Inlägg från: Juney |Visa alla inlägg
  • Juney

BF September 2021

Hoppar in är :) plussade i lördags (BIM-3). Vårat första barn vi försöker med. Har ett tidigt missfall sedan innan så lite orolig för det såklart, men mest orolig för illamåendet... Har planerat så bra att när jag går in i V.6 ska jag ut på min 5veckor långa praktik för att avsluta min utbildning.. kommer bli spännande...

Men utöver det så är jag såå glad och förväntansfull :D sambon vet inget än, tänkte överraska honom på hans födelsedag nästa vecka.. om jag kan hålla mig tills dess xD

• Juney
    Ffaa95 skrev 2020-12-29 12:08:37 följande:

Hej! Hoppar gärna in här. Efter 5 månaders försök plussade vi 22/12. Är mycket blandade känslor just nu, vågar inte riktigt vara glad för är så rädd att det inte ska gå vägen. Eftersom jag aldrig varit gravid förut så vet jag ingenting hur det ska vara eller kännas. Har extrema humörsvängningar och ont i magen, känns som mensvärk till och från.

Hej! Förstår precis känslan! Första gången för mig med, känns som en helt ny värld.. på gott och ont :)
  • Juney

Lite kvälls-nojjor :P Hoppas ni inte tycker det är to much info xd

Jag har haft ett tidigt missfall innan denna graviditet, vilket yttrade sig efter sex. Jag tror inte det hade något samband, utan kollar jag i efterhand de symptom jag loggat i NC så var det på gång tidigare (ordentligt smärtsam "mensvärk" dagarna innan bla). Men blir ändå orolig nu när jag känner lite spändhet/molvärk i nedre delen av magen ett par timmar efter att vi hade sex idag :I Så nu är jag såklart orolig för att det ska bli ytterligare ett tidigt missfall.. Går in i v. 6 imorgon.

• Juney
    Hwden skrev 2021-01-03 21:20:48 följande:

Absolut inte för mkt info för mig, jag förstår verkligen din oro då jag varit med om samma.

Och vi går båda in i vecka 6 imorgon ^^

Upplevt samma förut men som jag förstod då efter att ha kollat upp pga samma oro så kan det vara så att det blir lite spänt så som du beskriver efteråt men det är inga som helst problem att ha sex under graviditet, med vissa undantag som man då får av läkare om du kikar på 1177.se.

Under mina missfall så kom det smått över några dagar innan det blev den ordentliga smärtan. Jag visste om det redan innan det hände pga hCG-värdena som följdes.

Jag tror du kan vara lugn även om jag verkligen förstår dig, kanske om något ha lite lugnare sex för att minska obehaget & oron efteråt för din skull :)

Tack snälla! Känns sååå mycket lättare att läsa att det finns fler som mig xP Vi tar det väääldigt lugnt, även om jag känner oro så känns det inte som rimligt att inte ha sex på 9 månader xD Jag tror ju egentligen inte det är någon fara, men man blir ju så nojjig!! Man vill ju sååå gärna att det ska gå vägen <3
  • Juney
    Hwden skrev 2021-01-05 21:59:20 följande:

Av nyfikenhet; får man fråga hur gamla alla är?

Själv är jag 31, blir 32 i år & första (egna) barnet om allt går vägen. <3

Man får ju så mycket information & prat om ?att vara gravid över 30år osv? så kan ju bara det göra en nojig. Med även att ha Endometrios & 2 MF innan i Jul-Aug så hjälper det ju inte mot nojan. HOPPAS <3

Jag är 26, blir 27 i år. Det blir vårat första barn om allt går vägen :) Jag tänker att det omöjligt kan vara så stor skillnad om man är 27 eller 31, men förstår att man nojjar ändå. Jag hittar något nytt varje dag att nojja över xD Kommer bli knäpp på det här.. Har oxå haft MF innan. Håller tummarna att allt går bra.för er :)
  • Juney

Någon annan som börjat plågas av illamående? Kom som ett brev på posten när jag gick in i v. 6. Än så länge är det överkomligt, så hoppas det inte blir så mycket värre xP

Fick ordentligt ont i magen igår kväll, med stickande känsla i vänster sida. Så är så orolig för att jag ska få ett nytt MF... Hoppas jag bara nojjar :-I

Vad har ni andra för symptom hittills? :)

Någon annan som har BF 7/9 som jag? :)

• Juney
    josen skrev 2021-01-06 11:44:53 följande:

Samma här! Illamåendet kom v 6. Verkligen som ett brev på posten. Oroar mig lite för att börja jobba imorgon men det ska nog gå bra. Annars har jag lite mens-liknande värk, känslig för lukt och ömma bröst.

Samma här! Och jag har för vana att alltid lukta på typ allt innan jag äter, typ om jag plockar ut mjölken ur kylen måste jag lukta så den är fräsch (fast jag gjorde det igår och datumet inte gått ut..) och har märkt nu att vissa lukter mår jag väldigt illa av nu :-I Och den juice jag alltid dricker smakar nu surt och inte alls som vanligt.. Jag ska ut på praktik snart för att få klart min examen, hoppas kunna genomföra den utan allt för mycket illamående :-I. Men än så länge går det okej, får behålla maten och kan äta även om det inte känns så xD
  • Juney
    prickblomma81 skrev 2021-01-06 12:07:19 följande:

Jag mår rejält illa :( Började 4+6 på nyårsafton. Känns iofs lite bra att ha ett tydligt symtom. Förstår att det inte är nån garanti för att det ska gå bra men när jag fick missfall mådde jag inte illa alls innan.

Stackare!! Illamående är hemskt.. Jag mådde inte heller illa innan mitt MF, så vi håller tummarna att illamåendet iaf för något gott med sig <3
  • Juney
    Hwden skrev 2021-01-06 15:18:31 följande:

Jag har haft smått illamående men absolut inte mycket, svårt att nästan avgöra för att jag vill eller för att jag mår illa. Hoppas det kommer. Mycket illamående tyder på högt stigande hCG-värde så jag skulle välkomna det!<3

Haft lite molande värk i magen till och från, speciellt när jag rör mig mycket & ömma spända bröst, samt blir väldigt trött till & från. Och lite illamående kommer ibland när jag är hungrig, vilket jag typ är precis hela tiden men mår inte illa på morgnarna. Och att behöva kissa, precis hela tiden!:D

Jag har telefonsamtal från min gynekolog imorgon bitti, då ska jag förhoppningsvis få ta hCG-värde för att följa det.

Håller tummarna för att se vad de ligger på & att det höjs snabbt!

Jag har haft problem med illamående typ halva livet så jag hoppas det inte blir värre xP Jag mår inte heller direkt illa på morgonen, utan det kommer och går. Blir bättre efter jag ätit. Jag är mer törstig än hungrig :P
    josen skrev 2021-01-06 15:46:00 följande:

Vad typiskt! Jag är glad att jg får behålla maten än så länge. Vad pluggar du till?

Förskollärare :P
    lairam skrev 2021-01-06 16:02:11 följande:

Jag har kräkts mycket med båda barnen fram till vecka 20 ungefär med båda barnen, förväntar mig att det blir samma nu, men än så länge mår jag bara illa när jag borstar tänderna eller är hungrig.

Utöver det fryser jag mycket och konstant!

Jag hade också ont i sidan igår, man blir ju nojig såklart!

Stackare!! Har du mått illa "från start" då ända till v. 20? Vilken vecka är du i nu? :)
  • Juney
    lairam skrev 2021-01-06 21:17:05 följande:

Jag är bara i vecka 5 än så länge. Har kräkts från vecka 6-7 och fram till 20. Efter vecka 20 mådde jag jättebra med första barnet. Med andra mådde jag fortfarande illa en hel del hela vägen men det var skönt att iaf sluta kräkas så ofta!

Det är typ min mardröm.. Har senaste 2 dagarna nu mått hemskt illa, inte kräkts än men det kommer jag göra... Har riktigt hemsk inbiten fobi för att kräkas så det kommer bli jobbiga veckor detta :I Så nervös att jag inte ska klara min praktik (som såklart ligger mellan graviditetsvecka 8-12) och då inte få min examen.. :I
Svar på tråden BF September 2021