Inlägg från: Juney |Visa alla inlägg
  • Juney

BF September 2021

lairam skrev 2021-01-08 09:36:41 följande:

Ja usch, det är inte roligt! Har varit tvungen att berätta om mina graviditeter tidigt på jobbet för det har inte gått att dölja.

Var också väldigt rädd för att kräkas innan, men man blir lite härdad efter ett tag!

Kanske blir nu jag kommer över min fobi då xD Jag har redan planerat att berätta för dom på min praktik iaf, känns inte som jag har så mycket val.. Bättre att dom vet varför jag mår skit, speciellt nu i covid-tider när alla är lite på sin vakt redan.

Än så länge blir det bättre när jag äter, men det tar mig typ två timmar att få ner en skål fil.. o.O
  • Juney
    lairam skrev 2021-01-08 11:38:26 följande:

Haha! Känner igen det. Snacksade mig igenom min graviditet. Hade tusen olika kex, nötter, russin, fruktklämmisar och annat med mig i olika burkar i väskan hela tiden!

Det var bra tips! Just nu lever jag på Festis, röda äpplen och Pan pizza xD Tanken på lagad mat gör mig illamående typ :-I
  • Juney
    Sockerikaffet skrev 2021-01-08 23:49:32 följande:

Jag plussade på nyårsafton och får bf 11 september. Det är vårt första barn och det känns så himla spännande och som att vi har en fantastisk hemlighet för resten av världen. Jag känner inte så mycket än förutom förstoppning och mycket rapar. Igår var jag hos barnmorskan på det första hälsosamtalet och det gjorde att det känns lite mer verkligt. Nu hoppas jag att allt går som det ska!

Grattis! :D Första här med :D

Hade tänkt hålla på hemligheten till v.12, men mår så illa så idag har jag varit tvungen att berätta för några :P men kändes samtidigt skönt :) Ska på mitt första möte hos BM på onsdag.
  • Juney
    123so skrev 2021-01-09 18:15:44 följande:

Jag mår också hemskt illa.. Hade extrem hyperemisis med min första och verkar som att det kan vara på g denna gång med.. Har redan fått mediciner utskrivna och ska träffa BM på måndag. 

Stackare!! Mitt är inte så illa, även om det håller mig i soffan med en hink 95% av min vakna tid :I har börjat ta postafen som otroligt nog hjälper! Jag mår fortfarande väldigt illa, men jag kräks inte när jag tar dom iaf.. än så länge.. Lever på bravo smoothie just nu, fast föda är typ uteslutet.
  • Juney
    Breakaleg2021 skrev 2021-01-15 22:55:19 följande:

Grattis!!! Så vi alla tre är 27 och väntar första? :O

Jag är också 27 och väntar första :)
  • Juney

Nu har jag varit frånvarande ett tag.. Har haft fullt upp med att orka med livet xD är nu i v

.10 och illamåendet är värre än innan, men nu främst på em/kväll. Somnar runt 19 på kvällen och är dötrött efter 15 på dagarna.. trodde liksom illamåendet skulle vända åt det bättre snart :'( aldrig sugen på något och det enda jag ätit på flera veckor som faktiskt smakat gott var en kiwi xD Hoppas på att man får må lite bättre snart :P Och börja orka med vardagen igen :P Har inbokat UL sista veckan i februari, både längtar och fasar för det xD

• Juney
    mittuppeilivet skrev 2021-02-01 21:24:17 följande:

Åh hoppas det släpper snart. Jag är också i v9-10 och känner att mitt illamående peakar. Jag har läst nånstans att hormonnivåerna peakar runt v9-10. Och förhoppningsvis går det över när moderkakan tar över. Jag längtar så tills man känner sig levande igen och mat slutar smaka så konstigt :/

Hoppas det stämmer :P Håller helt med dig, längtar verkligen efter lite normal tillvaro och att faktiskt få chansen att njuta av sin graviditet :P
  • Juney
    Tokan123 skrev 2021-02-03 21:08:50 följande:

Jag var på ett första samtal hos bm idag. Ska prova postafen innan de skriver ut legrigan. De tyckte också jag ska fortsätta va sjukskriven så länge jag mår såhär dåligt och inte kan äta .

Postafen funkade för mig, mådde fortfarande illa men kräktes i stort sett aldrig när jag tagit dem! Håller tummarna att de iaf hjälper dig något!
  • Juney

Någon mer än jag som blir sjuuukt illamående efter man ätit? Några tips mot det? Mitt illamående kommer och går (värre sedan v. 10-11) men kan i regel äta utan problem. Men efter mår jag jätteilla, spänner i magen och pulsar som om hjärtat glidit ner i magen xP

Är det normalt? XD

• Juney
    ChrisSarla skrev 2021-02-06 19:48:42 följande:

Jaaaaaag! Exakt så! Men du ska försöka äta mycket mer kall mat än varm, små portioner ofta och frukt. Det hjälper mig men jag mår illa efter jag ätit varje gång. Undviker fet eller sur mat för då kommer det lika snabbt upp i halsen och halsbrännan spökar. Undviker fet mat mot kvällen. Sen promenerar jag mellan 30min-1h varje dag för illamåendet, hjälper sååå mycket med luft och komma ut, både för illamåendet o tröttheten egentligen.

Äter i princip ingen varm mat :P lever på frukt, yoghurt och rostbröd.. Potatismos och pasta funkar också. Jag har hästar så är ute och rör mig ett par timmar per dag :P O ja det hjälper tills det slår tvärstopp och jag blir sååå trött xD Märker också att jag blir mer illamående på EM/kväll när jag börjar bli trött.
  • Juney
    mittuppeilivet skrev 2021-02-06 18:36:43 följande:

Du kanske äter för mkt på en gång? Igår mådde jag jättejätteilla efter middagen då jag smällde i mig en hamburgare och pommes. Fet mat är inte heller så bra mot illamående tydligen.

Kanske.. :I Tycker dock inte jag äter ens hälften av de portioner jag normalt äter så känns inte mycket, men är möjligt att det är så! Fet mat brukar faktiskt funka ganska ok för mig, men jag äter det väääldigt sällan då inget sådant lockar atm.. Jag lever typ på frukt, yoghurt, rostbröd, pasta och potatismos xD Försöker pilla i mig lite protein däremellan..
  • Juney
    ChrisSarla skrev 2021-02-06 20:13:13 följande:

Jag är alltså inte ensam med rostbröd, Ayran/yogi och frukt. Känns så skönt för jag älskar det nämnda men inte i dessa mängder jag förbrukar just nu. Jösses vad frukt det går här hemma! O rostbröd, haha.

Men då är det säkert så, dessa veckor tyvärr. Jag har Lergigan när det blir för jobbigt så då tar jag en tablett, dock mer mot kvällen för jag sover otroligt dåligt sen några veckor tillbaka. Vaknar mitt i natten o kan inte somna om på 2-3h, fruktansvärt påfrestande!

Du är inte ensam! xD Frukt är det enda som jag tycker smakar gott nu för tiden.. Helst ska det vara "fin-frukt" också xD Äter stora mängder kiwi.. och melon i alla former, ingrid-marie äpplen, physalis, och typ alla sorters bär. Mycket banan förut, men då jag kräkts väldigt av det de senaste så får det ligga lite på "hold" :P

Skönt att ändå ha tabletter att ta till vid behov! Jag sover dock som en död xD minst 10h per natt, gärna 12.. Men måste upp på natten (alltid 01.20) o kissa, ibland för o kräkas.. Men kan somna om lätt efter det.
  • Juney
    Jolisia skrev 2021-02-10 16:00:34 följande:

Hej allihopa! Är det någon mer än jag som har upplevt att ni har väldigt ont i magen till och från, som mensvärk? Är i vecka 8 och är såklart orolig att allt inte är som det ska.

Jag har likt mensvärk, spänner och känns "obehagligt" men ingen direkt smärta så. Dock väldigt oskönt att ha byxer som sitter åt.. :P Men jag är i v. 11
  • Juney

Alltså måste få skriva av mig lite till er som förstår.

V. 12 nu och illamåendet är 10ggr värre än innan.

Spyr mer nu än jag gjort under någon av de tidigare veckorna.. Svårt o få i mig mat.. Vitamintabletterna o mina tillskott kommer bara upp igen. Återigen dödligt trött! Känns som jag börjat om med v.6 igen!! XD växtvärk i magen och återkommande huvudvärk o.O Just nu är inte livet rockigt xP

Någon annan som känner sig sämre ju längre tiden går? /Största gnällspiken som nu är jäkligt less på o må dåligt...

• Juney
    Anonym3323 skrev 2021-02-15 17:12:01 följande:

Åh!Åh samma här! Kände inget i början och nu, vecka 11 börjar illamåendet smyga sig på allt mer? Jag dock inte spytt än denna gång! Förra graviditeten med sonen spydde jag varenda dag och att få i sig vitaminer och järntabletter var typ omöjligt då jag spydde ännu mer av dom..

Växtvärk har jag börjat få och halsbränna.. samt är väldigt gasig i magen.. riktigt jobbigt! Känner mig också som en gnällspik här hemma, hehe.

Hemskt o säga, men vad skönt att det finns någon som känner som jag!!

Har också gaser o börjat på halsbränna och sura uppstötningar.. kräks inte varje dag.. än..

Är också världens gnällspik, vilket verkligen inte är likt mig annars. Tycker.synd om min sambo xD haha
  • Juney
    skaviblifyra skrev 2021-02-23 10:31:33 följande:

Fick reda på att det var missed abortion igår så jag lämnar tråden. Lycka till framöver

Diosali skrev 2021-02-23 12:39:03 följande:

Jag beklagar! Fick veta precis samma igår så jag lämnar också! Vi kanske möts i en tråd framöver!

Beklagar verkligen!! <3 Så fruktansvärt tråkigt.. :'(

Det är min största rädsla nu inför mitt UL på fredag, har lite dålig magkänsla :-I
  • Juney
    socute skrev 2021-02-24 22:35:40 följande:

Vi får hålla tummarna ! Jag har också UL på fredag.

Håller tummarna för oss! <3
  • Juney
    socute skrev 2021-02-24 22:35:40 följande:

Vi får hålla tummarna ! Jag har också UL på fredag.

Hur har det gått för dig? :)

På väg hem från mitt UL, superpigg bebis som visat alla sina sidor och sina fingrar o tår <3 nu känns allt mer "verkligt" på något sätt! Och fick konkret se och uppleva att dom plötsliga "hugg" av illamående jag haft sista veckan kommer när bebis skjuter ifrån med fötterna i livmoderväggen xD så häftigt att se!

Fick samma BF som innan 1/9 :)

Några andra som gjort UL nyligen?
  • Juney
    socute skrev 2021-02-26 13:18:04 följande:

Grattis vad härligt att höra! Jag också hem nyligen med positiva besked :D

Allt såg superfint ut och jag behåller också mitt troliga datum fram till RUL.

Grattis till dig med! :D :D
  • Juney
    socute skrev 2021-02-26 13:18:04 följande:

Grattis vad härligt att höra! Jag också hem nyligen med positiva besked :D

Allt såg superfint ut och jag behåller också mitt troliga datum fram till RUL.

Grattis till dig med! :D :D
Svar på tråden BF September 2021