• Livskamraten

Äggdonation 2021

Lumila skrev 2021-03-22 13:10:25 följande:

Åh, håller verkligen tummarna för er! <3 

När slemhinnan ser så tjock och fin ut så finns det ju hopp!

Tack, ja än finns hoppet <3

Idag ska jag ta nytt hcg prov. Blöder lite fortfarande, och försöker intala mig att det är mens. Då det ligger i tiden för det, samt samma jobbiga blodmängder blöder jag vid mens. Kan knappt stå upp då, och kroppen värker i varje lite led. Men ja nu gäller det.

Lumila, vilken resa du fått göra känslomässigt med knölarna du upptäckte. Tack ock lov de var ofarliga, men så jobbigt.

Håller tummarna för eran ÄD nu <3
  • Livskamraten

Efter några dagar väntan så har Hcg gått ner mycket sånder var missfall i vecka 5 +0. Åkte in akut i söndags, blöder än. Kontakt m Gynhälsan. Tungt... vi har ett ägg kvar.

Tänker på om man ska vänta en månad extra innan vi drar igång igen, dvs 2 menstruationer.... blodtrycket högt så kanske det stabiliserar sig bättre I kroppen tills nästa tillfälle? Fått Trandate 3 ggr/ dag, men får inte ner det ordentligt. Ska ta blodtryck nu idag och kollas upp.

Gör de ngt annorlunda m mediciner efter missfall?

Men som sagt, fokus framåt på nästa ÄD ändå :)

• Livskamraten

Efter några dagar väntan så har Hcg gått ner mycket sånder var missfall i vecka 5 +0. Åkte in akut i söndags, blöder än. Kontakt m Gynhälsan. Tungt... vi har ett ägg kvar.

Tänker på om man ska vänta en månad extra innan vi drar igång igen, dvs 2 menstruationer.... blodtrycket högt så kanske det stabiliserar sig bättre I kroppen tills nästa tillfälle? Fått Trandate 3 ggr/ dag, men får inte ner det ordentligt. Ska ta blodtryck nu idag och kollas upp.

Gör de ngt annorlunda m mediciner efter missfall?

Men som sagt, fokus framåt på nästa ÄD ändå :)

• Livskamraten
    Sofia95 skrev 2021-04-09 18:56:37 följande:

Nu är jag ruvare! de sa att allt såg fint ut, både slemhinna och embryo. Officiell testdag 23/4.

Håller tummarna ! Vilken bra start att allt ser bra ut <3
  • Livskamraten

[quote=81050390][quote-nick]Sofia95 skrev 2021-04-05 13:25:33 följande:[/quote-nick]

Livskamraten - så himla tråkigt att det släppte, jag beklagar :'( Har du fått någon ny plan för nästa försök ännu?

Tack för omtanken :) kollade värden igår och då låg ferritin lågt och även blodvärde. TPK lite för högt också. Men bra att veta tänker jag för det går att göra något åt det. Tänker att jag vill få mina värden på "fötter" och vänta 2 menstruationer för att sedan ta tag i det framåt maj om mensen kommer igång :)

• Livskamraten
    Sofia95 skrev 2021-04-10 09:42:35 följande:

Jättemycket tack <3<3 Jag vet inte hur ni gör, men jag pratar inte med många i min närhet om det här. Liksom, de känner till vår situation, men vi berättar inte var i processen vi befinner oss. Tycker det blir för jobbigt att riskera att få frågor när man lyckas tänka på annat. Då är det skönt med stödet härifrån!

Tucker det låter klokt av dig att vänta tills det känns hundra. Säkert mår kroppen också bra av det. Gällande järn kan jag rekommendera "Järn plus" från alpha plus. Den innehåller järnbisglycinat som är lättupptagligt och förutom järn även C-vitamin och folsyra :)

Vi har pratat med de närmaste, men håller ganska mkt för oss själva, så stöd härifrån är skönt :)

Tack för tips ang järn, ska läsa om det:) c-vitamin hjälper till att ta upp järn, så det äter jag. Äter även b12 och folsyra, probimage samt morepa fiskolja :) Äntligen slutat blöda efter ca 3 veckor så får hoppas mensen drar igång inom kort, enda gången man vill det ska börja ;)
  • Livskamraten
    Lumila skrev 2021-04-11 09:04:13 följande:
    Testdag idag och det visade sig vara negativt. Igen. Suck...

Ett tredagars kvar i frysen. Får nu bara invänta läkarens anvisningar för fortsättning. Men troligen blir det att sluta med hormonerna nu och sen börja med nya hormoner så fort mensen startat.

Har slutat löpträna då det kan vara neg för fertiliteten. Idag tror jag dock det blir en tur. Behöver det.
    Beklagar, sådant är kämpigt <3

Håller m grodan, gör det du behöver ~ ut på tur <3
  • Livskamraten
    Sofia95 skrev 2021-04-11 08:09:19 följande:

Halloj! Jag tänkte fråga om någon här sitter på ett gäng lutinus som den har råd att sälja till mig? Jag skulle gärna vilja ha ett backup-lager och eftersom jag bara använt crinone tidigare så har jag inget alls.

(Jag har dock crinone i mängder ifall någon behöver det)

Har inget lager men undrar vad det är för skillnad mellan Lutinus o Crinone, kan inte mkt om dessa mediciner :)
  • Livskamraten
    Sofia95 skrev 2021-04-11 14:46:16 följande:

Faktiskt vet jag inte själv vad som skiljer mer än att crinone är gel som man tar 2ggr/dag och lutinus tabletter som man (i samma "standarddos") tar 1x3/dag.

Dock förstår jag inte hur de motsvarar varandra i mängd, för lutinustabletterna innehåller 100mg progesteron/st, dvs 300mg/dag. Crinone är 1,125g 8% gel x2/dag vilket i mitt huvud blir 180mg/dag.. De är ju progesteron bägge två, men jag vågar inte chansa och blanda(?).

Jag fick lutinus så lite intressant att höra om olika sorter.

Chansa inte, men rådfråga utifrån de sorter du känner till där du går? Apotekare har mkt kunskap om läkemedel också, de kan inte/får inte säga vad du ska göra men de kan informera om de läkemmedeln du undrar över (tror jag) :)

Jag har i tanken att förhoppningsvis få blodförtunnande (går på gynhälsan). Fick se blodet är lite tjockare än det ska vara så jag kanske inte tänker så fel ändå ;)
  • Livskamraten
    GrodanS77 skrev 2021-04-11 17:32:39 följande:

Jag går också på gynhälsan och fick blodförtunnande, så det borde inte vara omöjligt att få tänker jag. Trodde det var mer eller mindre standard vid äd.

Ja precis,. jag trodde det också var standard, men nope. Kan ju visa provsvaren jag fått nu också.

Hur går det för dig? :D
Svar på tråden Äggdonation 2021