Inlägg från: Tokan123 |Visa alla inlägg
  • Tokan123

BF September 2021

Sockerikaffet skrev 2021-01-25 01:25:31 följande:

Idag i vecka 7+1 kräktes jag för första gången. Blä, jag hade gärna sluppit. Hur mår ni andra?

Hade en jag kommer få menskänsla under gårdagen, testade ett jättepositivt test, nu på morgonen så kom det ljusrosa blod på pappret. Så orolig och mår dåligt just nu.. mår illa men vet inte om det är för att det är morgon och har startat eller för att det blev typ ångestjobbigt.
  • Tokan123
    mittuppeilivet skrev 2021-01-25 09:45:32 följande:

Skickar många styrkekramar! Förstår det är jätteoroligt, men måste inte betyda nåt!

Tack! Har inte kommit något mer... men fortfarande orolig! Blev att må så dåligt att jag stannade hemma från jobbet idag, det plus att jag inte sovit en blund inatt blev för mycket...
  • Tokan123

Har ni vart på inskrivningssamtal än? Hur tänker ni kring tidiga ul? Kommer ni göra kub/nipt?

• Tokan123
    Anonym3323 skrev 2021-01-26 19:53:30 följande:

Förstår precis hur du känner! Det behöver absolut inte vara något som sagt, men jag förstår verkligen känslan. Man blir orolig. <3

Jag ska på inskrivning nästa vecka :) nu får ju inte sambon följa med, men det blir bra ändå. Jag har bett min BM om tidigt ultraljud för att i början kände jag ju inget, men ni känns det mer. Mitt på dagarna dalar illamåendet, men har inte kräks än så det känns bra. Det har börjat spänna i magen mer nu på ett sätt att man fattar att det händer något där inne, så det känns bra. Jag vill gärna ändå göra ett VUL så man får kolla att det är okej. :)

Jag ska också på inskrivning om en vecka, bad du om det när du ringde och bokade tid eller gör man?
  • Tokan123
    Breakaleg2021 skrev 2021-01-26 19:59:22 följande:

Inte varit på inskrivningssamtal än, men hälsosamtal hade jag idag. Inskrivning 24 februari. Kubsamtal den 4e. Vi kommer kanske att boka ett tidigt ultraljud, dels för att se och höra bebis, men också så att sambon får följa med. Kub ska vi boka in. Kanske nipt, beror lite på kub och hur orolig jag blir/är.

Okej vi tänker nog nipt för att det verkar säkrare än kub och då vill dom att man gör ett ul innan så då får man det gjort också tänker jag.
  • Tokan123
    Anonym3323 skrev 2021-01-26 21:28:40 följande:

Jag kontaktade min BM, hon vet sen mitt MF att jag är ganska orolig av mig. Så fick tidigt ul sist också, det var inga problem. Det räcker nog med att du förklarar din oro så borde de kunna boka in ett till dig. Vet dock inte om de är olika beroende på vart man bor, men det borde det inte vara!

Ska ju dit nästa vecka så tar upp det då, är bara i v 7 då. Och eftersom vi vill boka nipt kommer hon ju behöva boka ett tidigt ultraljud, för som jag förstått måste man ha gjort ett innan nipt.
  • Tokan123
    mittuppeilivet skrev 2021-01-27 11:00:11 följande:

Vi kollade också på nipt och då ingick det ultraljud!

Okej vad bra, jag tänker att hon får berätta och lösa det åt mig nästa vecka jag är där. Är ju nyinflyttad sen ett halvår oxh har ingen att fråga hur det går till här eller vart man kan göra det ena eller det andra.
  • Tokan123
    Hwden skrev 2021-01-28 12:08:47 följande:

Hej, fick 3:e VUL i måndags och vi såg inga hjärtslag längre. 3

Det är ett uteblivet missfall & jag har fått genomgå medicinsk abort hemma nu som vi hoppas gått bra.. :(

Efter 3:e missfallet i följd så får jag iallafall genomgå en utredning efter det här men nu ska vi bara ta oss igenom det här först.. Det blir för mig därför att lämna tråden här, men jag önskar er all lycka och allt gott nu.

Skickar styrkekramar!
  • Tokan123

Jag är så galet trött, bara jobbat en dag denna vecka och laddar för att orka imorgon. Mår så illa, kämpar med förstoppning, trött konstant, men svårt att sova nattetid. Jobbar som lärare och har helt enkelt inte orkat må så och va så trött på jobbet denna vecka. Samtidigt så känner jag mig kass som inte bara biter ihop...

• Tokan123

Här har vi 7 startat med illamåendet från hell, även förstoppningen har traopats upp ett snäpp och jag har inatt inte sovit en blund, kallsvettats och haft kramper högt upp i magen...inte kunna äta vanlig mat på ett dygn. är helt knäckt av det och dessutom kan jag sova nästan hela dygnet, hoppas detta ger sig snart jag klarar ju inte av att jobba...

Svar på tråden BF September 2021