Inlägg från: Gravidtjej92 |Visa alla inlägg
  • Gravidtjej92

BF September 2021

Gravid för första gången i vecka 6. Jag är så orolig för Mf.. känner inte jättemycket symtom mer än kissar mer än vanligt, trötthet och stickningar i magen (barnmorska sa det var för livmodern växer).. någon mer än jag som är i V.6 och har liknade känsla och dom tankar om att det ska bli mf?

• Gravidtjej92
    mittuppeilivet skrev 2021-01-23 09:32:03 följande:

Jag förstår verkligen den känslan! Jag har haft MF i v5 och då blev mina gravtest svagare vilket var en indikation på att det var påväg att hända. Måste inte vara så dock vill jag tillägga!! Men denna gång så tog jag gravtest varannan dag för att se att den blev starkare innan jag ropade hej. Tog även clearblue som visar antal veckor för att se att den ökade från 1-2 till 2-3 och sen +3 veckor. Det lugnade mig men det kan samtidigt ge mer ångest om man inte ser det man vill eller förväntar sig, så det beror lite på hur man är.

Ett annat tips jag har, som jag från en på youtube (Bettina Rae) som gått igenom flera missfall. Hennes tips att oro för missfall är att sörja i förtid. Det kommer göra lika ont om du går runt och oroar dig och så händer det, som när du är lycklig och sen plötsligt händer det. Var inte orolig förrän du har anledning att vara det, ångesten kommer äta upp dig annars och du kommer inte kunna njuta av att vara gravid. Jag väljer därför att vara lycklig, positiv och glad :)

Åh skönt fler känner samma, man inte är ensam. Jag tog faktiskt ett till clearblue som visar antal veckor för några dagar sen, då stod det denna gången "gravid 3+" förra gången stod det 2-3 veckor första gången jag kollade med det, tog mitt sista jag hade hemma med sticka också idag ocj det var knallrött sträck o jättegulligt nu så känner mig lugnare. Ska försöka intr tänka för mycket på MF och kanske begära tidigare VUL, har samtal med barnmorska i veckan.
  • Gravidtjej92
    Gravidtjej92 skrev 2021-01-23 16:11:54 följande:

Åh skönt fler känner samma, man inte är ensam. Jag tog faktiskt ett till clearblue som visar antal veckor för några dagar sen, då stod det denna gången "gravid 3+" förra gången stod det 2-3 veckor första gången jag kollade med det, tog mitt sista jag hade hemma med sticka också idag ocj det var knallrött sträck o jättetydligt nu, så känner mig lugnare. Ska försöka inte tänka för mycket på MF och kanske begära tidigare VUL, har samtal med barnmorska i veckan. Hört man kan göra i vecla 8 för se så där är något.

Svar på tråden BF September 2021