• Annanathalia

Äggdonation 2021

Hej på er! Har ett pågående missfall (vårt fjärde) just nu, lång historia kort nu går jag också över till äggdonation. Funderar på en klinik på Cypern som jag fått en bra känsla kring. Ingen annan som varit där?

• Annanathalia

Idag fick jag ett Mail från Cypern om ändringar i lagarna kring äggdonation och att de skall återkomma längre fram. Hahaha känns som att man får skratta åt hela ens situation.

Så nu börjar jag titta på alternativ. Vet att många rekommenderar Olga men är egentligen avig pga av att Ryssland inte känns så lockande och att det är rätt dyrt. Läst er tråd och ser att en del är i Prag och i Finland. Orkar några svara om val av klinik blir jag super tacksam. Väldigt roligt att läsa om er som det går bra för. Ger hopp :)

• Annanathalia
    Lovsan skrev 2021-07-22 15:24:43 följande:

Jag har en dotter född -19 efter ÄD på kliniken Ovumia Fertinova i Helsingfors. Vi blev gravida på första försöket. Min/vår erfarenhet av kliniken är enbart bra, de var snabba att svara på mail, trevlig personal, hjälpsamma med intyg som vi behövde till svenska försäkringskassan för ekonomisk ersättning av vård mm. Vi kommer att åka tillbaka för syskonförsök så fort vi har möjlighet, just nu har annat kommit emellan i livet som gjort att vi fått vänta ett år längre än tänkt.

Tack snälla, skall kolla upp dem också, svårt val det här :) Lycka till när det blir dags sedan.
  • Annanathalia
    lill111 skrev 2021-07-23 22:04:42 följande:

Olgakliniken är bäst, utan tvekan:)

Varför avig Ryssland??

Tack, läst på en massa mer och håller med. Egentligen har jag väl haft en vision om att när vi kämpar med detta att vi också skall kunna ha det bra under tiden. Ex så var vi stannar lite extra i Aten för semester när vi varit där och haft det fantastiskt bra. Helt enkelt för att stå ut och ta hand om oss själva trots det här om du förstår vad jag menar. Men nu kör vi sista rycket helt enkelt.
  • Annanathalia
    lill111 skrev 2021-07-23 22:04:42 följande:

Olgakliniken är bäst, utan tvekan:)

Varför avig Ryssland??

Tack, läst på en massa mer och håller med. Egentligen har jag väl haft en vision om att när vi kämpar med detta att vi också skall kunna ha det bra under tiden. Ex så var vi stannar lite extra i Aten för semester när vi varit där och haft det fantastiskt bra. Helt enkelt för att stå ut och ta hand om oss själva trots det här om du förstår vad jag menar. Men nu kör vi sista rycket helt enkelt.
Svar på tråden Äggdonation 2021