Anonym (man) skrev 2020-12-29 11:29:52 följande:
Jämförelsen haltar eftersom många tjejer på dejtingsidor (kanske hälften) inte är där för att träffa någon. Många lever i en relation redan och vill bara ha bekräftelse att de duger på den öppna marknaden. Lätta att känna igen genom att de sitter inloggade alltid och inte har någon presentation. En bild men inte ett ord som talar om vem de är. Varannan gång jag klickade på ett foto på HappyPancake fick jag fram en sån. Efter hundratals gånger blir det irriterande så jag bad sajtens ansvariga att plocka bort tomma presentationer ur "min" lista. Vad andra gör får de bestämma över men ville ha en funktion som gjorde att jag kunde filtrera. Det var de inte alls intresserade av. Uteställe kräver mer engagemang än att regga ett konto på en dejtingsajt. Man kan utgå från att alla som går dit söker någon form av social gemenskap. Det grundläggande problemet med dejtingsajter är att det är alldeles för lätt. Kräver ingenting av användaren, antingen det gäller att få bekräftelse för sin bild eller att spamma samma meddelande till hundratals personer. Du kan fejka och trixa hur mycket som helst. Enda de ansvariga bryr sig om är pengar. Jag tycker ärligt talat att de som driver dessa tjänster förtjänar att brinna i helvetet.
De sidor med chattoperatörer kan jag hålla med om kan brinna i helvetet. Där det kostar att skicka meddelanden och där det inte är kvinnor/män utan anställda som sitter och svarar på meddelanden. Har en naiv/godtrogen manlig kollega som är totalt grundlurad av detta...
Ska man vara med i dejtingsvängen på nätet måste man ha skinn på näsan och ta det som det kommer har jag lärt mig. Sorgligt, men sant.
Att sålla bort och avfärda stolpskotten/bedragarna tidigt.
Jag har varit på en del dejter och de flesta var faktiskt helt vanliga normala män som det var trevligt att träffa. Har fortfarande kontakt med några stycken då vi blev mer vänner än par på dejtandet.
Träffade nuvarande särbo via HappyP och det var inget sexsnack i chattandet innan vi dejtade och det dröjde tills han åkte hem ifrån mig andra dejten innan jag fick en puss.
Det är synd att tramset förstör för de som är seriösa.