Inlägg från: fluffan84 |Visa alla inlägg
  • fluffan84

BF September 2021

Hej hej hoppar in här också. Tog gravtest i förra veckan då jag hade en blödning som betedde sig konstigt. Tagit flera sen dess som bara blir starkare.. går förmodligen in i v.6 imorgon, ons eller torsdag enligt mina beräkningar. Detta blir vårt andra barn om.allt går väl.

Skulle också gå med i den dolda gruppen på Facebook

• fluffan84
    lairam skrev 2021-01-11 22:13:46 följande:

Jag gick precis in i vecka 6 och hade mitt inskrivningssamtal över telefon idag:) (lite förkyld så kunde inte komma dit)

Jaha vad bra att man kan ha det via telefon också! Visste inte att man kunde det
  • fluffan84
    Junojune skrev 2021-01-12 09:53:23 följande:

Så vill jag också ha det. Alla de där små mötena som inte kräver någon undersökning, vore perfekt att slippa passa en tid på vc. Tänker faktiskt be om det! :)

Eller hur man vill ju inte springa runt för mkt i dessa tider heller!
  • fluffan84
    Sockerikaffet skrev 2021-01-12 11:16:18 följande:

Hur tänker ni andra om att gravida nu är klassade som riskgrupp? Kommer ni vara extra isolerade och försiktiga? Det är ju större risk senare i graviditeten, men jag vet inte om vi kan hoppas att smittspridningen är mindre i sommar? Jag vill också gärna vaccinera mig, men det verkar som att gravida inte kommer vaccineras på ett tag, men hur lång tid tror ni att det tar att testa vaccinet på gravida?

Jag är rätt isolerad ändå genom att jag plugga bpå distans så träffar knappt några förutom familjen o dagispersonalen. Funderar dock på om jag bör frysa mitt gymkort tills vidare.
  • fluffan84

Tror oxå att man får nog ställa in sig på o ta vaccinet efter graviditeten osäkert hur det är när man ammar men vad jag läst går det ej över i bröstmjölk

• fluffan84
    Maggio86 skrev 2021-01-12 14:49:09 följande:

Hej! Här är en till med bf september 2021, beräknad till 12 september. Är 34 år, andra barnet (har en 3årig dotter).

Hittills inte känt så mycket men idag slog tröttheten till nu efter lunch. Så hänger här istället för att jobba...????

Jag har skapat en grupp som heter samma som den här tråden, om ni vill gå med där :)

Hej hej välkommen!

Det finns redan en skapad grupp för oss men väntar på o bli inbjuden dit ????
  • fluffan84
    Junojune skrev 2021-01-12 18:02:02 följande:

Hm, kan TS skriva det i trådfrågan?Eller vem har skapat fb gruppen? (Jag har valt att vänta med att gå med)

Man skulle tydligen skriva pm till "Snickesnack" för o bli inbjuden då det är en dold grupp på Facebook.

Apropå ngt annat varför blir det alltid massa frågetecken när jag skriver ngt? Nån som vet
  • fluffan84
    urba skrev 2021-01-12 18:22:51 följande:

Jag hoppar också in här. Har försökt få till vårt 3e barn och verkar nu ha lyckats på 7e försöket ???? Fick en pyttteliten blödning för några dgr sedan och BIM är den 14/1 så tänkte att det kunde ju ha varit en sk nidblödning (aldrig upplevt det tidigare)har testat med sticka flera ggr och det har nu blivit så pass mörkt streck att det syns så det måste ju bara vara positivt??

Om jag räknar rätt bör vi ha BF 22/9. Har inget symptom alls förrutom lite molande värk i bland.

FYI så mådde jag aldrig illa med mina första 2 barn (för er som är oroliga att ni inte mår illa). Man kan få alla möjliga symptom. Känns så spännande men ännu så overkligt!

Hej o välkommen vad kul grattis!

Håller med ang illamående, med min dotter mådde jag endast illa 1v i typ v 13 pga stekos o sen ingenting så man måste absolut inte må illa under graviditet
  • fluffan84
    Junojune skrev 2021-01-12 18:37:34 följande:

Jaha.

Jag tror det blir frågetecken när man använder symboler som inte finns på fl eller emojis.

Märkligt jag använder inte ens symboler eller emojis hehe
  • fluffan84
    alvaaaaaa skrev 2021-01-12 23:49:48 följande:

Hej! Hoppar också in i tråden. Även jag plussade på juldagen, världens bästa julklapp ?? Aldrig varit så lycklig som jag är just nu. Det blir mitt första barn om allt går som det ska!

Än så länge mår jag hur bra som helst. Ingen trötthet och inget illamående. Det är nästan så att man blir lite orolig...? Någon som vet när man får göra första ultraljudet? Jag känner att jag kan släppa oron lite om jag får se barnet och kan se att hjärtat slår.

Halloj välkommen! Man kan göra tidigt vul om man vill, jag ska gå till privat gyn nästa onsdag då är jag förmodligen i v.7. Annars är det väl.kub testet där man tar blodprov v 10 o sen UL v.11-12 tror jag om man är över en viss ålder.
  • fluffan84
    Minime90 skrev 2021-01-13 12:49:49 följande:

Hej alla ruvare :).

Här kommer en ruvare till med BF 6/9 2021 :). Om man går efter sista mensen.

Vi lyckades på 2:a försöket efter p-stavsuttag :). Men vi hade ett uppehåll mellan förra omgången vi försökte men där blev det för mycket pga tidiga missfall samt missed abortion som stannade kvar i 9 veckor innan de fick skrapa mig.

Grattis o välkommen

Tufft med MA o MF. Har gått igenom MF flera ggr själv. hoppas allt går väl för oss alla denna gång
  • fluffan84
    Tokan123 skrev 2021-01-14 22:41:02 följande:

Plussade ikväll, första barnet, 29 år. Fattar fortfarande inte, vad gör man nu liksom.?

Grattis! ???? man kan boka tid med bm om man vill ha info om kost osv, tidigt vul med gyn om man vill det eller bara avvakta ett tag o sen boka tid med bm. Jag ska på tidigt vul nästa vecka o kommer möjligtvis ringa bm kanske 1-2v efter det då jag inte tycker det är ngn stress
  • fluffan84
    mami1337 skrev 2021-01-19 10:00:27 följande:

Hoppar in här, 27 år gammal och första barnet :)

Plussade igår med BF 29/9, känns fortfarande overkligt!

Går gärna med i FB gruppen, hur gör jag för inbjudan?

Ska bli kul att följa alla.

Halloj grattis!

Skriv ett meddelande till Snickesnack så bjuder hon in dig på fb ????
    mami1337 skrev 2021-01-19 10:00:27 följande:

Hoppar in här, 27 år gammal och första barnet :)

Plussade igår med BF 29/9, känns fortfarande overkligt!

Går gärna med i FB gruppen, hur gör jag för inbjudan?

Ska bli kul att följa alla.

Halloj o grattis! Skriv ett meddelande till Snickesnack så bjuder hon in dig på fb ????
  • fluffan84
    Tokan123 skrev 2021-01-20 17:01:33 följande:

Idag när jag gick på jobbet så bara högg det till i min högra skinka, det gjorde jätteont och det bara vek sig , jag fick lov att halta efteråt. Sedan dess gör det ont i mina höfter men framförallt höger sida. Det måste väl vara för tidigt med foglossning? :o

jag hade ju foglossning med min dotter men då började det senare för mig, men har läst att det börjar tidigt för andra.. dock kan jag ju säga att jag redan nu känner av lite redan i bäckenet o jag är tydligen i v.6 enligt gyn idag
  • fluffan84
    Gravidtjej92 skrev 2021-01-21 20:47:09 följande:

Gravid för första gången i vecka 6. Jag är så orolig för Mf.. känner inte jättemycket symtom mer än kissar mer än vanligt, trötthet och stickningar i magen (barnmorska sa det var för livmodern växer).. någon mer än jag som är i V.6 och har liknade känsla och dom tankar om att det ska bli mf?

Jag tror de flesta tänker så, imget ovanligt. Jag har haft två MF själv förut, en i v.5 o en i v.9.

Nu gravid i v.6 igen o hoppas det går vägen denna gång
Svar på tråden BF September 2021