Inlägg från: jossephin |Visa alla inlägg
  • jossephin

    Min kattunge haltar

    Har en 6-månaders kattunge som börjat halta idag. Kan se ett litet, litet sår på vänstra trampdyna, inte mitt på trampdynan utan lite ovanför, upp mot benet under pälsen. Jag antar att det är det som han har ont av. Kan ha blött lite då en ytterst liten millimeter av pälsen är ?kletig?, men det blöder ingenting nu.

    Vad bör jag tänka på? Att han ska vara inomhus tills det läkt och att jag ska ha koll på såret förstår jag. Men är det något annat? Försökte tvätta av tassen/trampdynan med ljummet vatten. Har ingenting hemma att lägga om, men då såret är så himla litet vet jag inte om det behövs ens?

    I övrigt verkar han må bra. Har inte hunnit märka av någon skillnad iaf, han ligger just nu och sover och verkar inte störas av det så länge han inte stödjer på benet.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Min kattunge haltar
  • jossephin

    Har ingen försäkring på honom, har ni något hum om vad det kan hamna på? Antar att olika veterinären tar olika priser, och har ingen aning om vad som är en ?normal? kostnad för något sånt här. Aldrig varit hos en veterinär med något djur tidigare.

  • jossephin

    Till er som undrar över försäkring, så har vi ingen pga att vi inte ser några problem med att lägga ut pengar om/när det skulle behövas. Oansvarigt eller inte, men så resonerar vi, och det betyder självklart inte att vi inte skulle ge våran katt den vård han kan komma att behöva.

    Tack för svaren och all hjälp!

  • jossephin

    För info så mår vår kisse precis som vanligt idag. Märks ingenting, han springer och leker precis som vanligt. Men jag håller koll och kommer kontakta veterinär om vi skulle se någon skillnad på såret. Tack för all hjälp.

Svar på tråden Min kattunge haltar