BF September 2021
Hejsan! Jag plussade den 3 januari. 27 år gammal och första barnet :) Försökt sen augusti 2019 och fick hjälp med att få igång ägglossning med tabletter och sprutor. Ska ringa och boka in ett tidigt ultraljud imorgon :)
Hejsan! Jag plussade den 3 januari. 27 år gammal och första barnet :) Försökt sen augusti 2019 och fick hjälp med att få igång ägglossning med tabletter och sprutor. Ska ringa och boka in ett tidigt ultraljud imorgon :)
Jag har ett tidigt ultraljud inbokat den 29/1. Är det någon annan som varit på det redan? :)
Vad roligt att du plussat, grattis - håller tummarna för er! <3
Jag fick ta blodprov för hCG-värde idag, det såg bra ut & mycket högre än senaste gångerna (SÅ SKÖNT) & ska ta nytt på måndag då det ska ha fördubblats helst. Sen blir det nog tidigt ultraljud troligtvis efter det med hCG-värdena. :)
Jag har haft 3 graviditeter (1 avbruten för länge sedan & två MFJag har 3 tidigare graviditeter (1 avbruten för 3 år sedan & 2 MF 2019) där jag haft en alldeles för låg ökning av hCG-värdet, det ska öka markant & helst fördubblas på 48h och jag har legat jääätte lågt (från 81 till 94 på MF) & innan ca 3000 med några hundra i ökning (vecka 6 är ref.värdet 1500-53000). Så det grundar ju till en viss oro för mig och med en blödning på vänstra äggledaren vid MF & Endometrios så vill de följa mitt hCG-värde samt VUL beroende på vad ökningen av hCG- värdet säger.
Men hade hCG 11400 igår & tar nya provet på måndag så hittills är det positivt!<3
Grattis!
Det finns en dold facebookgrupp och det är bara att skicka PM till mig om man vill vara med! :)
Att ta av sig BHn på kvällarna, ajajaj! De är sååå ömma, behöver typ lyfta upp dom för att inte göra ont
Hur sjukt?
Första barnet, första graviditeten, är 27 och är fortfarande i chock. Bra chock. Så overkligt, läskigt och underbart på en och samma gång.
Grattis!!! Så vi alla tre är 27 och väntar första? :O
Jag är också 27 och väntar första :)
Plussade igår med BF 24/9. Är 27 och det är mitt första. Känns helt fantastiskt men ofattbart på samma gång!!
Jag var i vecka 5+2 när jag var där.
Hej!
Jag har också plussat efter ett tidigt missfall i december. Är i vecka 6 nu så tycker fortfarande att det känns lite oroligt men såklart också superkul!
Hur mår ni runt vecka 6? Tycker att alla varnar för extrem trötthet men är det någon som känt tvärtom? Alltså att ni är extremt pigga runt vecka 6? Jag har supermycket energi och det har jag inte i vanliga fall :D
Alltså det här med att räkna ut vecka, för mig blir det så stor skillnad när man räknar på senaste mensens första dag och när jag troligen blev befruktad. Första dagen på senaste mensen var den 3dje december. Enligt appen jag följer/földe så skulle äl vara den 24de, på självaste julafton. Började testa den 22a, ingenting, bara en trött cirkel. Vi låg endå, och varje dag fram tills den 26e, med samma utslag på älstickan. Gav typ upp och började oroa mig över mina långa cyklar (slutade med ppiller i augusti, efter att ha tagit dom regelbundet i 12), första var 34 dagar och nästa 40.
På jobbet på nyårsafton strax efter lunch så var jag på toaletten, toapappret gled iväg. Ah! Så dry var nu det var dags alltså. Tog ett test när jag kom hem och mycket riktigt, aldrig har väl den där smileyn sett så glad ut. Vi låg både den dagen och dagen efter, den 1a.
Den 10de januari plussade jag, efter att jag hade ett illamående som kom och gick. Jag mår aldrig illa annars så det var konstigt. Köpte också lakrits, som jag aldrig äter. Strecket var knappt märkbart, men där. Dagen eftet var det ännu svagare och jag vat övertygad om att jag inbillat mig. Den 12e var det som på den 10de. Den 13de orkade jag inte tyda streck och tog ett digitalt. Gravid. 2-3 veckor.
Sååå, ska jag räkna från den 3dje, så är jag ju i vecka 6? Men egentligen, förmodligen, vecka 2-3, kanske 3 typ i övermorgon? Vill ju följa i appar osv men blir ju inte rätt om man kollar på tex vecka 6.
Vad långt det blev, har du orkat läsa så tack. Har inte berättat för någon än, mer än sambon så kan inte riktigt kolla med nära heller.
Halloj! Grattis till alla som plussat ! Har efter uträkningar bf 9 september. Är i vecka 7(6+2) idag! Hade senaste mensen första dag den 4e december,en fredag! Så fredagar går jag in i ny vecka! Har 3 pojkar sen innan! Från ett tidigare förhållande. Graviditeten är planerad och det är min sambos första barn om allt går bra!
Så skönt när man ser stegringen. Första testet är från när jag plussade första gången 3/1. Andra testet är en vecka efter och sista testet är från idag :)

Hur mår ni?
Jag tycker fortfarande det är så konstigt, har testat igen och typ konstaterat att ja du är fortfarande gravid, gått in i v 6 nu. Har inte tid för inskrivniningssamtal förrän första veckan i februari. Vad jag har förstått så får man inte ultraljud förrän v 18 cirka? Hur gör man för att göra ett tidigt ultraljud, eller kolla på annars sätt? Känner att det ju vore skönt att konstarter att allt är so fet ska innan dess. Helt ny på detta och försökte googla men det är ju så olika i olika regioner också, jag tillhör uppsala. Har även trombocytopeni så är orolig Hur det kan påverka graviditeten, tagit kontakt med läkare och får förhoppningsvis svar snart. Känner mig så nybörjare på detta... vill inte berätta för någon annan än sambon än heller så har ingen att fråga.