Vi som startar ivf behandling 2021
Hej! Tyvärr fick vi minus idag på stickan på testdag. Känns som att mensen verkligen är på G också. Tungt som attan! Särskilt med tanke på att vi inte fick nått till frysen nu och inte förra behandlingen heller. Vill ju va hoppfull inför ivf nummer 3(sista landstingsfinanserade) men svårt.. verkar inte som att våra embryon lyckas fortsätta utvecklas(befruktning och fästning tror jag fungerar). Men går ju aldirg hela vägen?! Kram på er.
. vet ju hur tungt det är, speciellt att man pendlar mellan hopp och förtvivlan med många ägg vid äp, sedan knappt något kvar vid återföring, och givetvis håller man upp hoppet igen tills det är dags att testa
. det är så tufft när man inte får till frysen hekller (det har inte vi fått de senaste 4 gångerna.). har du pratat med landstinget ännu? kanske behöver du byta från Gonal F till menopur eller någon blandning av dessa? för det handlar ju inte om hur många äggblåsor man har vid plock eller ultraljud utan hur många som faktiskt blir befruktade och klarar delningen... stor kram!
och speciellt när det är toppkvalitet, låter ju som att du har möjlighet att lyckas denna gången! när får du reda på om något gick att frysa? äter du några extra mediciner eller liknande nu vid ruvning?
jag vet precis vad du menar med d-vitamin och prednisolon, har haft samma tankar själv! själv har jag gått o blivit förkyld så kanske har jag slarvat lite med vitaminerna
imorogn får jag nog domen om hur det blir denna gången, då det blir för sent att börja stimuleringen senare om inte slemhinna och livmoder/äggstockar ser ok ut och utan cystor. den som lever får se...
!!

nej precis, alla typer av blödningar får vi hoppas håller inne nu! jag vet liksom inte hur jag ska bete mig riktigt nu då jag vid min förra graviditet höll på med progesteron, blodförtunnande sprutor etc etc etc så nu är det liksom helt tomt? ska det där lilla fröet klara sig UTAN allt det där?