Inlägg från: SkumGrönBanan |Visa alla inlägg
  • SkumGrönBanan

BF September 2021

Nube skrev 2021-08-13 18:46:41 följande:

Hej! Här är en med bf i september. Har dock inte hunnit/orkat skriva mycket här då jag väntar mitt tredje och har fullt upp hemma :D är dock inne här ibland och läser men som du säger, inte mycket aktivitet här..

Jag mår helt ok men har ont i ryggen och det börjar bli tungt. Har börjat fundera över förlossningen som närmar sig snart.. jag kommer troligen gå över tiden som jag gjorde med mina första två. Hur mår du?

Hej hej!

Jag är i samma sits som dig. Har två barn sen tidigare och med dem gick jag över lite drygt en vecka så utgår egentligen att det blir så denna gång med.

Jag har BF sista september men från början sa man 1 oktober så jag har mest varit aktiv i oktobergruppen, som sagt utgår ju dessutom från att gå över minst en vecka och då blir det i oktober.

Är dock i vecka 34 men kroppen signalerar att det är på gång. Mycket sammandragningar och ett väldigt tryck neråt MEN det betyder ju inte att det är på gång nu så jag får vackert bita ihop sju veckor till minst. Snark!
  • SkumGrönBanan
    Nube skrev 2021-08-14 21:18:13 följande:

Hej! Kul med en till som väntar sitt tredje! Hur gamla är dina andra barn? Hur går tankarna inför liver som tre barns mamma? Mina två är 3 och 1.5 så vi får alla tre ganska tätt vilket är både kul och jobbigt :D

Okej så du har också gått över tiden.. min kropp signalerar också att nåt är på gång och bebisen är redan redo och fixerad men min barnmorska sa att jag inte ska ha några förväntningar om att bebisen ska komma tidigare än planerat.. så det är bara att vänta! Jag har dock bf den 10 september så det börjar närma sig vilket är ganska skönt. Längtar efter att må lite bättre och orka mer även om jag är medveten om att detta blir min sista graviditet så ska också försöka njuta av den här sista tiden med sparkarna i magen :)

Där skiljer vi oss åt. Jag har två äldre grabbar på 7 och 9 så det här blir en liten sladdis och en liten flicka denna gång som det verkar. Återstår att se om vi minns hur det var att ha små barn :)

Tack för påminnelsen om att ändå försöka njuta, det här blir sista graviditeten för mig med och just nu är fokuset på allt jobbigt, inte minst eftersom jag tycker att det skiljer från tidigare två graviditeter... längtar också efter att 'få tillbaka' min kropp igen och förhoppningsvis bli kvitt åderbråck, halsbränna, ömma fogar, andningen mm mm.

Åh 10 september är ju snart, härligt. Då gör ju en ev för tidig förlossning inte något men det finns väl en poäng med att inte hoppas för mycket på det. Ser det som en stor risk att bli besviken. Har man gått över tiden med två är väl ändå sannolikheten störst att det blir så även med nummer tre.
  • SkumGrönBanan
    Nube skrev 2021-08-15 21:22:21 följande:

Vad kul med en liten flicka då :) För er blir det att börja om igen med en bebis och vi har inte ens lämnat småbarnsåren. Hur som helst, hoppas att allt går bra och att vi får friska bebisar. Ser dina pojkar fram emot att ha en liten syster?

Ja de tycker att det ska bli mysigt och framför allt den yngste. Den äldste har så fullt upp med sitt liv så han glömmer nog bort vad som är på gång till och från :D

Som ni alla skriver så längtar jag också efter att slippa alla toabesök! Oftast kommer det ju bara två droppar med även om det känns som om man är på väg att kissa på sig...

Och Plutten90, skönt att se en til som skaffar Sladdis. Vad säger dina äldre barn om det?
  • SkumGrönBanan
    Plutten90 skrev 2021-08-16 14:59:25 följande:

Fattar inte varför de hela tiden blir frågetecken när jag gör en skrattande gubbe

Så blir det jämt.

Just det där med den långa väntan hade mina också svårt att förstå och på nåt sätt blev det hela så avlägset när vi först berättade. Just nu längtar den yngste mer än den äldste men den äldste har fullt upp med allt i sitt liv just nu men han kommer nog vända när hon väl är ute ????
    Plutten90 skrev 2021-08-16 14:58:33 följande:

De är jätte glada och längtar massor tills lillebror kommer, de vill helst att han ska komma direkt ????????

Hur reagerade dina äldre barn?

Känner igen den otåliga väntan. Från början när man berättade blev det ju så avlägset och därför så svårt att förstå för dem. Nu är den minste mest otålig medan den äldste har fullt upp med sig själv (mittbenor som ska ligga perfekt mm). Vi köpte dock katt förra året och det var kul att se hur båda växte av att ta hand om den, så gissar att vi kommer se samma när lillasyster nu kommer...
  • SkumGrönBanan
    Sockerikaffet skrev 2021-08-17 22:53:52 följande:

Vad spännande det är att läsa om era graviditeter och även tidigare erfarenheter.

Jag har bf 11/9 och har precis slutat jobba för att hinna vila ordentligt. Men en sak som stressar mig lite är att mannen fortfarande jobbar och kommer jobba fram till förlossningen. Han jobbar ca en timme bort och vi har också ca en timme att köra till förlossningen. Ni som har barn sen tidigare, hur lång tid innan kände ni att förlossningen var på gång att starta? Jag börjar bli nervös över att ev behöva ta taxi till sjukhuset för att mannen inte hinner hem från jobbet, även fast jag vet att det inte är troligt att det ska gå så fort att han inte hinner hem.

Det verkar ju vara väldigt olika för olika personer men för mig var det såhär:

Första: vaknade av en sjuk värk i ryggen på morgonen vid 8 men det dröjde fram till eftermiddagen runt fem-sex innan de var mer regelbundna och oftare, så då åkte vi in. Strax innan tio var han ute.

Andra: vaknade vid halv sex av värkar som inte tog slut så åkte in vid sex och tio i sju var grabb två ute.

Jag är på helspänn över den nu kommande förlossningen och nästan lite rädd att även denna ska gå snabbt, även om vi har rätt nära till sjukhuset.
  • SkumGrönBanan

10 dagar till BF. Sammandragningarna har ändrat karaktär, nu kommer de med som mensvärk i ländryggen... frågan är om det bara är förvärkar eller om det är latensfasen som smyger sig på... Hur vet man?

Borde väl bara vara det förstnämnda för jag räknar med att gå över tiden den här gången med...

• SkumGrönBanan
    Nube skrev 2021-09-20 10:49:11 följande:

Är det riktiga värkar blir dom ju starkare med tiden, det märker man :D Hur känns det nu? Vore det skönt om det kommer igång innan bf?

Tsck! Nej de har inte blivit värre så det var helt klart bara sammandragningar. För alla krämpor jag lider av får det gärna dra igång så snart som möjligt men jag har saker kvar på jobbet till bf så av den anledningen kan det vänta.

Hur går det för dig Nube?

Grattis till dig Kvinna 1989, skönt att du får känna glädje och inte så mycket baby blues-tårar <3
  • SkumGrönBanan

Grattis och bra kämpat Nube!

Idag har jag precis en vecka kvar till BF, inga värkar men rejält med sammandragningar och som mensvärk i ryggen, så TENSen går varm här. Önskar så att det snart är dags men tror egentligen att det är ca 2 veckor kvar och att det då blir en oktobertjej <3

• SkumGrönBanan

Min lilla tjej är ute. I natt vid 1 gick vattnet och några timmar senare var hon ute. Härligt men otippat eftersom jag trodde att jag skulle gå över tiden och därför egentligen har en vecka kvar att jobba. Nu blir det till att pussla om lite. Men vad gör väl det - känner sån lycka över att det gick så bra!

• SkumGrönBanan
    levisen skrev 2021-09-24 20:25:18 följande:

Är de sant !! Jösses! GRATTIS ! Du hann med bedövning och sånt eller gick de väldans fort?

hade du några känningar igår kväll innan du gick och la dig? Satte värkarna igång direkt ?

Jag var öppen ca 5 cm när jag kom in fast jag inte hade känt av så starka värkar men de satte en spinal. Tror den drog ut förloppet något men eftersom förra förlossningen gick toksnabbt så gjorde det inte så mycket. 06.30 föddes hon.

Jag kände inga värkar igår men hade som mensvärk i ryggen. Hur går det för dig då?
Svar på tråden BF September 2021