• Svar på tråden Vad göra med ostron?
  • roflgrodanbolltroll

    Inte alls. Man äter ostron rått. Lägg dem på is och servera. Öppna med matkniv, ät. Tänk även på att ostron innehåller både serotonin och zink i stor mängd. Så varna manliga matgäster att inte bli oroliga om de vaknar med en lätt smärtsam erektion morgonen efter konsumtion. Kan faktiskt drabba kvinnor med, klitoris känns svullen. Detta försvinner dock.  

  • Magical
    Törstiga tuppen skrev 2020-12-31 17:37:50 följande:

    Jag har ostron. Hur ska jag tillaga dem?


    Har du inte funderat på det innan du köpte dem, hur man tillagar dem? 
  • Törstiga tuppen

    Fick dem levererade för en stund sedan som nyårspresent med en liten kniv. Slängde in dem i kylen. De skrämmer mig men vi måste ju försöka äta dem nu när vi har fått dem.

  • Persikaplommon
    Törstiga tuppen skrev 2020-12-31 18:11:07 följande:

    Fick dem levererade för en stund sedan som nyårspresent med en liten kniv. Slängde in dem i kylen. De skrämmer mig men vi måste ju försöka äta dem nu när vi har fått dem.


    Man brukar äta råa med endast några droppar citron, tabasco eller en vinägrett till.

    Man kan tillaga ostron genom att ångkoka, grilla eller ugnsgratinera men de flesta tycker man förstör ostronen då.

    Men finns recept i alla fall , aldrig provat laga ostron själv.

    Jag äter de råa med några droppar citron.
  • Aniiee

    Tycker man det verkar läskigt att äta levande ostron så kan man alltid panera och fritera dem (kaki fry).


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
Svar på tråden Vad göra med ostron?