• endotjej92

Vi som startar ivf behandling 2021

IVF2021 skrev 2021-08-20 08:38:00 följande:

Åh suck. Mensen gör entré. Misslyckandet är ett faktum. Testdag på måndag men blankt tjuvtest och lite blod idag känns ju inte lovande alls.

Är det någon som fått insättning direkt igen, alltså på den ÄL som kommer som kommer om cirka 2 veckor? Gjorde nu FET i naturlig cykel och utan lutinus.

Kliniken tycker jag ska ha bortfallsblödning och sen mens innan jag får ny insättning, alltså måååånga veckor. Men alltså. Har ett embryo satts in helt utan läkemedel och inte alls fastnat/gett upphov till HcG ökning är det ju nästan ett skämt att kalla detta bortfallsblödning och inte bara en helt vanlig mens.

Åå nej blir så himla ledsen för din skull:( :(:(:(

Är du säker på att det är mensen? När har du beräknad bim? Jag tänker att det är ju några dagar kvar tills måndag så det kanske kan finnas någon chans endå? Jag förstår verkligen din sorg varje dag som går är jag själv livrädd att mensen ska braka ut..

förstår inte varför din klinik tycker så.. om du endå får en äl efter detta nu om det är mens så borde det ju gå bra att sätta in då?
  • endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-08-20 17:36:43 följande:
    Min BIM utifrån de senaste cyklerna räknat är på måndag, men de senaste cyklerna har varierat i längs med någon dagar hit och dit mer än vanligt. Och denna månad hade jag min senaste LH-ökning någonsin, vilket ju gör att mensen borde vara snarare sen än tidig.

Kan tänka att det blir svårare att gå från FET till ny stimulering, just på grund av planeringsproblem då man verkligen måste veta att man inte är gravid först. Men FET till FET borde ju vara ok?! Precis som du skriver framförallt med tanke på flytten. Nästa insättning blir annars i november. Gaaah. Då blir det en insättning på 8 månaders tid sedan vi körde igång. Det går inte! Jag måste övertala dem.

Hoppas du slipper problemet att behöva en ny omgång stimulering och att det krockar med flytt.
    endotjej92 skrev 2021-08-20 11:42:41 följande:

Åå nej blir så himla ledsen för din skull:( :(:(:(

Är du säker på att det är mensen? När har du beräknad bim? Jag tänker att det är ju några dagar kvar tills måndag så det kanske kan finnas någon chans endå? Jag förstår verkligen din sorg varje dag som går är jag själv livrädd att mensen ska braka ut..

förstår inte varför din klinik tycker så.. om du endå får en äl efter detta nu om det är mens så borde det ju gå bra att sätta in då?

Alltså, ja jag kände mig säker på att det var mensen. Men nu är jag eventuellt lite tveksam. Kom ljust ljust rosa igår och idag mer åt (ursäkta ärligheten) det bruna hållet, som i gammalt blod. Kom lite under förmiddagen men har nu lugnat sig igen. Känns dom verkligen som att mensen ska braka loss när som helst. Har heller inte fått något plus på tjuvtest som ni andra :( Meeeen önskar så klart att jag kan få bli den där solskenshistorian som får ett plus till slut trots att jag redan sörjt det misslyckade försöket. Bara att vänta och se. Ska på kalas hela helgen och har utrustat mig för alla typer av mående.
    Ja hoppas verkligen inte det var mens du fick och att du får ett plus :( Sen att din bim är längre fram känns som det borde vara positivt i att det kan vara någon annan blödning än mens. 
    Men jag förstår ändå att du förbereder för de värsta vilket jag också skulle gjort och gör trots mitt plus... Är livrädd just nu att det ska försvinna från mig får verkligen hoppas den trivs där och vill vara kvar.
  • endotjej92
    GlitterLina skrev 2021-08-21 10:34:57 följande:

????ivf ringde precis

det såg inte bra ut idag inte utvecklats som det skulle så det hade garanterat inte lett till nån bra graviditet ????

Så inget återförande

Åh nej vad ledsen jag blir för din skull :( usch vilket hemskt utfall det blev när 8 ägg ändå känns lovande! kämpa på <3
  • endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-08-22 01:19:15 följande:
    Det är ännu högst oklart vad som pågår i min kropp. Ingen riktig mens än. Är nu på RD 8 med en blastocyst. Bruna flyttningar från och till i 2 dygn.

Kan det bruna vara en blödning som uppstod vid insättningen som bara tagit väldigt lång tid på sig att hitta ut?

Hade ju helt gett upp och sörjt misslyckandet. Men nu har jag ju fått upp hoppet lite igen. Blir snart lite galen. Trodde liksom det skulle vara tydligt att mensen kom eller inte kom, inte ett mellanting i flera dagar.
    Ja detta låter ju verkligen hoppfullt! Hoppas!
    Det kan nog vara så eftersom det ej är färskt blod.
    Jag fick färskt blod en gång när jag torkade mig på rd 7 och blev jätte rädd men sen kom det inte mer. På rd 8 hade jag super svagt streck alltså att hcg var så lite i kroppen och alla kroppar visar det ju olika på. Men håller tummarna och hoppas verkligen du får ett plus!
    Var testdag imorgon? jag har på tisdag så märkligt att du fick innan mig också när du satte in efter.
  • endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-08-22 10:29:25 följande:
    Skönt att läsa om någon som inte testat positivt tidigt och fått en supertjusig stegring över flera dagar. Mest dem man läser om/ser. Har du/de testar med vanligt test eller någon form av testa tidigt?

Ingen Lutinus då man precis slutat med det i naturlig cykel vid FET. Fortsatt en kropp som inte kan bestämma sig. Blankt test och varierande mellan mer och mindre brunt. Drömde om det där andra strecket i natt. Vaknade med extremt hög puls vid 6-tiden. Suck. Men jag tror det är kört för denna gång.
    endotjej92 skrev 2021-08-22 10:08:12 följande:

Ja detta låter ju verkligen hoppfullt! Hoppas!

Det kan nog vara så eftersom det ej är färskt blod.

Jag fick färskt blod en gång när jag torkade mig på rd 7 och blev jätte rädd men sen kom det inte mer. På rd 8 hade jag super svagt streck alltså att hcg var så lite i kroppen och alla kroppar visar det ju olika på. Men håller tummarna och hoppas verkligen du får ett plus!

Var testdag imorgon? jag har på tisdag så märkligt att du fick innan mig också när du satte in efter.

Åh fy! Färskt blod och redan positivt test måste ju vara ännu värre. Då finns där ju något som fastnat som kan gå förlorat. Skönt att det inte kommit mer.

Vad testade du med för test? Testdag imorgon, ja. Håller med om att det är märkligt med de där testdagarna. Känns som det är jag som fått ett tidigt datum.
    Ja det var riktigt läskigt men när jag var på toa nån timme efter var det som ingenting hade hänt så märkligt. Jag kör RFSU 8-pack ett test varje morgon och CD veckoindikator ibland. 
  • endotjej92

Hej!! Nu har det gått några dagar sen jag uppdaterade hur mina svaga streck gick tillslut! Idag var min officiella testdag och det är starkt positivt! lika starkt som kontrollstrecket och jag är helt mållös. Har aldrig tidigare fått ett plus på stickan och nu i första IVFen och med första embryot! Men är så rädd att någonting ska hända nu och det här ska tas ifrån mig. Men nu efter ja pratade med kliniken så känns det lite lugnare och jag ska försöka njuta av detta.. hur man ens gör det. Ni som plussat hur kändes det för er fram till tidigt ultraljud? 
    Och jag önskar er alla att det går vägen för er nu i höst!<3

• endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-08-23 10:04:50 följande:

Testdagen är här och som förväntat var testet helt blankt även idag. Kroppen har kämpat sen i torsdags med att försöka bestämma sig för mens eller inte. Fortfarande inte riktigt mens, men mer klarrött nu än innan. Kastar in handduken för denna gång.

Någon mer som haft bruna flytningar och blanka test i 4-5 dagar fram till testdag och bim? Vad kan det betyda? Har ju liksom inte funnits ens antydan till streck då jag tjuvtestat så det känns ju inte precis som att embryot fastnat, men där är ju ändå något som påverkar kroppen på något sätt.

Hej! är så ledsen för att det inte fastnade denna gången men hoppas innerligt att nästa tar sig! har du fått veta hur länge du behöver vänta nu? får du göra en till FET till nästa äl? visst var det några du hade kvar i frysen va? 4? önskar dig all lycka!
  • endotjej92
    Amelia84 skrev 2021-08-24 10:44:59 följande:
    Stort grattis!!! Wow! Så kul att du fick ett tydligt besked. Måste vara en sån härlig känsla att för första gången äntligen få se det där strecket!

Jag har ju aldrig vart i närheten av ett streck, så har väl inga bra råd direkt. Men försök att njuta så mycket du bara kan, och låt inte oron ta över, det är ju faktiskt bortom din kontroll. Lättare sagt än gjort såklart :) men tänk du är GRAVID! Som du längtat efter just detta ögonblick, du förtjänar att få njuta efter denna kamp! Stort lycka till nu!
    Tack så mycket för dina fina ord<3 
    Ja har svårt att förstå att jag faktist är gravid... testar lite då och då och blir så glad när ja ser två streck de känns helt otroligt. Är du inne i denna snurr nu i höst? 
    Inalina skrev 2021-08-24 10:58:46 följande:
    hejsan! och STORT grattis! det är jättelovande att testen blivit starkare och jag tycker absolut att du får känna dig glad och NJUT av första plusset!!! det är ju fantastiskt och en sjukt overklig känsla (jag vet ;)) 
    Du kan inte påverka något som händer nu ändå så bättre att bara ta varje dag som den kommer och se fram emot första tidiga ultraljudet. Bokade du in ett sådant med kliniken?Skrattande
    Hej! Tack så mycket! Ja det är verkligen så speciell känsla.. ska verkligen försöka njuta av detta nu tills ultraljudet, ja den blir i v.37 så de känns lite långt kvar hehe. 
    Dibella skrev 2021-08-24 11:11:09 följande:
    Grattis {#emotions_dlg.flower} va skönt att var starkt på testdagen. Hoppas att allt går väg och att det kommer vara ett litet hjärta vid VUL sen. 
    Taack <3 det hoppas jag verkligen.. typ det som känns mest läskigt med ultraljudet. 
    Clemmentina skrev 2021-08-24 11:17:33 följande:
    Underbart! Stor grattis! Nu håller vi tummarna för att allt ska gå bra framöver. När blir vul?
    taack så mycket! den. 13/9 så det känns som evigheter fram men denna resa har varit så mkt väntande så hoppas det är sista väntandet som känns jobbigt. 
    Frida123123 skrev 2021-08-24 17:16:07 följande:
    Grattis! Jag blev gravid men på vul i v 8 upptäckte man att hjärtat ej slog. Men det är inte så vanligt så oroa dig inte över det. Det jag kände var trötthet, illamående och spända bröst. När har du ditt vul? spännande tider, stort grattis igen
    Åh vad ledsen jag blir att du har fått gå igenom det! det måste känts hemskt :(.. är du nu igång med en ny omgång efter det? Jag har mitt vul 13e och är så rädd för just det med hjärtat:/
  • endotjej92
    Frida123123 skrev 2021-08-25 06:27:28 följande:

Tack! Ja, har återföring på måndag av fryst embryo. Så det känns bra. Embryot ska klara upptiningen först bara. Spännande för dig/er! Dom flesta går det faktiskt jättebra för, så försök att inte oroa dig!

Åå va spännande med återföring på måndag! Då håller jag tummarna för att den ska ta sig! Jag känner mig så lugn jämfört med vanligtvis men samtidigt är detta det ändå min hjärna tänker på haha.
    Amelia84 skrev 2021-08-25 08:19:18 följande:

Åh :) kan verkligen förstå att det känns overkligt, men heeeelt fantastiskt på samma gång! Ja, det är vårt första IVF försök. Så allt är spännande och nervöst nu. Så alla tips är såklart välkomna :) Men hittills känns det bra, var lite trixigt med Fyremadel sprutan som jag började med igår. Vilken stimulering fick du?

Vad kul med första försöket! Hm vad används Fyremadel till? Jag fick börja med Synarela nässprej för att nerstimuleras tror jag det heter, sen fick jag gonal-f 300 och fick många ägg direkt typ så den sänktes till 225 tror ja de va. Fick ut 18 ägg av det vilket blev totalfrys av de 4 som vart bra pga överstimulering. Så spännande med hela processen tycker det är ganska coolt endå när man upplever allt för första gången. Hur lång är din process du ska göra? Tror min blev ca 6 v från de att jag började med sprayen tills äggutaget
  • endotjej92
    Inalina skrev 2021-08-30 11:52:04 följande:

Hej alla! kom hem från första VUL nu på dag 8 och jag hade 11 äggblåsor i hyfsat lika stl.

Tar ju väldigt hög dos Gonal F (350ie) men verkar ju omöjligt att bli överstimulerad ändå så det är ju bra.

Är ganska nöjd över resultatet, måtte det nu bli en bebis av en av dessa!!! Lycka till ni andra mitt i processen, har förstått att det är en del återföringar och ÄP denna veckan så nu händer det grejer! Jag har skickat in resultatet till min klinik så jag hoppas jag får ett prel. datum för äggplock nu så jag kan boka min resa till Prag! Kram på er alla kämpar

Hej!! Va kul att du är igång nu och 11 låter ju som jätte bra resultat! Spännande att höra hur många det väl blir sen!

Läste att du får embryoglue, appliceras detta på själva blastocysten eller hur funkar de? Är det någon tablett du äter? Lycka till<3
  • endotjej92
    Inalina skrev 2021-08-31 11:09:26 följande:

hejsan! och hur mår du? du måste ju kommit ett par veckor i graviditeten nu? när är VUL bokat?

ja precis, innan de återför embryot så 'doppar' de den i embryoglue (typ ett klister) man får se det på ultraljudet när de gör återföringen på min klinik.  det är tydligen något ämne i som gör att det lättare ska fastna i livmodern. 

Jag mår bra tack bara konstant orolig och otroliga humörsvängningar, de kanske är för att jag är så orolig.. enligt kliniken är jag 5+6 gången nu, det känns så overkligt gör mig att ens tänka så... fick tid för vul 13e vilket känns som en evighet haha men försöker vara glad men det är så svårt då jag inte alls vet hur vanligt de är att de kanske inte går vägen och det känns så otroligt vanligt tyvärr:/

Hur mår du nu med alla mediciner i kroppen? Jag kände inget av gonal-f men däremot synarela var hemsk, vist hade du båda också eller var det bara gonal-f?

Gud va coolt med de medlet! Känner rent spontant att det borde vara en grej man alltid ska göra? För att maxa chanserna att embryot ska fastna för alla? Håller tummarna för er alla här:)
  • endotjej92
    Inalina skrev 2021-09-01 08:24:44 följande:
    Ok, jo jag känner till oron innan vul, men precis som med oro för det mesta - är det ingenting som 'hjälper' en själv utan jag tycker man ska låta sig själv vara glad nu att du äntligen fått ditt första plus!

Jag själv gick och oroade mig otroligt mkt i början av min graviditet för några år sen så till slut fick jag bestämma mig helt enkelt för att vara tacksam, glad och hoppfull för det är ju precis detta man alltid har drömt om, det är ett mirakel ja, men också något som kvinnor i hela världen går igenom hela tiden så nu är det faktiskt din tur också! det gick faktiskt bättre efter att jag bestämde mig för att ändra mitt tänk från katastrof till hopp -  hoppas du också kan hitta en väg ut ur oronHjärta de allra flesta går det faktiskt bra för{#emotions_dlg.flower}

Jag tog en nedregleringsspruta istället för den där nässprayen jag har hört om, den ska vara väldigt effektiv och man kan inte 'råka glömma´ att ta den liksom ;) så det känns skönt att endast behöva ta Gonal F nu, inte heller de där stopp-sprutorna man måste ta annars. ÄP på måndag för mig och mitt andra VUL i morgon! 
    Kram
    Tack för dina ord, du har så rätt och önska jag kunde slappna av mer. Känns som det kommer släppa om jag får goda resultat på de tidiga ultraljudet. Nu tittar man efter varje toa besök och de vill jag försöka slippa, jag är både glad och ledsen så konstigt men såklart överlycklig att jag fått plus.. började nästan kännas omöjligt.

Juste de kommer ja ihåg att du skrev om sprutan, vad skönt att bara ha Gonal-f att ha koll på! Åh då får du uppdatera imorgon hur många de kan se. Hjärta
  • endotjej92
    Truuly skrev 2021-09-01 09:56:11 följande:
    Tack snälla du!! <3

Jag fick tid den 17e. När jag fick tiden var det hela fyra veckor dit! Evig väntan och dagarna går så långsamt. Värre än ruvardagarna haha.

Mina symtom är ömma bröstvårtor (nu nyligen började även brösten ömma lätt), molvärk, sömnsvårigheter (som har blivit lite bättre nu), hungrig fortare men sämre aptit, magen är svullen och spänd/öm vissa kvällar, lite tröttare än vanligt men inte så extremt. Kissenödig oftare men jag har alltid kissat ofta och mkt hehe. Vissa symtom kommer och går , och i olika styrkor.

Efter tidiga mf förra omgången så är jag extra orolig. Speciellt när jag hittills har fått små små blödningar 3-4 ggr. Usch det har varit hemskt!! Men just nu är jag liite lugnare och försöker tänka positivt och ta en dag i taget. Tänker att det inte är något jag kan påverka. Men är ändå lite orolig och nervös över vad vul kommer visa. Men antar att man kommer vara orolig mer eller mindre hela tiden framöver nu??

Vad skönt att du äntligen är igång nu och att det har löst sig så bra med all planering osv. Jag hänger kvar här ett tag i bakgrunden och håller tummarna så mkt för er alla!
    Hej! Grattis till plusset! blev så nyfiken då vi har vul ganska nära varandra och känner att jag måste fråga när hade du din insättning?
    Håller med verkligen att denna period innan vul är värre än ruvardagarna, tiden går extremt långsamt!
  • endotjej92
    Truuly skrev 2021-09-01 21:04:53 följande:
    Tack!! Grattis till dig med! Jag hade min insättning den 5/8. När hade du din? Tror du hade efter mig? Vilken vecka är du i nu? Enligt appen är jag i v.6+1 idag.

Hur mår du? Förutom oron och rädslan, som jag verkligen förstår!! Herregud vad det tär på en. Vissa dagar värre än andra. Just nu är jag dock lite lugnare och försöker ta dag för dag :)
    Tack :)!! Ja precis hade 10/8, oj va märkligt enligt preglife är jag i v7 (6+2) men när jag pratat med kliniken är jag tre dagar mindre gravid än appen säger så v.6 (5+6). Ställde du in appen på första dagen av din senaste mens? Isåfall vilken dag var det? hehe försöker få klarhet i hur vi kan ha nästan samma :)

Ja förutom oron och rädslan mår jag bra, illamående till och från några gånger under dagen. Yr har jag varit sen typ 2 v tillbaka även de till och från. Från igår tror jag de va eller förrgår började brösten ömma och idag gör bröstvårtorna ont så jag hoppas detta är positiva tecken. Hur mår du?:) 
  • endotjej92
    Truuly skrev 2021-09-02 08:08:58 följande:

Ja precis, mensens första dag (17/7) och en cykellängd på 30 dgr. Och du? Haha ja svårt att förstå hur man egentligen räknar veckorna.

Jag har haft ömma bröstvårtor och molvärk sen start typ. Och nyligen började även brösten ömma lite. Annars inte så mkt mer egentligen. sämre aptit, kissar oftare, lite tröttare. Men vet inte om det är symtom eller beror på annat eller att jag inbillar mig haha.

Va häftigt jag beräknar från 19/7 då var sista mensens första dag. Min cykellängd blev längre efter alla mediciner med ivf, så runt 30 dagars cykel här med. Juste tröttare är jag wow, tar lite powernaps då å då samt sover mycket tidigare. Vi får hoppas allt går bra nu! Och att vi får goda nyheter på vul! <3
  • endotjej92
    Inalina skrev 2021-09-07 11:08:39 följande:

Hej IVF-vänner,

nu har jag fått svar på befruktningen av mina 5 små embryon från igår, där endast 2 verkar ha befruktats normalt till idag.  De sparar de andra för att se om något mer händer under dagen men hoppet är nog ganska litet för det.

Fick ett långt mail från kliniken bland annat ang. varför de bara hittat 8 äggblåsor och inte 17 som i senaste ultraljudet men deras förklaring är att man borde vara där för sista ultraljudet så att de kan räkna själva, för olika kliniker/ultraljudskontroller kan visa olika. Kommer ju aldrig få en förklaring till detta. De konstaterade att min äggkvalitet är ganska dålig (surprice!) så det får vi ta vidare om det blir ett nytt försök eller hur vi gör. 

Jag hoppas nu innerligt att de båda ska fortsätta utvecklas till i morgon så jag får sätta tillbaka båda. Bad kliniken om detta och får se om de sätter sig på tvären. känns ju ganska uppgivet just nu även om jag vet att det finns en chans ändå såklart. Mardrömmen är ju att de kontaktar mig imorgon och säger att inget av embryona överlevt natten 

Man kan ju inte göra annat än att hoppas i den här karusellen, känns som att jag nästan blir avtrubbad av alla dåliga besked hela tiden. sen är jag ingen person som ger upp i första taget men man vill ju också bara kunna njuta och inte hela tiden ha i bakhuvudet vad man ska ha för plan inför nästa IVF... 

kram på er

Hej! Va tråkigt att det inte blev fler vid äggplocket! Det är verkligen märkligt hur det ena dagen kan vara de dubbla och sedan inte som du skriver! Jag håller tummarna att någon av dessa tar sig!<3
  • endotjej92
    Smilla93 skrev 2021-09-12 07:43:40 följande:

Hej alla!

Jag fattat inte alls vad som händer.

Tog test alldeles nyss, det ena (vänster) på väldigt koncentrerat urin sen det andra (höger) är kiss som jag fick klämma ut för jag hade hällt ut det andra.. Har officiellt testdag imorgon. Kan det vara så här svagt fast att det är testdag imorgon? Är på ruvar dag 11 med 5 dagars.

Det ser ju jätte positivt ut skulle jag säga! Grattis!! Jag testade själv varje dag nu när jag plussade och det var svagt från rd 6 men inte förens rd 14 var det två lika starka streck på testen.
  • endotjej92
    Frida123123 skrev 2021-09-12 10:43:43 följande:

Testdagen är kommen och JAG ÄR GRAVID 2-3 v. Så, räknar jag rätt då är jag i 5 veckan nu.

Va härligt!! Grattis så glad man blir för varje som skriver detta! <3
  • endotjej92

Hej alla krigare! Jag vet inte om så många minns mig men jag var väldigt aktiv i den här tråden i sommras när jag genomgick min IVF. Jag plussade i augusti och har sedan dess varit kvar i tråden i bakgrunden och hejjat på er! Nu när jag såg Inalina plussa kände jag verkligen att jag var tvungen och skriva grattis! Och jag hejjar på er alla och hoppas på att få läsa plus från er alla för jag vet hur mycket denna tråd hjälpte mig när jag mådde som dåligast!
    Lycka till alla<3

Inalina skrev 2021-11-23 11:51:43 följande:

Hej tjejer, kom precis från Gyn för ultraljud för att förhoppningsvis kunna starta stimulering. Sjukaste grejen händer där, gyn ser något och frågar om jag är gravid - nopp det är jag verkligen inte säger jag självsäkert. Ok, men ta ett test ändå! Så det gjorde jag? efter att ha försökt naturligt sedan 2014, fått en dotter med IVF 2019 och genomgått 3 misslyckade IVF i år så ser jag för första gången i mitt liv två streck på stickan efter 5 sekunder. Jag är i chock!!!

WOOOW! Grattis till dig så som jag läst hur du kämpat med din resa kändes det verkligen i hjärtat nu av att läsa om ditt plus!! Som du flera gånger skrev att du känner att du har ett guldägg kvar inom dig och jag hoppas innerligt att detta är den som stannar kvar!<3
  • endotjej92
    Inalina skrev 2021-11-23 18:45:48 följande:

heeejsan!! jo klart vi minns dig! alltid roligt när folk ger sig tillkänna när det gått ett tag sedan plusset !! hur har det gått för dig? vart lite mindre dramatiskt de senaste månaderna? (minns du hade någon blödning i början precis). Har du fått se mini på ultraljud några gånger nu? vilken vecka är du i? 

tack snälla för grattis, jag är fortfarande i chocktillstånd och mannen har inte kommit hem från kontoret ännu då han har en jobbmiddag just idag såklart... vi pratades vid kort efter mitt besök hos gyn men det var verkligen 1 minut och jag grät väl mest haha! ja jag hoppas så att detta ska gå vägen, har inte fått någon respons från min klinik i Prag sedan jag skickade mailet med nyheterna till dem, de är nog lika chockade de 

Vilket bra minne! Fick en blödning typ 2 dagar efter jag plussade men det var endast en gång när jag gick på toa. Allt har gått bra har haft svårt att tro det själv men har fått de bebisen massor med gånger i v. 7, v. 8, v. 13, v.15 och vecka 17 två av gångerna har jag betalat för extra ultraljud för att lugna mig hehe man blir lite orolig när man kämpat så hårt, det är svårt att förstå att det är verkligt. Är nu i vecka 18 och inväntar rutinultraljud:)

Så härligt då får du och din man njuta av kvällen och försöka ta in detta fantastiska besked!<3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021