• Sofiiakarin

    Är detta ägglossnings sektret? Varning för bild

    Hej allesammans!

    Jag och min kille ska försöka oss på att skapa barn nummer två. Jag har börjat käka vitaminer och även en stor mängd d-vitamin. Då jag läst massa att de kan göra fertiliteteten en skjuts!

    Nu har vi ju då oskyddat sex som ni kanske förstår! Hehe..

    Jag fick mycket flytningar på pappret (ni som är äcklade av detta behöver inte titta). Men är detta ägglossnings sektret? Känns väldigt tidigt i min cykel då jag bara är på dag 11. Och brukar ha äl på dag 15, 16,17 typ. Vet ju hur äl sektret ska se ut då jag brukar få en rejäl "klump" vid ägglossning.

    Känns som min sexlust också blivit större sen jag äter vitaminer och har lixom en annan känsla i kroppen när jag ska ägglossa osv.

    Nu blev det svamligt. Men min fråga är, ser detta ut som ägglossningsekret elle vad tror ni?

    Mvh S

  • Svar på tråden Är detta ägglossnings sektret? Varning för bild
  • Mortiscia80

    Man kan inte avgöra sekret genom att titta på det. Du ska föra in ett par fingrar och sedan sära på dem för att se om det bildar en lång tråd eller hur det är. Du kan googla på hur sekretet ska bete sig när man är fertil men du ska kunna dra isär fingrarna en bra bit och det ska ändå vara en sammanhållen tråd, då är det bra.

  • Sofiiakarin

    Jo men jag har ju det. Om du ser bilden? :) gjorde även som du sa. Förde in fingrar o särade på fingrarna som på bilden. O blev samma sak då... :)


    Mortiscia80 skrev 2021-01-02 14:37:59 följande:

    Man kan inte avgöra sekret genom att titta på det. Du ska föra in ett par fingrar och sedan sära på dem för att se om det bildar en lång tråd eller hur det är. Du kan googla på hur sekretet ska bete sig när man är fertil men du ska kunna dra isär fingrarna en bra bit och det ska ändå vara en sammanhållen tråd, då är det bra.


  • Mortiscia80
    Sofiiakarin skrev 2021-01-02 16:01:54 följande:

    Jo men jag har ju det. Om du ser bilden? :) gjorde även som du sa. Förde in fingrar o särade på fingrarna som på bilden. O blev samma sak då... :)


    Du varnade för äcklig bild så nej, jag tittade så klart inte. Vet inte hur många cm man ska kunna dra isär men 3-5 cm skulle jag tro är normalt. Sedan läste jag mig till på internet just nu att inte allas fertila sekret beter sig likadant, så tyvärr är det svårt att säga något om det ändå. I vilket fall så har sekret inte så stor betydelse. Jag skulle t ex inte kunna säga vilken exakt dag jag har äl utifrån sekret, eftersom man kan ha samma i flera dagar men ägget lever bara upp till ett dygn.
  • Lovart

    Det är nog individuellt men för MIG så ser inte ÄL sekret ut så, då är det länge kvar till ÄL. För mig är mina ÄL flytningar riktigt hala och sega, som snor. Pappret halkar fram när jag torkar mig och det kan komma stora långa manter.

  • Msofie

    Kan vara, men så ser det inte ut för mig! Det är betydligt mycket mer och är liksom som en 1-2 cm klump, påminner om snor i konsistensen.

  • Sofiiakarin
    Msofie skrev 2021-01-02 18:55:58 följande:

    Kan vara, men så ser det inte ut för mig! Det är betydligt mycket mer och är liksom som en 1-2 cm klump, påminner om snor i konsistensen.


    Ja men exakt. Tror inte det är det heller.. Men var osäker! Tack för svar! :)
  • Sofiiakarin
    Mortiscia80 skrev 2021-01-02 17:00:15 följande:

    Du varnade för äcklig bild så nej, jag tittade så klart inte. Vet inte hur många cm man ska kunna dra isär men 3-5 cm skulle jag tro är normalt. Sedan läste jag mig till på internet just nu att inte allas fertila sekret beter sig likadant, så tyvärr är det svårt att säga något om det ändå. I vilket fall så har sekret inte så stor betydelse. Jag skulle t ex inte kunna säga vilken exakt dag jag har äl utifrån sekret, eftersom man kan ha samma i flera dagar men ägget lever bara upp till ett dygn.


    Ja men exakt. Tack för svar! :D
  • Sofiiakarin
    Lovart skrev 2021-01-02 18:46:07 följande:

    Det är nog individuellt men för MIG så ser inte ÄL sekret ut så, då är det länge kvar till ÄL. För mig är mina ÄL flytningar riktigt hala och sega, som snor. Pappret halkar fram när jag torkar mig och det kan komma stora långa manter.


    JAA men exakt så är de för mig med annars. Blev lite misstänksam men tror inte heller det är äl sektret. Tack för svar! :)
  • Sofiiakarin
    Msofie skrev 2021-01-02 18:55:58 följande:

    Kan vara, men så ser det inte ut för mig! Det är betydligt mycket mer och är liksom som en 1-2 cm klump, påminner om snor i konsistensen.


    Asså idag blev det som du beskriver. Så som de brukar vara för mig oxoså en snorklump lixom. Hur sjukt är det att bara av o äta d vitamin i stor mängd o dra ner på kaffet gör att jag KANSKE nu får en längre lutelfas!! Det är ju inte säkert än iomed att jag inte fått min mens så kan jag ju inte räkna dagarna än. Men de känns ju sjukt lovande just nu iaf :) håller tummarna.
Svar på tråden Är detta ägglossnings sektret? Varning för bild