• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-09 19:54:07 följande:
    Härligt att det blev en insättning och hoppas dem kan frysa den andra med :)
    Hej! Visst blir det ET för dig idag? är det i eftermiddag? Så spännande att vi kommer ruva samtidigt! Inte hört nåt alls från kliniken idag så jag misstänker att de kanske inte kunde frysa den andra.. :/ 
    De berättar väl för dig idag hur det går med de andra embryona också, hoppas ni får nåt till frysen!Solig
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-03-10 08:11:05 följande:

Hej, förlåt för min radiotystnad ett tag. I lördags fick jag ont i ena sidan, men som sedan strålande längre ner mot höftböjaren. Trodde det kunde vara träningen under dagen dock resulterade det i att jag fick en liten blödning på lördagkväll (bara blod) men som avtog helt på söndag morgon. Jag har varit i kontakt med kliniken och var på ett tidigt VUL igår. Tyvärr såg de ingenting??

Har du varit med om detta tidigare? Eller någon annan här inne? Behöver solsken!!

Borde vara i vecka 6+4 enligt räknesättet men grav.testet visade 3+ i måndags så skulle kunna vara vecka 5 + något också..

Tror nämligen hon inte så någon gulesäck heller så är otroligt rädd för att det är utomkveds! :(

Så tråkigt när jag samtidigt i lördags får mer sympton i bröst och illamående (typ känslan av att kroppen är ur balans mer än att jag mår illa och måste spy)

Hoppas på positiva svar på blodprovet idag, samt ska lämna in ett till blodprov imorgon för uppföljning av hcg-värdet.

Hur mår du?

Vännen!! Jag hoppas verkligen att det var för tidigt att se någonting och att du kommer se något på ditt riktiga VUL <3

Får du svar på HCG idag? Jag håller tummarna för dig!

Jag insåg redan i söndags (toknegativt) att det inte blev något den här gången heller, jag har gråtit massor och nu vill jag bara att mensen ska komma.

KRAM
  • Iväntanpåivf

Har fortfarande inte hört nåt från sjukhuset sen ÄP i fredags. 
    Det är så konstigt att bara för att det inte blev nån insättning nu så informerar de inte förrän efter man ev lyckats frysa in nåt. Istället för löpande om befruktning, 2-dagars osv. :( 

Känner mig så nervös över att det inte ska bli nåt alls till frysen trots att de plockade 22 st och sannolikheten att nån skulle klara sig ändå är rätt hög. 

ska jag ringa och fråga eller snällt vänta till fredag?  

• Annna84
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-10 12:16:34 följande:

Det är så konstigt att bara för att det inte blev nån insättning nu så informerar de inte förrän efter man ev lyckats frysa in nåt. Istället för löpande om befruktning, 2-dagars osv. :( 

Känner mig så nervös över att det inte ska bli nåt alls till frysen trots att de plockade 22 st och sannolikheten att nån skulle klara sig ändå är rätt hög. 

Usch vad jobbigt, håller med om att man vill veta från dag till dag hur det går med äggen.

Imorgon är det dag 6 och då på eftermiddagen så vet dom hur många som gick att frysa totalt (vissa väntar dom med till dag 6) Idag på eftermiddagen vet de om det gick att frysa in 5-dagars.
  • Dhalia
    ace86 skrev 2021-03-10 08:11:05 följande:

Hej, förlåt för min radiotystnad ett tag. I lördags fick jag ont i ena sidan, men som sedan strålande längre ner mot höftböjaren. Trodde det kunde vara träningen under dagen dock resulterade det i att jag fick en liten blödning på lördagkväll (bara blod) men som avtog helt på söndag morgon. Jag har varit i kontakt med kliniken och var på ett tidigt VUL igår. Tyvärr såg de ingenting??

Har du varit med om detta tidigare? Eller någon annan här inne? Behöver solsken!!

Borde vara i vecka 6+4 enligt räknesättet men grav.testet visade 3+ i måndags så skulle kunna vara vecka 5 + något också..

Tror nämligen hon inte så någon gulesäck heller så är otroligt rädd för att det är utomkveds! :(

Så tråkigt när jag samtidigt i lördags får mer sympton i bröst och illamående (typ känslan av att kroppen är ur balans mer än att jag mår illa och måste spy)

Hoppas på positiva svar på blodprovet idag, samt ska lämna in ett till blodprov imorgon för uppföljning av hcg-värdet.

Hur mår du?

Hej jättetråkigt att du måste genomgå denna oro :( men vill bara säga du inte kan lita mer på grav testet efter du passerat 3+, den stämmer ju så sätt att du är mer än 3 veckor men tyvärr kan embryot ändå ha avstannat tidigare och är det ett MA så kommer inte CB visa rätt. Va så för mig. Men UL i v6 är tidigt menar du hon såg ingen hinnsäck alls eller?
  • Inalina
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-10 12:16:34 följande:

Hej! nej det är synd att man inte får mer info, man är ju väldigt spänd/nyfiken på hur det går liksom under tiden! är tanken att de ska ringa dig på fredag? eller ska du läsa nåt på 1177?
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-03-09 22:19:11 följande:
    Åh vad härligt! Grattis till att vara ruvare. Nu håller vi tummarna för att det också blir en till frysars och för att du börjar spy först om några veckor av helt andra anledningar. ;)
    Ja härligt att vara ruvare, men tyvärr ringde de från kliniken och sa att det andra embryot slutat utveckla sig så gick ej att frysas :/ så det är verkligen all in på det lilla pyret där inne nu! Jag frågade även om det var ett naturligt eller ICSI som jag fick tillbaka och det var ett ICSI.

usch alltså man vågar ju knappt hoppas att det ska gå vägen men jo det är ju det sista som överger en... hehe ja gravidillamåendet och andra åkommer relaterat till det får man ju bara se till att överleva ;)
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-09 19:54:07 följande:
    Härligt att det blev en insättning och hoppas dem kan frysa den andra med :)
    tack :) ja men det blev inget till frysen så utfallet på denna IVF:en är inte toppenbra direkt. jag antar att man gör en uppföljning när man vet hur det gått nu och ser hur man går vidare sen. för skriva ner alla funderingar jag har och ev. ta dem med kliniken om det inte skulle gå vägen nu, men det ska det!!!

Hur mår du?
  • Asplövet18

Hoppar gärna in här! RD2 idag efter insättning av en blastocyst i måndags. Första ivf och et... är sååå spänd och nervös och kan inte slappna av. Kan inte sluta googla statistik eller hur många som plussar första försöket :( 

• Inalina
    Asplövet18 skrev 2021-03-10 13:39:40 följande:

Hoppar gärna in här! RD2 idag efter insättning av en blastocyst i måndags. Första ivf och et... är sååå spänd och nervös och kan inte slappna av. Kan inte sluta googla statistik eller hur många som plussar första försöket :( 

Hejsan! vad spännande med ruvning! jag är på dag 1 med blastocyst, den enda som överlevde till det stadiet!

hur har er resa sett ut? fick ni några till frysen också Glad ? Håller tummarna att det ska gå hela vägen!! jag vet, man blir lite knäpp av all googling, jag fick höra på labbet att min hade Grading B vilket är rätt bra (man gradar A-D) så får hoppas det. Jag fick en dotter 2019 som också hade grading B så jag vet att det går ;)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021