• Hella11

    Covidsmitta i mat

    Jag funderar på att beställa hem en sk exotisk planka/bricka att äta med familjen till nyår!

    Dessa brickor görs ju på plats där man beställer dem, ex på den lokala matvarubutiken!

    Nu har jag blivit så nojig att jag fått för mig följande scenario..

    Tänk er att personen som gör iordning denna bricka står där och skär upp frukt, lägger upp kallskuret och fixar. Om den personen skulle vara covidsmittad, vad händer då om dennes covidbaciller hamnar på vår bricka och mat som vi sedan äter av?

    Så himla löjligt egentligen.. men rackarna vad nojig man blir av denna pandemi ????

  • Svar på tråden Covidsmitta i mat
  • Kjell2
    Hella11 skrev 2020-12-27 22:38:56 följande:

    Jag funderar på att beställa hem en sk exotisk planka/bricka att äta med familjen till nyår!

    Dessa brickor görs ju på plats där man beställer dem, ex på den lokala matvarubutiken!

    Nu har jag blivit så nojig att jag fått för mig följande scenario..

    Tänk er att personen som gör iordning denna bricka står där och skär upp frukt, lägger upp kallskuret och fixar. Om den personen skulle vara covidsmittad, vad händer då om dennes covidbaciller hamnar på vår bricka och mat som vi sedan äter av?

    Så himla löjligt egentligen.. men rackarna vad nojig man blir av denna pandemi ????


    Gör inte saker som ska var roligt om du blir nojig och inte kan uppskatta maten.
  • sextiotalist
    Hella11 skrev 2020-12-27 22:38:56 följande:

    Jag funderar på att beställa hem en sk exotisk planka/bricka att äta med familjen till nyår!

    Dessa brickor görs ju på plats där man beställer dem, ex på den lokala matvarubutiken!

    Nu har jag blivit så nojig att jag fått för mig följande scenario..

    Tänk er att personen som gör iordning denna bricka står där och skär upp frukt, lägger upp kallskuret och fixar. Om den personen skulle vara covidsmittad, vad händer då om dennes covidbaciller hamnar på vår bricka och mat som vi sedan äter av?

    Så himla löjligt egentligen.. men rackarna vad nojig man blir av denna pandemi ????


    Enligt den information som finns, så sprids inte viruset via mat (det är ett virus och inte en bakterie). Utöver detta så ska den personal som hantera mat alltid ha handskar och även skydd för håret.
Svar på tråden Covidsmitta i mat