BF September 2021
Väntar nr 4 och har bf 5/9
Väntar nr 4 och har bf 5/9
Full rulle med med sparkar/rörelser här på den lilla prinsen i magen????
Väntar en pojke????
Visst är de mysigt :D jag har en väldigt aktiv liten tjej i magen, känns skönt att veta att allt är bra! Kul att sambon även kan se vissa sparkat genom magen, trodde de kom senare men man kunde börja se dom ca 1 vecka sedan.
Ja så mysigt:)
Jag är beräknad 15 september. Längtar så mycket, känns som en evighet till september men om man tänker i månader så låter de lite. De är mitt första .
När är du beräknad? :)
Hejsan! Väntar också en liten tjej, mitt första barn. Samma här, så aktiv . Eftersom allt är så nytt för mig googlade jag till å med "kan bebisen i magen vara för aktiv" och frågade på mvc till å med, men de är bara ett tecken på att bebisen mår bra tydligen, kände mig lite dum med en sån fråga men man lär sig :D
Hur mår du/ni andra just nu? Har ni haft mycket eller lite symtom?
Hur mår ni? Vilken vecka är ni i? :)
Härligt att höra. :) Hur har sommaren gått hittils? Har du haft varmt där du bor?
Jag är i vecka 29 (28+3). Jorå, de är bra . Värmen gör så jag får sammandragningar, men dom har inte vart "farliga" hittils iaf :) sen svettas jag super mycket, speciellt på nätterna. Men annars går de bra :)
Visst äre jobbigt, men försöker tänka hela tiden att de kunde vart mycket värre, har ju annars haft en lätt graviditet :) (men som sagt , kanske blir jobbigare i slutet)
Hej
Jag mår helt okej.
Jag är i vecka 37 (36+5)
De börjar bli lite tungt och man blir lätt trött i fötterna????
Men nu är de inte långt kvar.
Har du haft några sammandragningar/värkar?
De är inte långt kvar dock :)
Jag får sammandragningar bara jag står upp "för länge" eller går i stor mataffär, magen blir helt hård. Har haft så ett tag, barnmorskan kände de igår men dessa har inte påverkat någonting där nere, vilket dom vill kontrollera regelbundet.
Längtar så mycket till förlossning nu faktiskt.
Hur började dina andra förlossningar?
Här är en till med en sladdis mina 3 äldre barn är 11,9 och 7, så denna lilla grabb blir en liten sladdis.
Ska bli skönt sen när man får tillbaka kroppen och slipper halsbrännan, motionen, andningen och att man slipper gå upp och kissa stup i kvarten ????
Haha jag ser också fram emot att inte behöva gå på toa hela tiden. Så jobbigt! :p
Ja de tycker att det ska bli mysigt och framför allt den yngste. Den äldste har så fullt upp med sitt liv så han glömmer nog bort vad som är på gång till och från :D
Som ni alla skriver så längtar jag också efter att slippa alla toabesök! Oftast kommer det ju bara två droppar med även om det känns som om man är på väg att kissa på sig...
Och Plutten90, skönt att se en til som skaffar Sladdis. Vad säger dina äldre barn om det?
De är jätte glada och längtar massor tills lillebror kommer, de vill helst att han ska komma direkt ????????
Hur reagerade dina äldre barn?
Nu börjar det bli spännande! Vattnet gick för några timmar sen så nu ligger jag med en handduk mellan benen och försöker sova lite. Bf är 11/9 så det är två veckor tidigt, men inom normaltiden. Inga värkar än, men jag ska in på en bedömning under dagen imorgon.
Hurra! Ungen är ute nu!
Allt gick bra och vi är så glada. Lite tidigt, men så skönt att slippa gå över tiden.
Vattnet gick på natten. Jag kände hur det bubblade till där nere och det blev väldigt blött. Sen fortsatte det att droppa/rinna när jag stod upp eller rörde mig. Förlossningen gick också bra och barnet är underbart.
Lycka till och framgång till alla som ska få barn nu i september, det är nära nu :)