Jill92 skrev 2022-02-26 21:07:38 följande:
Fina tråden<3 Känner för att skriva av mig lite trots allt. Vi hade ett avslutande samtal med SU i veckan(inför att sen gå vidare med fjärde försöket privat). De sa iprincip att våra chanser är låga om vi skulle gå vidare, pga att vi haft så hög grad fragmentering på de flesta av våra embryon(dock har vi ju alltid fått något att återföra, så fattade inte helt, totalt dåligt kan det ju inte varit då eller) Men ja blev så nedstämd av det! sån käftsmäll att få höra nån säga så rakt på sak...
Är det inte så att äggkvaliten/graden av fragmentering kan skilja sig från gång till gång? Och att vissa tillochmed lyckas bli gravida trots att äggkvaliten inte är på topp liksom? :/ är det liksom naivt att hoppas på vidare försök. Är ändå bara 29 och allt ser fint ut med äggreserv och min mans spermier osv.
Nej, kan inte vara kul att höra något sånt....

Om ni går vidare, byter ni klinik helt då?
Jag har läst några gånger om par som bytt klinik och fått lite annan behandling och helt plötsligt fått bättre embryon och så.
Känns ju ändå som om du alltid fått något insatt så måste de ju tro att det kan leda till en graviditet.
Sen kan ju chansen va lägre men finns det chans så finns det. Chansen för oss som går igenom detta är ju alltid lägre än för "friska" par.
Du är ju inte gammal och har du bra äggreserv och mannen bra spermier, måste ni ju ha en bra chans.