoppas vi på samma bra resultat där som vid förra gången när ni fick lilla dottern.

Truuly, heja dig! Ja, fy vad det är jobbigt, men du kommer att klara det. Jag minns min första behandling och det misslyckandet tog minst lika hårt som nu över ett år senare. Jag fick inte sätta in direkt i nästa cykel, men det kan vara lite olika från klinik till klinik. Men än är det inte över med det här försöket, det finns fortfarande en chans <3 Fick du ett embryo till frysen?

Clemmentina. Hur går det för dig med cykeln. Jag håller tummarna för att det inte krockar med midsommar.

Chajsa, jag minns att du var i samma läge som jag för två veckor sedan. Den här fruktansvärda oron i test som inte stegrar. Usch. Det sägs ju att när man väl får ett tydligt plus är det inga tveksamheter, inget googlande osv ska behövas. Har du fått besked hur det gått med de som odlades vidare?

Kramar
    Håller tummarna för dig! Hur långt är det kvar till mensen? 
  • Estelle011
    Annna84 skrev 2021-06-01 12:33:29 följande:
    Tack <3 Idag är jag på RD9. Vid mina tidigare insättningar så har mensen kommit på motsvarande RD8 eller RD9. En gång när jag fick en kemisk graviditet kom den på RD14.

Det är fortfarande positivt, men det är svagare än testet jag tog för två dagar sen.

Hur mår du? Har du lyckats se framåt? Kram
    Jag är nu tillbaka till början. Sprutor och nytt äggplock. Det blir vad det blir denna månaden, har inga förväntningar. Sen tar jag paus under sommaren och kliniken har stängt Solig
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021