Inlägg från: Linsen8808 |Visa alla inlägg
  • Linsen8808

BF September 2021

Hej på er! Plussade i förrgår på BIM. Tredje försöket, första barnet för mig. Nu börjar resan!

• Linsen8808
    Kvinna1989 skrev 2021-01-09 23:45:36 följande:

Oj spännande, första barnet för mig också och hade BIM 6 Januari så ganska nära plussade vi.

Vad har du för symtom?

Vad kul! Jag har känningar i livmodern, lite yrsel, spända och ömma bröst, bröstvårtor som mörknar, liiite lite illamående på kvällarna plus lite halsbränna. Och du? :)
  • Linsen8808
    Kvinna1989 skrev 2021-01-10 14:49:34 följande:

Du har dom klassiska symtomen jag saknar, vilket gör mig orolig..

Mina symtom är bara kissnödig, gasig i magen, svullen, hungrig hela tiden och svårt att sova (de kan ju bero på annat iof), konstigt känsla i livmoder/mage/rygg . Mina bröst är inte de minsta ömma och mår inte sådär förfärligt illa heller, liiiiiite ibland.

Men det är ju HELT olika, många känner inget alls första veckorna! Säger testet att du är gravid så är du ju det :) Hade ni försökt länge? Är det första?
  • Linsen8808
    Kvinna1989 skrev 2021-01-10 16:43:35 följande:

Känns bara så oroligt när alla jag frågot haft ömma bröst i början :/ men du har nog rätt! Gjorde 3 olika test samma dag för att få de säker ställt, haha :D varav 1 va digitalt .

Jag tog ut min P-stav 13 Oktober, så egentligen inte så länge även om de känns så, konstigt..

Ja de är första :)

Förstår. Mina symptom kommer och går. Gjorde också 3 test, haha, var inte beredd på att plussa för jag hade kissat precis innan (typ en halvtimme) och det var på kvällen... Blev helt chockad även fast jag kände att det var något. I vilken del av Sverige bor du? Kram
  • Linsen8808
    Minmillis skrev 2021-01-11 10:19:11 följande:

Jag plussade idag! Helt ofattbart.. efter att försökt i över 2 år! Så lycklig <3 går gärna med i den dolda facebookgruppen

Stort stort grattis!!! :D
  • Linsen8808
    AloeVvera skrev 2021-01-11 17:05:28 följande:

Hejsan!

Plussade idag på bim +2, är supernervös då detta är min första graviditet. Bf preliminärt runt 20/9 då. Hur tänker ni andra som kanske har lite mer koll, ska man försöka skriva in sig direkt (kanske lite tidigt?) eller vänta en vecka eller två?

Grattis!! :) Jag kontaktade bm idag, fick en tid om ca 3 veckor vilket kändes lagom.
Svar på tråden BF September 2021