• Livskamraten

Äggdonation 2021

Har en fråga om progynon. Ätit sedan 14:e februari och ska till Gynhälsan nästa vecka. Ni som ätit progynon eller liknande, hur mådde/ mår ni av det?

Jag är extremt trött och illamående men har förhoppningar att det vänder och att det minskar på "biverkningarna". Även svullen i händer/ fötter och även lite i ansiktet.

Det är ju bara att stå ut kan jag tro :)

• Livskamraten
    GrodanS77 skrev 2021-02-20 22:02:34 följande:

Japp, vätskesvullen blev jag, men framförallt när jag slutat med det mellan försöken, viktuppgång då också (inte bara vatten tyvärr). Men under försöken innan jag får progesteron så blir jag väldigt svajig i humöret. Absolut noll tålamod och tål inte kritik då...haha. Riktigt trevlig med andra ord När jag får progesteron tillsatt så mår jag mycket bättre och kissar bort 1-1,5 kg på ett par dagar.

Ja, det är mycket man ska stå ut med. Men vad gör man liksom inte...

Tack för ditt svar Grodan :) Ja man får stå ut helt enkelt, hoppas på det stabiliserar sig i kroppen så man orkar de vardagliga livet och jobbet. Minnet är också svajigt;)

Utmattningskänsla...

Hur går det för dig?
  • Livskamraten
    GrodanS77 skrev 2021-02-21 10:02:31 följande:

Zwillinge och livskamraten, jag mår...som jag är gravid typ. Illamående, trött, lite halsbränna ibland, spänning över magen, ömma bröst. Så är jag inte det så luras kroppen väldigt mycket. Just nu känns det som att det är det jag är mest rädd för, att kroppen jävlas. På tisdag är det vul igen.

Lycka till med husvisningen zwillinge!

Ja det du skriver känner jag igen sedan tidigare graviditeter, så håller tummarna för tisdag och vul. Kroppen är allt smart, så nu håller vi på att den inte djävlas med dig utan visar det du känner.

Vi Ska på vul på onsdag.

Här fick vi problem med bilen, men det är matrielt även om det är tråkigt. Vi har ca 30 mil att åka till gynhälsan så får hyra bil.
  • Livskamraten

Vi var till Uppsala 1 mars och satte in ett embryo, allt såg fint ut slemhinna och ägg :) ska ta gravtest på söndag. Spännande och overkligt samtidigt. Tog ett test dag 8 ... som visade ganska starkt streck, så hoppas det består på söndag. Är nervös ...

Ska eg ha mens idag, men brukar det komma mens i början ändå eller kan ddr bli att den uteblir direkt?

• Livskamraten
    GrodanS77 skrev 2021-03-13 06:55:27 följande:

Ååå, hoppas hoppas!!! Låter ju lovande i varje fall!

Om man är gravid brukar mensen inte komma, en del kan dock få blödningar vid mens ändå. Om man inte är gravid så brukar mensen kunna bli sen så att den kommer efter att man slutat med alla mediciner.

Ja nu håller vi alla tummarna!! Och ingen mens än, så då vet jag lite mer. Tack Grodan :)
  • Livskamraten
    Sofia95 skrev 2021-03-13 08:34:50 följande:

Wow! Så himla underbart! Håller alla tummar för testet imorgon! Klart det är positivt! <3

Tack, ja det är underbart <3

Nervöst ändå, man vill ju så innerligt mycket att det går bra. Ja som alla här inne som kämpar. Ni kan så mycket inom detta område :)

Håller tummarna hårt för i morgon, morgontest på min dotters namnsdag <3
  • Livskamraten
    Sofia95 skrev 2021-03-13 15:24:40 följande:

Hur mår du nu? Du skrev att du fått mycket biverkningar av progynonet, har de avtagit?

Började må bättre för några dagar sedan, blodtrycket har varit högt (150/100) och illamåendet. Förutom teflonminne... Just i nuläget, idag så är jag öm i magen, och över äggstockar, mensvärk? Men biverkningarna har avtagit tycker jag som svar på frågan :))
  • Livskamraten

God morgon <3 Trött idag, var till akuten igår med kraftiga blödningar. De vet inte än hur det gått, svårt se med ultraljud (Är idag 5 +1). Fick ta prov på hcg och skanta i morgon igen. Blodtrycket högt, fick extra blodtrycksmedicin igår. Började äta Trandate förra veckan när de misstänkte propp I benet, men kom på mig med högt blodtryck och ingen propp tack och lov. Bara muskler som bråkar antar jag då.

Urs är så nervös, kan inte sätta ord på känslorna, men får hålla tummarna att det gått bra.

Välkomna Ni som är nya här inne :)

• Livskamraten
    GrodanS77 skrev 2021-03-22 08:57:05 följande:

Usch va jobbigt! De där jäkla blödningarna! Att man inte kan få slippa dem!! Ja det kan vara svårt att se så tidigt. Men de såg en hinnsäck och gulkropp? Bra att de följer upp med hcg också!

Jag hade blödningar i V5+2 och 5+4. Än så länge har det gått bra. Är nu i v11. Hoppas att det går bra för dig också!

Skönt att höra att det gått bra för sig efter blödningarna, det ger hopp <3 v11, vilken känsla!!

Det läkaren sa (det var lite svårt att höra vad han sa) var att han såg livmodern och förtjockad vägg. Så det känns sådär, men jag håller tummarna än. Håller med man vill inte ha blödningar. Inte konstigt trycket går upp då heller.
  • Livskamraten
    GrodanS77 skrev 2021-03-22 08:57:05 följande:

Usch va jobbigt! De där jäkla blödningarna! Att man inte kan få slippa dem!! Ja det kan vara svårt att se så tidigt. Men de såg en hinnsäck och gulkropp? Bra att de följer upp med hcg också!

Jag hade blödningar i V5+2 och 5+4. Än så länge har det gått bra. Är nu i v11. Hoppas att det går bra för dig också!

Skönt att höra att det gått bra för sig efter blödningarna, det ger hopp <3 v11, vilken känsla!!

Det läkaren sa (det var lite svårt att höra vad han sa) var att han såg livmodern och förtjockad vägg. Så det känns sådär, men jag håller tummarna än. Håller med man vill inte ha blödningar. Inte konstigt trycket går upp då heller.
Svar på tråden Äggdonation 2021