BF September 2021
Mycket mindre än mina tidigare graviditeter och idag känns det i princip ingenting. Pyttelite molvärk kanske och så har jag sovit rätt dåligt. Du då?
Mycket mindre än mina tidigare graviditeter och idag känns det i princip ingenting. Pyttelite molvärk kanske och så har jag sovit rätt dåligt. Du då?
Nä precis, det kan man ju leva med :) har du barn sen tidigare?
Idag när jag gick på jobbet så bara högg det till i min högra skinka, det gjorde jätteont och det bara vek sig , jag fick lov att halta efteråt. Sedan dess gör det ont i mina höfter men framförallt höger sida. Det måste väl vara för tidigt med foglossning? :o
Gravid för första gången i vecka 6. Jag är så orolig för Mf.. känner inte jättemycket symtom mer än kissar mer än vanligt, trötthet och stickningar i magen (barnmorska sa det var för livmodern växer).. någon mer än jag som är i V.6 och har liknade känsla och dom tankar om att det ska bli mf?
Hur mår ni?
Jag tycker fortfarande det är så konstigt, har testat igen och typ konstaterat att ja du är fortfarande gravid, gått in i v 6 nu. Har inte tid för inskrivniningssamtal förrän första veckan i februari. Vad jag har förstått så får man inte ultraljud förrän v 18 cirka? Hur gör man för att göra ett tidigt ultraljud, eller kolla på annars sätt? Känner att det ju vore skönt att konstarter att allt är so fet ska innan dess. Helt ny på detta och försökte googla men det är ju så olika i olika regioner också, jag tillhör uppsala. Har även trombocytopeni så är orolig Hur det kan påverka graviditeten, tagit kontakt med läkare och får förhoppningsvis svar snart. Känner mig så nybörjare på detta... vill inte berätta för någon annan än sambon än heller så har ingen att fråga.
Jag mår bra nu sen jag fick legrigan comp utskrivet. Jag har känt starka symptom sen jag närmade mig v7. Illamående, ljuskänslighet, ömma bröst och bröstvårtor, förstärkt luktsinne, saker luktar och smakar annorlunda, mat som jag gillat innan smakar inte gott nu och tvärtom, väldigt trött och drömmer galna färgstarka drömmar. Hade mkt växtvärk i livmodern v6, men inte kunnat känna av det så mkt på senaste då illamåendet varit i fokus.
Jag har inskrivningssamtal nästa vecka, men bara digitalt. Ska be om VUL då jag har haft missfall tidigare och då jag har en liten svag misstanke om tvillingar eftersom jag har så starka symptom och jag har tvillingar i släkten (???). Vi vill även göra NIPT istället för KUB och då blir det inget UL förrän rutinultraljudet.
Har läst att man inte kan veta förrän man gör ett ultraljud om det är tvillingar och jag känner mig tokig som ens tänker tanken??
Grattis till alla plus!! <3
En fråga till er som väntar ett andra barn (eller mer!) hur mår ni hittills?
Själv känner jag att graviditeten hittills inte varit så lik min första. Eller jag har samma "gravidkänsla" som är svårt att sätta ord på hur det känns. Men om man ska prata symptom så mår jag otroligt mycket bättre. Inte kräks en endaste gång, inte varit så nära heller. Känner sug efter saker men jag kan äta allt i stort sätt, bara kaffe jag har slutat med sen en vecka tillbaka. Passar på nu eftersom jag är så kaffeberoende annars, så såg min chans nu. Haha.
Extremt trött är jag dock som förra gången, men jag började ta järntabletter för en vecka sen och sen dess mår jag såå mycket bättre! Vecka 9 nu kan tilläggas. Så vill våga hoppas att det "värsta" kanske lägger sig efter första trimestern ;)
Vad lustigt att du hade samma förra! Har också en son och jag var också extremt känslig för lukter och klarade inte av matos. Tog lergigan comp hela graviditeten och kräktes in i det sista. Går i samma tankar som dig men man vet ju inte, det kanske är helt olika bara.
Är lika med att äta mycket oftare nu och även lite mer sugen på fika och choklad. Det var jag inte sist. :POckså varit nojig för MF då jag fick ett i v 9 innan sonen precis. Eftersom man inte känt samma och lika mycket. Men jag försöker inte tänka så och bara vara här och nu..
Har samma symtom som dig och är i vecka 6 nu. Känns lite skumt att ha så ont, men! Vi har bokat in ett ul i vecka 8 för att känna lugnet
Har samma symtom som dig och är i vecka 6 nu. Känns lite skumt att ha så ont, men! Vi har bokat in ett ul i vecka 8 för att känna lugnet