Inlägg från: Anonym (Samma ålder) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma ålder)

Ska jag bara acceptera

Gin78 skrev 2020-12-27 12:35:29 följande:

42 år gammal så har jag börjat fundera en del kring livet och om jag ska nöja mig. Jag är gift sedan snart 10 år tillbaka. Min fru som jag fortsatt älskar är 3 år äldre och vi har inga barn. Vi har hela tiden varit överens om den biten och har ett härligt och behagligt liv. Framförallt unnar vi oss mycket resor och restaurangbesök. Jag och min fru är lika varandra i personlighet genom att vi båda behöver mycket egen tid. Vi bråkar mycket sällan pga just detta att vi kan vara ifrån varandra och den andra blir inte besviken på det. Allt är dock inte toppen och det är givetvis det klassiska efter ett långt förhållande med ett begränsat sexliv och passion. Jag är den som hela tiden vill mer. Min fru tycker att intervallen 2-4 ggr/månaden är helt ok och hon brukar säga till mig att det är nog få som vart gifta så länge som håller den frekvensen. Jag har lite att gå på här så jag frågar familjeliv. Stämmer hennes påstående?

Min make samma ålder som du. Jag två år yngre. Har barn och varit tillsammans i över 17år nu. Vi har sex ca 4-6gånger/veckan, inget vid mens.

Alla är olika - går ej att jämföra! Och växlar i perioder... men tycker en i förhållandet att det är för lite/för mycket då är det det....

Hur bra tillfredsställs hon på riktigt? Utifrån vad hon gillar? Utifrån vad hon vill, utan krav på vad hon ska/bör ge dig? Får hon orgasm på riktigt?
  • Anonym (Samma ålder)
    Gin78 skrev 2020-12-27 14:05:05 följande:

Jag tar absolut med tipset om att hon alltid får vara den som tar initiativ. Jag tror det kan förbättra saken något. Det är lätt att bli tafatt i sina initiativ när man lyckas 1 av 10 ggr. Sen är det tyvärr så att lyckandefrekevensen blir större om vi dricker alkohol och jag tycker inte sexet blir lika bra då.

Förstår dig helt. Motgång föder både uppgivenhet och misstro. Men bra tips fick du där av ooo.

En tanke, slappnar hon av mer av alkohol och där med ökad chans till sex? Fundera lite runt det. Och vem säger att du behöver dricka samma mängd som hon om lite alkohol tillför något bra för hennes del men inte för dig vad det gäller sex. Bara en tanke.
Svar på tråden Ska jag bara acceptera