• Anonym (Mia)
    Wed 30 Dec 2020 21:17
    1002 visningar
    18 svar
    18
    1002

    OMÖBLERING/DELA RUM

    hondendärtjejen skrev 2020-12-30 10:48:38 följande:

    Hoppas det går att lägga upp! Så här ser lägenheten ut.


    sovrum 1 till äldsta barnet, sovrum 2 till er samt gaming. Matrummet till femåringen. Sätt upp draperi eller vägg mot kök/vardagsrum. Matbordet får ni ha i vardagsrummet. Äldsta får förvisso gå igenom yngstas rum men det borde funka. På så sätt får alla ett eget rum. Att ha ett barn i vardagsrummet hade aldrig funkat för min familj. Vår femåring hade då alltid fått sova i vårt rum.
  • Anonym (Mia)
    Wed 30 Dec 2020 21:19
    #10

    Alternativt tar ni sovrum 1 och yngsta matrummet så behöver inget barn gå igen någon annans rum. Men i sovrum 1 får kanske inte datorn plats?

  • Anonym (Mia)
    Thu 31 Dec 2020 09:50
    #16
    hondendärtjejen skrev 2020-12-30 23:36:54 följande:

    Problemet med att ha ett sovrum i matvrå är ju att det kommer ju lukta matos och sådär hela tiden..


    jag tror inte att det borde vara ett problem. Ni får ha fläkten på när ni lagar mat. Vi har öppen planlösning med kök och vardagsrummet och aldrig att det luktar matos.
  • Anonym (Mia)
    Thu 31 Dec 2020 10:49
    #18

    Ja bygger man en vägg i vardagsrummet tycker jag också det funkar. Alla får eget rum även fast ett är utan fönster. Min syster hade så men löste det med ett fönster i väggen (väggen ut mot vardagsrummet.) Ett högt sittande så ingen ser in i rummet men rummet blir inte lika mörkt.

Svar på tråden OMÖBLERING/DELA RUM