• Anonym (Jade)

Hon kräver mig på underhåll men jag får inte träffa mitt barn

Du har ju accepterat det här upplägget tills det handlade om pengar. Så krossad och handlingsförlamad verkar du inte vara eftersom du har skaffat ny sambo och har ett nytt barn på väg. 

Hur kommer det sig att du inte kämpade för ditt barn redan när mamman flyttade? Skulle en vårdnadstvist vara värre för barnet än att förlora sin pappa?

Att du handlar och sätter ner foten nu handlar ju bara om att du inte vill betala. Om du har bra ekonomi kan du väl unna ditt barn lite extra. Hur gammalt är ditt barn?

• Anonym (Jade)

Men om ditt barn lider, hur kan du inte ha gjort något? Vad sade familjerätten när du var där? Vad har hänt just nu som får dig att gå till rätten?

• Anonym (Jade)
    fdsdffdd skrev 2021-01-02 13:50:16 följande:
    Ts är orolig för sin ekonomi, det står i trådstarten
    Det vet jag, men han hävdar motsatsen och menar på att det är umgänget han är bekymrad för. Det enda som har förändrats handlar om pengar. Det är därför han tycker att det är viktigt att agera nu. TS hävdar även att han är deprimerad och därför inte har orkat. Att skaffa ny partner, barn och köpa hus rimmar illa med att vara handlingsförlamad pga. misshandel.
Svar på tråden Hon kräver mig på underhåll men jag får inte träffa mitt barn