Inlägg från: urba |Visa alla inlägg
  • urba

BF September 2021

Jag hoppar också in här. Har försökt få till vårt 3e barn och verkar nu ha lyckats på 7e försöket ???? Fick en pyttteliten blödning för några dgr sedan och BIM är den 14/1 så tänkte att det kunde ju ha varit en sk nidblödning (aldrig upplevt det tidigare)har testat med sticka flera ggr och det har nu blivit så pass mörkt streck att det syns så det måste ju bara vara positivt??

Om jag räknar rätt bör vi ha BF 22/9. Har inget symptom alls förrutom lite molande värk i bland.

FYI så mådde jag aldrig illa med mina första 2 barn (för er som är oroliga att ni inte mår illa). Man kan få alla möjliga symptom. Känns så spännande men ännu så overkligt!

• urba

Är i v 5 och har nu haft sparsamma blödningar sedan i går. Lite molande värk... Antar att det är mf..men ska på vul nästa vecka så får vi se. Väldigt tråkigt om det skulle vara mf men sånt är livet. Aldrig haft mf innan så svårt att veta om det verkligen är det eller nåt annat. Är dock 39 nu så det kanske är lättare att få ju äldre man är.. suck!! Men försöker vara positiv..

• urba
    Snobi skrev 2021-01-19 11:18:22 följande:

Hur går det? Håller tummarna för att det inte är mf på g!

Tack snälla. Tyvärr så är det med högsta sannolikhet mf..var på gynakuten i går då jag hade mer blödningar. Hon gjorde ett vul som visade att hinnsäcken var onormalt tunn. Man kan inte se ett foster oavsett så här tidigt i v 5 men detta tydde på att det är över. Väldigt tråkigt då vi försökt ett bra tag nu men hoppas på bättre tur framöver. Men man fick sig helt klart en psykisk knäck..har aldrig fått mf innan och har 2 barn, så otroligt tacksam. Så man tror allt ska gå så smidigt. Nu har jag verkligen mer förståelse för alla som kämpar för att få barn och får mf. Även om det bara var i v 5 så är det ju en sorg.

Önskar er alla stort lycka till, håller tummarna för er !
  • urba
    Snobi skrev 2021-01-20 12:25:07 följande:

Beklagar verkligen! Jag gick igenom ungefär samma sak i somras. Var också helt oförberedd eftersom jag har två barn och inga mf tidigare, så jag förstår känslan. Självklart en sorg, och tillåt dig att sörja nu <3

Tack! Åh nej så tråkigt, hoppas verkligen allt går bra nu för dig. Men man överanalyserar ju allt och tror att det var pga att man åkte pulka med barnen, man råkade äta rött kött och drack lite cola...Bara inse att det var kroppens vilja. Man får sluta noja men man kanske blir mer nojig ju äldre man blir.
Svar på tråden BF September 2021