Är jag dum som inte vill hjälpa?
Om det kan hjälpa dem mycket och det inte ens märks för er så är det tämligen ogint av er att inte hjälpa er FAMILJ!
Om det kan hjälpa dem mycket och det inte ens märks för er så är det tämligen ogint av er att inte hjälpa er FAMILJ!
Vad gör det för skillnad för barnet i det långa loppet om jag köper en barnvagn idag? Eller menar du att jag ska fortsätta att betala för deras livsstil framöver också?
TS kan hjälpa med körkortet sen. Om hen vill.
Ja , man hjälper sin familj , inte stjälper som du vill genom att vara medberoende och se till att de fortsätter slösa och slipper ta ansvar .
Ego är det sista jag är, däremot vill jag inte bli utnyttjad. Jag har gjort mycket för mitt syskon genom åren, men det är så otacksamt.
Jag har definitivt bytänket, jag hjälper till massor i samhället både i form av pengar och tid.
Eller så ser man verkligheten och har egen erfarenhet.
Och har lärt sig på hårda vägen att ge pengar och dyra saker hjälper inte barnet i långa loppet.
Har du en syskon som TS syskon och tycker ge dem pengar löste allt?
De flesta menar inte att ge pengar till en lat vuxen person med ? it takes a village?.
Det är minst lika egoistiskt att ge lite pengar ibland och gärna berätta att man gör/skulle göra så på FL för att verka ? god ? för omgivningen...
Man hjälper oftast inte i långa loppet om man curlar vuxna människor som slösar bort sina pengar.
V
Vadå för ego? Du vet väl inte hur det ser ut om 20 år?