Inlägg från: Hyllemor |Visa alla inlägg
  • Hyllemor

För stora överdragsbyxor

Klara W skrev 2020-12-30 23:36:36 följande:
    Kanske är för att det är sent men förstår inte riktigt hur du menar.
    Anonym (farmor) skrev 2020-12-30 10:53:00 följande:

Gummiband i midjan

Bra tips! Ska testa. Något speciellt gummiband?

Kryssat hängslen har jag också gjort. Man lägger alltså höger hängsla över vänster axel och vice versa. Om du har tur så räcker det att kryssa dem över ryggen, annars får barnet göra det även om magen.

Med nål och tråd kommer man långt i övrigt! Jag tråcklade upp täckbyxor vid benen (det tog en evighet!) genom att vika in dem men det var helt klart värt det, Då kunde han ha brallorna i två-tre år efter det (även om det blev bylsigt vid bensluten det första året.

Efter det fick jag det bästa tipset (vilket inte är aktuellt för dig i år, men kanske är det senare) att man kan köpa ett par termobyxor från Didriksson. Didrikssons vinterkläder för barn är alltid uppsydda invändigt! Man vänder vinterjackan/overallen/termobyxorna ut-och-in och kan sprätta upp den röda sömmen, så blir plötsligt kläderna 2-3 storlekar större (!) Didriksson må vara dyrt, men man kan dels köpa begagnat och även om man hittar på rea så kan ju barnet ha kläderna i minst två år (ofta fler än så beroende på ålder)

Svar på tråden För stora överdragsbyxor