Inlägg från: Plutten90 |Visa alla inlägg
  • Plutten90

Full rulle med med sparkar/rörelser här på den lilla prinsen i magen????

Väntar en pojke????

• Plutten90
    Kvinna1989 skrev 2021-05-12 13:20:08 följande:

Visst är de mysigt :D jag har en väldigt aktiv liten tjej i magen, känns skönt att veta att allt är bra! Kul att sambon även kan se vissa sparkat genom magen, trodde de kom senare men man kunde börja se dom ca 1 vecka sedan.

Såg nu att de blivit massa frågetecken i mitt inlägg, konstigt då jag inte skrivit de????

De är så mysigt att både maken och mina andra barn kan se sin lillebrors sparkar/rörelser.

Och så underbart skönt att man hela tiden vet att allt är bra.

När är du beräknad i september?
  • Plutten90
    Kvinna1989 skrev 2021-05-13 09:44:30 följande:

Ja så mysigt:)

Jag är beräknad 15 september. Längtar så mycket, känns som en evighet till september men om man tänker i månader så låter de lite. De är mitt första .

När är du beräknad? :)

Jo de känns som en evighet kvar. Väntar nr 4a

Är beräknad den 5 september
  • Plutten90
    Kvinna1989 skrev 2021-06-05 22:28:55 följande:

Hejsan! Väntar också en liten tjej, mitt första barn. Samma här, så aktiv . Eftersom allt är så nytt för mig googlade jag till å med "kan bebisen i magen vara för aktiv" och frågade på mvc till å med, men de är bara ett tecken på att bebisen mår bra tydligen, kände mig lite dum med en sån fråga men man lär sig :D

Hur mår du/ni andra just nu? Har ni haft mycket eller lite symtom?

En aktiv pojke här.

Hade länge illamående i början av graviditeten och väldigt trött.

Mår bättre nu utan illamående, dock drabbats av foglossning, vilken gör att man ja har väldigt ont vissa dagar när jag går och är fortfarande lite trött.
  • Plutten90
    Kvinna1989 skrev 2021-06-26 12:40:54 följande:

Hur mår ni? Vilken vecka är ni i? :)

Allt bra här. Är i vecka 30 (29+4) själv?
  • Plutten90
    Kvinna1989 skrev 2021-06-26 15:13:28 följande:

Härligt att höra. :) Hur har sommaren gått hittils? Har du haft varmt där du bor?

Jag är i vecka 29 (28+3). Jorå, de är bra . Värmen gör så jag får sammandragningar, men dom har inte vart "farliga" hittils iaf :) sen svettas jag super mycket, speciellt på nätterna. Men annars går de bra :)

Här har de också varit varm. Haft endel sammandragningar också samt svårt att sova när de varit varmt.
  • Plutten90
    Kvinna1989 skrev 2021-06-26 17:28:57 följande:

Visst äre jobbigt, men försöker tänka hela tiden att de kunde vart mycket värre, har ju annars haft en lätt graviditet :) (men som sagt , kanske blir jobbigare i slutet)

Jobbigt när de är så varmt som 30 grader.

Skönt att du haft en lätt graviditet. Själv har man haft en lite jobbig med foglossning, men den har blivit bättre nu sen ja börja simma????

Man får hoppas att den fortsätter vara lugnt med foglossningen sista tiden som är kvar
  • Plutten90

Hej

Jag mår helt okej.

Jag är i vecka 37 (36+5)

De börjar bli lite tungt och man blir lätt trött i fötterna????

Men nu är de inte långt kvar.

• Plutten90
    Kvinna1989 skrev 2021-08-14 10:10:26 följande:

Har du haft några sammandragningar/värkar?

De är inte långt kvar dock :)

Ja haft sammandragningar ett bra tag och på senaste veckorna mycket tryck neråt med tanke på att han lagt sig till rätta nu, men inte helt fixerad än.

Räknar med att de inte är så långt kvar, mina andra barn har kommit i vecka 38 och 39

Haft sammandragningar ett tag nu. Och mycket tryck neråt med tanke på att han lagt sig till rätta, men inte helt fixerad än.

Men räknar med att de inte är så långt kvar nu då mina andra barn kommit i vecka 38 och 39
  • Plutten90
    Kvinna1989 skrev 2021-08-14 10:28:35 följande:

Jag får sammandragningar bara jag står upp "för länge" eller går i stor mataffär, magen blir helt hård. Har haft så ett tag, barnmorskan kände de igår men dessa har inte påverkat någonting där nere, vilket dom vill kontrollera regelbundet.

Längtar så mycket till förlossning nu faktiskt.

Hur började dina andra förlossningar?

De har börjat med värkar, vattnet har gått när vi kommit in till sjukhuset.
  • Plutten90

Här är en till med en sladdis mina 3 äldre barn är 11,9 och 7, så denna lilla grabb blir en liten sladdis.

Ska bli skönt sen när man får tillbaka kroppen och slipper halsbrännan, motionen, andningen och att man slipper gå upp och kissa stup i kvarten ????

• Plutten90
    Nube skrev 2021-08-15 21:18:21 följande:

Haha jag ser också fram emot att inte behöva gå på toa hela tiden. Så jobbigt! :p

De är så jobbigt speciellt på natten när man måste springa på toa hela tiden.

Är supermysigt att va gravid med så tråkigt att behöva gå på toa hela tiden???? men som tur är så är det ju inte långt kvar nu. Har beräknad bf den 5/9
  • Plutten90
    SkumGrönBanan skrev 2021-08-16 13:45:38 följande:

Ja de tycker att det ska bli mysigt och framför allt den yngste. Den äldste har så fullt upp med sitt liv så han glömmer nog bort vad som är på gång till och från :D

Som ni alla skriver så längtar jag också efter att slippa alla toabesök! Oftast kommer det ju bara två droppar med även om det känns som om man är på väg att kissa på sig...

Och Plutten90, skönt att se en til som skaffar Sladdis. Vad säger dina äldre barn om det?

De är jätte glada och längtar massor tills lillebror kommer, de vill helst att han ska komma direkt ????????

Hur reagerade dina äldre barn?
  • Plutten90
    Plutten90 skrev 2021-08-16 14:58:33 följande:

De är jätte glada och längtar massor tills lillebror kommer, de vill helst att han ska komma direkt ????????

Hur reagerade dina äldre barn?

Fattar inte varför de hela tiden blir frågetecken när jag gör en skrattande gubbe
  • Plutten90
    Sockerikaffet skrev 2021-08-27 03:52:40 följande:

Nu börjar det bli spännande! Vattnet gick för några timmar sen så nu ligger jag med en handduk mellan benen och försöker sova lite. Bf är 11/9 så det är två veckor tidigt, men inom normaltiden. Inga värkar än, men jag ska in på en bedömning under dagen imorgon.

Lycka till
  • Plutten90
    Sockerikaffet skrev 2021-08-29 19:14:31 följande:

Hurra! Ungen är ute nu!

Allt gick bra och vi är så glada. Lite tidigt, men så skönt att slippa gå över tiden.

Vattnet gick på natten. Jag kände hur det bubblade till där nere och det blev väldigt blött. Sen fortsatte det att droppa/rinna när jag stod upp eller rörde mig. Förlossningen gick också bra och barnet är underbart.

Lycka till och framgång till alla som ska få barn nu i september, det är nära nu :)

Här gick vattnet I fredagskväll, och på natten till lördag föddes min lilla. Här gick allt också bra och bebise är helt underbar.

Lycka till alla ni andra som väntar september barn.
Svar på tråden BF September 2021