• Kaninbunny

Äggdonation 2021

Hej, jag har alltid blivit väldigt obekväm bara jag hör ordet äggdonation. Har sett reklam för det på mitt arbete. Man får betalt om man donerar ägg till par som till vilket pris som helst ska ha ett barn. Så jag har en fråga till er insatta: Vad har barnet egentligen för rättigheter i det här fallet? Har barnet rätt att få veta vem dess riktiga mamma är?

• Kaninbunny

Det är som om barn vore någon leksak eller prydnad. Jag vill ha barn då har jag RÄTT att få barn oavsett hur det går till.

Jag tycker folk ska skämmas som håller på ta ägg från andra. Det är inte snällt mot barnet. Och är ingen garanti att man är en bra förälder för att man minsann har gått genom eld för att få till en graviditet till varje pris.

• Kaninbunny
    Sofia95 skrev 2021-04-08 15:56:09 följande:

Kaninbunny, du verkar besitta en ilska över systemet och det känns inte som att du hittat rätt forum för sådan. Jag tror att de andra i denna tråd, likt mig själv, övervägt beslutet med äggdonation med delade känslor men uppenbarligen landat i att vilja gå vidare. Din åsikt om att äggdonation är fel kommer inte att ändra någons beslut, du skapar däremot en dålig stämning och får gärna vända dig någon annanstans.

Nej såklart man får heller inte diskutera barnrättsfrågor för då blir det lite obekvämt för alla som försöker fullända sin självbild genom att på alla sätt skaffa ett barn. Oavsett hur det blir för barnet.
  • Kaninbunny
    vårsommarhöstvinter skrev 2021-04-08 16:57:52 följande:

Mata inte trollet. Hen är uppenbarligen en djupt olycklig människa som bara är ute efter att provocera. Anmäl inläggen istället för att bemöta dem, är mitt förslag ...

Ja såklart, anmäl allt som inte går i linje med dina kränkta känslor. Det som gör mig djupt olycklig är hur vuxnas egoism gång på gång ska gå före barns rättigheter. Och sexan helt ogenerat sitter man på ett forum och diskuterar äggdonation, ärligt talat. Som om det vore som att köpa en jäkla väska.

#nu har jag åkt med båten och provat att sätta in en helt främmande kvinnas ägg i mig# utan en jäkla tanke på vad det kan innebära för det potentiella barnet. Tycker detta borde förbjudas.
  • Kaninbunny

Och man kan anmäla och blunda hur mycket man vill men det tar inte bort faktumet att man berövar ett barn sin genetiska och kulturella identitet. Vilket är både oetiskt och inte följer de lagar som finns om barns rättigheter att få reda på sitt ursprung.

Svar på tråden Äggdonation 2021