Inlägg från: Anonym (Meränvanilj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Meränvanilj)

Ska jag bara acceptera

Jag anser nog oxo att 1gg/veka är klart representativt för förhållande 10 år eller mer. Och precis som hos er brukar mannen vilja mer o kvinnan mindre. Kan såklart vara annorlunda som vi sett i tråden, men tycker inte du kan förvänta dig mer så där generellt. Har haft betydligt längre väntetider i mina förhållanden, men då ofta pga nattvak i månader eller tillitsproblem etc.
    Vi kan ju återkomma till det som ältas i hundra trådar här, och det är att män o kvinnor liksom har lust till sex på olika sätt. För män är ju lusten lite som kosten: om man inte ätit på ett tag blir man hungrig. Samma med sexet. Har man turen att ha en villig kvinna i sin närhet blir det sex, annars får man runka. Kvinnor har oftare en annan funktion: om det dyker upp en snygg man kan de tända till o bli kåta. Men liksom mer att de behöver en trigger, och mindre att gå på klockan. Statistiken säger att det är så....Sen är ju alla olika, och både män o kvinnor kan avvika. Men om din kvinna fortfarande efter tio år vill ligga med dig en gg/veckan så fungerar det ju. En bra sak med kvinnor är att det går upp o ner, plötsligt har de en period när de vill ligga hela tiden!

• Anonym (Meränvanilj)

Mer funderingar om manligt /kvinnligt sex för den som orkar läsa. Har ibland reagerat i mina förhållanden hur olika det är. Hur vi män liksom frikopplar sexet från allt annat medan kvinnor gör precis tvärtom. Alla vet vi hur ett litet gräl kan göra en kvinna som nyss var kåt helt avtänd. Eller att hon haft en dålig dag på jobbet. De sakerna lägger sig som en dimma över hennes sexualitet och kväver den. För mig som man kan det vara nästan tvärtom. Om jag haft en dålig dag och är trött och nere vill jag ha sex med min kvinna för att hämta styrka och få slappna av. För mannen är det sexet som är dimman som lägger sig över det andra.
    Jag vet oxo hur jag som småbarnsförälder haft sex av det enkla skälet att man aldrig vet när det blir nästa gång. Och man vet att även om man inte riktigt har lust så kommer det bli skönt när man är gång. Man prioriterar det liksom. Även där gör kvinnor andra val. Vill de inte så vill de inte, och de har sällan lust att testa bara för att de kanske kommer bli kåta. Lite olika som sagt. 

Å andra sidan njuter ju kvinnor desto mer än män när de har sex, de har en starkare kåthet, njutning. Har svårt att tänka mig en man ligga o slita i lakanet eller gny som en gris en timme... Vi har ju skönt under sexet, men det är mer av upplevelsen att se henne njuta, sen jätteskönt i tio sekunder när det går....
    Så olika det kan vara...

Svar på tråden Ska jag bara acceptera