Inlägg från: Snöflingaan |Visa alla inlägg
  • Snöflingaan

BF September 2021

Sockerikaffet skrev 2021-04-09 16:36:03 följande:

Hur går det för er? Jag är nu i v 17+5 och tycker att jag börjar känna rörelser. Om det inte är barnet så vet jag inte vad det kan vara. Det känns som att det rycker i magen och ibland kommer små stötar. En vecka kvar till rul och jag längtar dit, samtidigt som jag är lite nervös för att det ska komma fram något tråkigt.

Hej!

Jag väntar 3e barnet med bf 26 september.

Jag är i v 15+3 och har känt av bebis sedan några dagar tillbaka nu, gissar på att jag har moderkakan i bakvägg den här gången. Det är säkert lillen i magen du känner också, är ju en ganska vanlig tid att kunna börja känna något <3

Skönt med bara en vecka kvar till rul! Jag förstår din oro, har känt samma alla gånger, man får försöka lugna sig med att de allra flesta barn föds friska även om det är naturligt att känna oro. Själv har jag 4 veckor kvar tills mitt rul vilket känns som en halv evighet.. ska dock till mvc v 18+1 och lyssna på hjärtljud, men det känns lååååååångt bort det med så jag hoppas tiden ska gå fort nu :)
  • Snöflingaan
    Kvinna1989 skrev 2021-04-09 21:50:54 följande:

Jag är i vecka 17+2. Lyssnade på hjärtljuden igår hos mvc som åter igen slog 155-157 , så underbar känsla! Har RUL först den 10 maj, evighet ju!

Har ni haft mycket symtom och har ni symtom nu?

Jag har haft suuuuuper lite och haft en lätt graviditet hittils tydligen och många skulle tydligen va avundsjuka sa dom på mvc när jag berättade min oro över att jag har haft så lite symtom. Borde försöka lära mig njuta mer av detta! Längtar så sjukt mkt till bf, känns också som en evighet haha :)

Det är så mysigt att få höra bebis lilla hjärta slå <3

Oj, vad sent du har ditt rul, jag trodde alltid man hade det mellan v 18-20. Vad jobbigt att behöva vänta så länge på det... jag tycker jag ska ha mitt sent och det är i v 19+3, men så har jag riktigt dåligt tålamod också, hehe.

Jag har faktiskt haft relativt lite symtom, eller lätta symtom i alla fall. För det första var jag i chock när jag plussade för jag var så övertygad om att mensen var på gång eftersom jag tyckte jag hade så tydliga menskänningar.. Jag har mest haft väldigt ömma bröst sedan start och har fortfarande, och sen kände jag lite lätt illamående mellan typ v 9-10 nån gång till v 13. Just det, magen har varit lite i uppror också i perioder, hård och gasig typ. Men som sagt, nu är de typ bara mina ömma bröst jag känner av för tillfället så jag är nöjd. Var dock sjukt orolig innan första ultraljudet eftersom jag knappt varit direkt illamående så, men det visade sig vara helt normalt ändå tack och lov :)
Svar på tråden BF September 2021