Inlägg från: socute |Visa alla inlägg
  • socute

BF September 2021

Halloj! Grattis till alla som plussat ! Har efter uträkningar bf 9 september. Är i vecka 7(6+2) idag! Hade senaste mensen första dag den 4e december,en fredag! Så fredagar går jag in i ny vecka! Har 3 pojkar sen innan! Från ett tidigare förhållande. Graviditeten är planerad och det är min sambos första barn om allt går bra!

Theo 05-10-27
  • socute

Någon fler än jag som dragits med urinvägsinfektioner? Blev gravid I december och har haft 5 stycken uvi sedan dess. Har alltså ätit antibiotikakur efter antibiotikakur... Nu äter jag 1 tablett/kväll innan sänggående i 2 månader.. hoppas det ger sig. Någon som varit med om liknande? Blir lite orolig att liten ska klara allt. Kub test den 26e!

Theo 05-10-27
  • socute
    Tokan123 skrev 2021-02-11 22:30:05 följande:

Jag har det rätt ofta, i förrgår natt fick jsg så ont att jag låg vaken och fick ta Alvedon men det hjälpte inte. Blev orolig, inte känt så må mer och inga blödningar så hoppas allt är ok.

Vilken vecka är du i? Har du haft så ont länge?
    Theo 05-10-27
  • socute
    Tokan123 skrev 2021-02-13 10:55:34 följande:

V9, nej till och från, men bara så ont en gång. Men har nog haft växtvärk ända sedan v 5-6

Ah ok! Har du gjort något speciellt som gör att du får så ont? Jag har inte haft så mkt växtvärk alls. Är i vecka 11 nu. Kan känna liiite ibland bara. Däremot kan jag inte vrida mig i sängen för hastigt t ex eller nysa liggandes på rygg för då spänner det till å hugger som sjutton. Otäckt och jäkligt ont.
    Theo 05-10-27
  • socute
    skaviblifyra skrev 2021-02-23 10:31:33 följande:

Fick reda på att det var missed abortion igår så jag lämnar tråden. Lycka till framöver

Diosali skrev 2021-02-23 12:39:03 följande:

Jag beklagar! Fick veta precis samma igår så jag lämnar också! Vi kanske möts i en tråd framöver!

Beklagar! Får en klump i magen av att läsa. Blir såklart även orolig själv. Måste få fråga er,har livmodern ändå fortsatt att växa trots att fostret varit dött ett tag? Hur har ni känt av livmodern?

Låter så hemskt att kroppen inte förstår och fortsätter som en vanlig graviditet.
    Theo 05-10-27
  • socute
    skaviblifyra skrev 2021-02-23 10:31:33 följande:

Fick reda på att det var missed abortion igår så jag lämnar tråden. Lycka till framöver

Diosali skrev 2021-02-23 12:39:03 följande:

Jag beklagar! Fick veta precis samma igår så jag lämnar också! Vi kanske möts i en tråd framöver!

Beklagar! Får en klump i magen av att läsa. Blir såklart även orolig själv. Måste få fråga er,har livmodern ändå fortsatt att växa trots att fostret varit dött ett tag? Hur har ni känt av livmodern?

Låter så hemskt att kroppen inte förstår och fortsätter som en vanlig graviditet.
    Theo 05-10-27
  • socute
    Juney skrev 2021-02-23 17:44:53 följande:

Beklagar verkligen!! <3 Så fruktansvärt tråkigt.. :'(

Det är min största rädsla nu inför mitt UL på fredag, har lite dålig magkänsla :-I

Vi får hålla tummarna ! Jag har också UL på fredag.
    Theo 05-10-27
  • socute
    Juney skrev 2021-02-26 12:54:01 följande:

Hur har det gått för dig? :)

På väg hem från mitt UL, superpigg bebis som visat alla sina sidor och sina fingrar o tår <3 nu känns allt mer "verkligt" på något sätt! Och fick konkret se och uppleva att dom plötsliga "hugg" av illamående jag haft sista veckan kommer när bebis skjuter ifrån med fötterna i livmoderväggen xD så häftigt att se!

Fick samma BF som innan 1/9 :)

Några andra som gjort UL nyligen?

Grattis vad härligt att höra! Jag också hem nyligen med positiva besked :D

Allt såg superfint ut och jag behåller också mitt troliga datum fram till RUL.
    Theo 05-10-27
  • socute

Halloj. Länge sen nu! Vi väntar en liten tjej. Å herregud vad aktiv hon är. Det är 4e barnet för mig men 1a för min sambo. Jag har 3 pojkar sedan tidigare så det ska bli så underbart med en liten tös! Fler med aktiva bebisar? 8 september är hon beräknad!

Theo 05-10-27
Svar på tråden BF September 2021