Dibella skrev 2022-01-12 08:04:00 följande:
Hej
tiden lunkar på här, ska börja med ÄL tester på söndag/måndag inför förhoppningsvis nästa FET. Verkar vara rätt oroligt och kaotiskt pga covid på RMC när jag pratat med dem och långa väntetider inför ny IVF osv, så jag försöker att inte ha för höga förväntningar, mycket kan ske! Covid går som löpeld på jobbet osv.
Ska in och göra testerna inför polisutbildningen måndag/tisdag så blir ÄL tester på hotell i en annan stad, barnlösheten är med en vart man än är i livet och på jorden, hoppas inte jag glömmer bara för är så nervös inför testerna!
Hoppas att ÄL är lite sen denna månaden så jag inte får "prime time" när jag inte är hemma med sambon, även om man inte "får" ligga vid ÄL när man ska få återföring så skiter vi i det :) Hellre 2 än 0.
Har illamåendet börjat lägga sig nu? kunnat börja slappna av efter KUB och se att det blir ett syskon till dottern nu i år? kram
hej! roligt att höra från dig :) låter ju som att det kan gå väldigt fort tills du ruvar nu om du har lite flyt

ja det är ju svårt om vårdpersonalen har covid att få till allting men man tycker ju själv att en FET går på 10 min så de borde kunna klämma in en - värre att starta ny behandling kanske dock.
ja SÅ spännande med utbildningen också! kan förstå att det är tuffa tester och att man gärna håller sig frisk och fit inför detta, hoppas det går bra

!! och jo jag vet hur du tänker med hellre 2 än 0 haha - så skulle jag också tänka!
Jag har sprutor som ligger här i kylen (Pergoveris) för ca 20 000 sek som vi köpte i Tyskland i november när jag trodde jag skulle börja med sista IVF

eftersom man inte kan lämna tillbaka och få pengarna tillbaka när det är kylvara (tror jag...) så nånstans har jag liksom inte vågat tro 100% att det ska gå ändå - och har alltså backup i kylen hur knäppt det än låter.
det är såklart härligt att komma förbi milstople efter milstople och det syns även på magen nu att jag är gravid

så jo visst ska detta gå!
Illamåendet är konstant - men jag får tabletter här som heter Cariban som jag tar maxdos av - för när jag glömmer det blir jag ganska förlamad i allt jag vill göra och det går ut mkt över jobb och dottern/maken.
Jag tror jag kan slappna av helt när jag haft RUL i v 19-20 om man ser att allt fortfarande ser fint ut. ta mig inte fel - jag är så otroligt tacksam över det lilla livet i magen att jag kan börja gråta, men visst har man alltid en viss vetskap om att inget är klart förrän bebisen är här. Kram!!