Inlägg från: Ängamat |Visa alla inlägg
  • Ängamat

BF September 2021

Jag hoppas också gärna in här! Plussade nyligen med bf i september. Har dock haft väldigt oregelbunden cykel efter ett MA i vecka 11 i september i år, så svårt att räkna ut bf mer exakt.

Jag är 32 år och sambon är 37, och vi har ett barn sedan tidigare som föddes 2017.

• Ängamat
    Hwden skrev 2021-01-07 19:41:00 följande:

Grattis till plusset, testat test med veckoindikator? Kanske hjälper?:)

Får kanske köpa ett sånt, men känns inte superviktigt att ha koll på datum, kommer ju få ett bf-datum i samband med ultraljud längre fram.

Hur tänker ni kring att boka tid hos MVC? Jag funderar på att höra av mig nästa vecka, för sist jag skrev in mig fick jag vänta väldigt länge för att få tid.
  • Ängamat
    liljekonvaljaavdungen skrev 2021-01-10 07:46:27 följande:

Grattis allihopa! Plussade i torsdags och är i vecka 5 eller 6. Lite osäkert då jag har extremt oregelbunden mens. Har gått på hormonbehandling i ett år för att försöka få syskon till vår treåriga son, fick MA i v 9 i november och hade planerat att starta om med medicinerna nu efter årsskiftet men så blev vi osannolikt spontant gravida! Helt fantastiskt! Försöker att glädja mig mer än vad jag oroar mig för ett nytt missfall.

Stort grattis! Jag har också fått MA under hösten, men försöker att våga vara glad, vilket kan vara lättare sagt en gjort;)

Denna grav mår jag redan rejält illa (vilket jag också gjorde med dottern) så jag har en bra känsla :)
  • Ängamat

Stort grattis till alla plus!

Jag var på supertidig inskrivning hos bm igår, var förvånad över att de ville ha dit mig så pass tidigt. Fick dock förklaringen när jag kom dit, i min region har man börjat ta thyroideaprover så tidigt som möjligt enligt bm är det viktigt att börja med medicinering så tidigt som möjligt för att bla minska risken för missfall.

• Ängamat
    Tokan123 skrev 2021-01-16 11:09:54 följande:

Vilka vecka fick du komma dit?

Jag var i vecka 5+2 när jag var där.
Svar på tråden BF September 2021