Inlägg från: Ffaa95 |Visa alla inlägg
  • Ffaa95

BF September 2021

Hej! Hoppar gärna in här. Efter 5 månaders försök plussade vi 22/12. Är mycket blandade känslor just nu, vågar inte riktigt vara glad för är så rädd att det inte ska gå vägen. Eftersom jag aldrig varit gravid förut så vet jag ingenting hur det ska vara eller kännas. Har extrema humörsvängningar och ont i magen, känns som mensvärk till och från.

• Ffaa95
    Snickesnack skrev 2020-12-29 13:05:47 följande:

Åh, minns hur det känns att allt är nytt!

Jag har en hel del molvärk nu, och även förra gången. Känns typ som mensvärk som du säger. Ibland (förra gången) var det nästan så man fick ta en Alvedon. Det är ofta livmodern som anpassar sig och växer. Molvärken kommer ofta i samband med typiska "vöxt-spurtar". Nu i början, runt vecka 8-10 och i vecka 15-18 typ har jag för mig att jag hade extra molvärk sist. Typiska tillväxtperioder.

Okej skönt att höra! man blir ju nojig direkt när det hugger till eller gör ont i magen, sen blir man lika nojig när man inte känner något alls. Ska försöka lugna ner mig lite och försöka tänka positivt. Vi har köpt hus och flyttar den 8 januari så då har jag lite annat att tänka på som tur är.
Svar på tråden BF September 2021