• h019

Varför tar ni föräldrar med era småbarn på SPA?

Nu i jul fick jag i julklapp att spendera nyår på en härlig spaanläggning som ligger på ett hotell utanför Stockholm. Detta ser jag verkligen fram emot då både jag och min sambo är i behov av maximal avkoppling och lugn efter ett slitigt coronaår. Nu till min förskräckt när jag scrollade genom omdömen på tripadvisor läste jag att det tydligen är tillåtet med barn inne i spat och att det kan bli extremt stökigt. För det första tycker jag att det är sjukt att hotellet ens tillåter att ha barn på SPA men jag tycker det är minst lika sjukt att föräldrar väljer att ta med sina småbarn på SPA. Varför då?? Känner ni inte någonstans att ni kan välja att åka till ett vattenland i stället? Tänk att människor har betalat flera tusen för att få avkoppling och få lugn. Vart är respekten?

• Svar på tråden Varför tar ni föräldrar med era småbarn på SPA?
  • Anonym (Spa)

Tillåter företaget barn att delta i sin verksamhet är det inte respektlöst av föräldrar att ta med barnen. De betalar dessutom pengar för det precis som alla andra. Önskar man barnfritt får man som konsumet välja ett alternativ där barn ej tillåts. Man kan inte rasa över företagets val. De sätter sina regler inom lagen.

• Anonym (ppp)
    h019 skrev 2020-12-30 19:16:56 följande:

Nu i jul fick jag i julklapp att spendera nyår på en härlig spaanläggning som ligger på ett hotell utanför Stockholm. Detta ser jag verkligen fram emot då både jag och min sambo är i behov av maximal avkoppling och lugn efter ett slitigt coronaår. Nu till min förskräckt när jag scrollade genom omdömen på tripadvisor läste jag att det tydligen är tillåtet med barn inne i spat och att det kan bli extremt stökigt. För det första tycker jag att det är sjukt att hotellet ens tillåter att ha barn på SPA men jag tycker det är minst lika sjukt att föräldrar väljer att ta med sina småbarn på SPA. Varför då?? Känner ni inte någonstans att ni kan välja att åka till ett vattenland i stället? Tänk att människor har betalat flera tusen för att få avkoppling och få lugn. Vart är respekten?

Det finns massor med spaställen med åldersgränser så då får man välja ett av dem. 
  • Anonym (Varför inte?)

Vi åker gärna på spa med barnen. Till de anläggningar som tillåter det. Ibland åker vi bara vi två och då väljer vi gärna en barnfri anläggning. Allt har sin tid!

• Fjäril kär

Men välj inte ett familjehotell då?

Vill ni ha lugn och ro väljer ni givetvis ett spa med åldersgräns och är intimt och litet, inte det mest populära.

• h019
    Fjäril kär skrev 2020-12-30 19:55:25 följande:

Men välj inte ett familjehotell då?

Vill ni ha lugn och ro väljer ni givetvis ett spa med åldersgräns och är intimt och litet, inte det mest populära.

Jag vill bara veta hur man tänker när man tar med sina småbarn på SPA. Och inte väljer ett nöjesbad-land? Där de kan få sprattla och skrika hur mkt de vill utan att störa andra som betalar mycket pengar för avkoppling. Nu fick jag detta i julklapp så jag visste inte att det skulle vara barn. Trodde inte ens det var tillåtet som sagt.
  • Anonym (Bad)
    h019 skrev 2020-12-30 20:44:16 följande:

Jag vill bara veta hur man tänker när man tar med sina småbarn på SPA. Och inte väljer ett nöjesbad-land? Där de kan få sprattla och skrika hur mkt de vill utan att störa andra som betalar mycket pengar för avkoppling. Nu fick jag detta i julklapp så jag visste inte att det skulle vara barn. Trodde inte ens det var tillåtet som sagt.

För att man kanske inte vill åka till ett nöjesbad. Familjen får vara tillsammans. Ena föräldern badar, den andra får massage win-win.
  • Anonym (Mysan)

Jag ÄLSKAR att spendera tid själv tillsammans med maken på BARNFRIA spa - när det bara är han och jag.

När barnen är med så ÄLSKAR jag att spendera tid med hela familjen - på barnvänliga span.

Den som köpte detta till dig i julklapp har ju inte gjort sin läxa, helt klart. Dessutom har hen snålat, då barnvänliga hotell/spa oftast är betydligt billigare (därför väljer vi oftast sådana hotell och spa - trots att vi får betala för fler personer så blir totalkostnaden ändå billigare än lyxspa).

• LaFontaine
    h019 skrev 2020-12-30 20:44:16 följande:
    För att varken vi eller barn är intresserade av att sprattla och skrika. Vi vill ta det lugnt, få massage, äta gott och umgås. Be givaren göra sin läxa bättre nästa gång. 
  • Anonym (U)

Finns det inte ens barnfria tider?

Det finns på en del ställen där barn får vara med , men inte hela dagen.

• h019

[quote=80858703][quote-nick]Anonym (Mysan) skrev 2020-12-30 20:51:52 följande:[/quote-nick]Jag ÄLSKAR att spendera tid själv tillsammans med maken på BARNFRIA spa - när det bara är han och jag.

När barnen är med så ÄLSKAR jag att spendera tid med hela familjen - på barnvänliga span.

Den som köpte detta till dig i julklapp har ju inte gjort sin läxa, helt klart. Dessutom har hen snålat, då barnvänliga hotell/spa oftast är betydligt billigare (därför väljer vi oftast sådana hotell och spa - trots att vi får betala för fler personer så blir totalkostnaden ändå billigare än lyxspa).

Denna vistelse kostar 6500 då det är ett nyårspaket med 4 rätters. Skulle inte kalla det snålt. Förväntar mig lugn och ro för den summan...

Svar på tråden Varför tar ni föräldrar med era småbarn på SPA?