Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Berätta för dejt om missbruk/prostitution?

MaryM skrev 2021-01-01 09:10:01 följande:

Detta tycker jag låter bra.

TS: du har ingen skyldighet att dela med dig av svåra saker till killen. Känns han som en mogen och empatisk person?

TS har ingen skyldighet att berätta för killen , men hon har skyldighet till sig själv att välja en partner som älskar henne som hon är.
  • Anonym (J)
    Anonym (ooo) skrev 2021-01-01 12:15:31 följande:

Det blir sällan bra om man inte berättar och sen kommer det av en slump fram flera år senare. 

Så jag håller med övriga om att något behöver hon i alla fall säga. 

Precis. Det kan även vara jobbig utan att det kommer fram.

Jag har en kompis med liknande förflutet som TS som råkade ut för en kille som regelbundet pratade illa om kvinnor som hon.

Det gjorde att hon mådde sämre även om han pratade inte om henne utan individ , utan kvinnor rent allmänt med många partners , prostituerade , strippor osv.

Som tur har hon dumpat honom .
  • Anonym (J)
    Anonym (Carpe diem) skrev 2021-01-01 14:43:31 följande:

Nää, jag skulle inte berätta. Det som har varit, har varit. Varför dra upp det nu om du har lämnat det bakom dig? Skulle knappast vara till din fördel.

För att hon vill inte ha en partner som skulle dumpa henne om han visste sanningen?

Det är ofta en anledning varför människor berättar saker som inte är till deras fördel.
  • Anonym (J)
    EpicF skrev 2021-01-01 18:26:53 följande:

Ts är inte skyldig att berätta något om sin bakgrund om hon inte vill.

Och killen är inte skyldig att stanna hos TS om han får veta om hennes förflutet.

Det är bättre för TS att killen sticker innan de gifter sig , skaffar barn , köper hus osv. om han är en person som bryr sig om TS tidigare liv och inte ser TS för vem hon är idag.

Det handlar inte om TS skyldigheter mot killen , utan det är för hennes egen skull hon ska inte slösa tid på en man som ser ner på en kvinna som hon.
  • Anonym (J)
    Anonym (12345) skrev 2021-01-02 21:29:06 följande:

Om TS aldrig berättar vem hon är så kan hon inte bli älskad för den hon är.

Hur tänkte du nu?

Hur tänkte du själv?

Använd visa endast.

Det är exakt det jag har skrivit ...

Att TS måste berätta om hon vill att killen älskar henne som hon är.

Inte för att hon är ? skyldig? för andras/killens skull.

Det du citerat var ett svar till någon som inte förstår att man kan göra saker trots att man är inte ? skyldig? att göra någonting.
Svar på tråden Berätta för dejt om missbruk/prostitution?