Vi som startar ivf behandling 2021
Ligger din testdag efter mensdag? Känns som jag mest läst om testdag flera dagar efter mens, aldrig att de hamnar på samma dag. Men jag är nöjd med datumet. Det känns ju högst rimligt att man liksom vet resultatet den dagen.
Jag tror verkligen inte du ska oroa dig för avsaknad av symtom!! Det känns otroligt vanligt att man inte har symtom. Och de symtom man känner, är det verkligen symtom eller bara att man avläser kroppens alla signaler som man annars inte bryr sig om? Jag har bestämt mig för att inte känns efter kring symtom alls. Jag har både endometrios och IBS, så jag känner mig alltid lite konstig ;). Har inte riktigt vågat fundera på när man ska våga testa första gången än. RD 3 känns lite tidigt. Ska bli spännande att höra vad stickorna visar om du testar varje dag. Kanske ger mig en hint om när jag vågar börja testa. För min del funderar jag på helgen innan testdag kanske, alltså RD 8 eller 9. Får se om jag kan hålla mig. Min livmoder ligger retroflekterad (bakåtlutad) vilket gör att jag inte behöver det där kisset i blåsan för att trycka den bakåt som man i vanliga fall behöver med en anteflekterad (framåtlutad, vilket är vanligast) livmoder.
Absolut inte ont hela tiden, men det var verkligen inte bekvämt. Vi fick ta en paus efter 20-25 minuter innan de laddade om med nya instrument och ny läkare. Idag var det Anna och Pia. De allra flest läkare är himla bra där tycker jag. Och nu känner de igen mig (ojojoj, måste betyda att man varit där för mycket).
Ja min bim är ca en vecka innan testdag och det känns så konstigt eftersom jag frågade en sjuksköterska att om jag får min mens på bim betyder det att jag inte är grav? Ja förmodligen var svaret men att hon endå uppmanade till att testa på testdag.
Tur att du inte hade så ont, de där verktygen de använder var absolut skrämmande och bara tanken av att hålla på så länge som du fick får jag rysningar.
Åh ja har oxå endometerios! Är så ledsen för de då jag tror att det är den som ställer till det för oss..